וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: צרפת גנבה נקודה מרומניה

רומניה הובילה 0:2, אך צרפת איזנה ל-2:2. אנגליה מחצה 1:5 את קזחסטן. איי פארו- אוסטריה 1:1, גרמניה-רוסיה 1:2, איטליה-בולגריה 0:0

אירופה מעבירה בימים הקרובים עוד הילוך במוקדמות המונדיאל, עם שני מחזורים מסקרנים. הראשון ביניהם התקיים ביום שבת והוא בישר על מספר משחקים מסקרנים ואולי אפילו גורליים.

בבית 1 אירחה שבדיה את פורטוגל למשחק קריטי עבור שני הצדדים, אך כשמדובר במשחק שאסור להפסיד בו - זה מה שקורה. 0:0 מאכזב משאיר את שתי הנבחרות עם הרבה חומר למחשבה. דנמרק (0:3 על מלטה) והונגריה (0:2 על אלבניה) ניצלו את התוצאה בשבדיה כדי לסבך את הבית עוד יותר.

בבית 3 פולין התבססה בראש אחרי ניצחון ביתי 1:2 על צ'כיה, סלובניה הכריעה את צפון אירלנד (0:2) וכך גם סלובקיה את סן מרינו (1:3). בבית 4 גרמניה אירחה את רוסיה בקרב מרתק, יואכים לאו והשחקנים הגרמנים השאירו את שלוש הנקודות בבית עם 1:2. פינלנד (0:1) על אזרבייג'אן ו-ווילס (0:2) על ליכטנשטיין לא מוותרות על המונדיאל. בבית 5, אלופת אירופה, ספרד, דרסה את אסטוניה 0:3. באותו בית עשתה טורקיה מהפך מול בוסניה, בדרך ל-1:2 ביתי. בלגיה ניצחה 0:2 את ארמניה.

אנגליה אירחה את קזחסטן בבית 6. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, אבל במחצית השנייה נפתח הסכר ואנגליה ניצחה 1:5. המשחק המרכזי של הבית היה בין אוקראינה לקרואטיה, אך השתיים נפרדו בתיקו 0:0 מאכזב והשאירו את הקרב על המקום השני פתוח לקראת ההמשך. בבית 7 נערך המשחק המרכזי של המוקדמות, כשצרפת התארחה ברומניה וסיימה עימה בתיקו 2:2. איי פארו סיימה בתיקו 1:1 מפתיע ביותר בבית מול אוסטריה. סרביה לא התקשתה מול ליטא עם 0:3.

בבית 8 בולגריה ואיטליה נפרדו בתיקו 0:0, ואילו גיאורגיה וקפריסין נפרדו ב-1:1. בבית 9 הולנד התגברה על מכת הפציעות שלה וניצחה את איסלנד 0:2. סקוטלנד ונורבגיה סיימו את משחקן ב-0:0.

בית 1

שבדיה - פורטוגל 0:0

שתי הנבחרות הבכירות של בית 1 נפגשו אחרי פתיחה די מגומגמת והראו שמדובר ביותר מסתם צירוף מקרים. הסקנדינבים, שעלו ללא מלברג, וילהלמסון, לינדרות' והנריק לארסון הפצועים, נתקלו בפורטוגל עם הכוונות ההתקפיות הבלתי ממומשות ולא הצליחו להביך אותה. מי שציפה למשחק רב שערים נחל אכזבה רבה, והשבדים מסבכים את מצבם לקראת אפשרות ריאלית להחמיץ טורניר גדול ראשון מאז 1998.

קרלוס קיירוש, שעזב את הכסא לצידו של אלכס פרגוסון כדי להדריך את נבחרת ארצו, נהנה מחזרתו של כריסטיאנו רונאלדו, אבל החיסרון של דקו ומאניש במרכז המגרש היה בעוכריו. הוגו אלמיידה פתח לבדו בחוד הפורטוגלי, וגם תמיכתם מהאגפים של רונאלדו ונאני לא סייעה לו להגיע לכלל כיבוש. בפורטוגל אולי חלמו על שלב מוקדמות קליל בדרך למונדיאל, אבל ההפסד מול דנמרק והתיקו בשבדיה מוכיחים שצפויה עוד עבודה רבה.

דנמרק - מלטה 0:3

ניצחון החוץ בפורטוגל במחזור הקודם הפיח חיים חדשים בנבחרת הדנית, והערב מול מלטה יכלו שחקניו של מורטן אולסן להמשיך ולהתגבש. סורן לארסן, חלוצה של טולוז הצרפתית, כבש פעמיים (10 ו-47), כשבתווך הבלם דניאל אגר הוסיף אחד משלו (29). עם שני ניצחונות ועלייה למקום הראשון בבית, דנמרק בהחלט יכולה להרגיש שיש ביכולתה לחזור לטורנירים הגדולים לאחר היעדרות קצרה.

הונגריה - אלבניה 0:2

ההונגרים רשמו את ניצחון הבכורה שלהם במוקדמות, על חשבונה של מוליכת הבית ערב המחזור. האלבנים לא ספגו בשני משחקיהם הראשונים, אך הפעם נכנעו לשער של שאנדור טורגלה בפתיחת המחצית השנייה ולעוד אחד של הבלם רולנד יוהאש (90). ארווין קומאן, מאמנה ההולנדי של הונגריה, יכול לחגוג בדו קרב הכתום מול ארי האן.

בית 3

פולין - צ'כיה 1:2

המשחק המרכזי של בית 3 הפגיש את שתי הפייבוריטיות לסיים בשני המקומות הראשונים, אבל ההפסד של צ'כיה מערער את מעמדה. פולין פתחה טוב ועלתה ליתרון משער של חלוץ ויסלה קרקוב, פאבל ברוזק, בדקה ה-26. שבע דקות בתוך המחצית השנייה, קובה בלאסיקובסקי הכפיל את היתרון. שלוש דקות לסיום מרטין פנין צימק את התוצאה, אבל זה היה מאוחר מדי. נבחרת פולין, שלא הרשימה ביורו האחרון, מנסה לפצות את אוהדיה, לעת עתה היא בהחלט מצליחה.

סלובניה - צפון אירלנד 0:2

אחרי תיקו בפולין וניצחון ביתי על סלובקיה, יכולים בסלובניה להמשיך לחלום על עלייה נוספת למונדיאל, אחרי ההעפלה ההיסטורית ב-2002. הסלובנים מתחו את הקהל המקומי משך 83 דקות, אבל אז כבשו צמד תוך שתי דקות. מיליבויה נובאקוביץ' (83) וזלטאן ליוביאנקיץ' (85) הבקיעו וקצרו את הניצחון. צפון אירלנד, שכמעט עשתה סנסציה והעפילה ליורו 2008, ממשיכה לאבד גובה והמונדיאל בדרום אפריקה נראה רחוק מאוד.

סן מרינו - סלובקיה 3:1
לסלובקיה: סטניסלב ססטאק (32), רוברט ויטק (39), מירוסלב קרחאן (50), לסן מרינו: אנדי סלבה (45)

בית 4

גרמניה - רוסיה 1:2

פיינליסטית היורו פתחה את הבית עם ניצחון גדול מול ליכטנשטיין, אבל אז הגיע תיקו 3:3 מפתיע מול פינלנד. רוסיה התקשתה לנצח את ווילס במשחקה היחיד עד כה במוקדמות וחוס הידינק נאלץ להסתדר בגרמניה ללא רומן פבליוצ'נקו, דניס קולודין ודימיטרי טורבינסקי הפצועים.

בדקה התשיעית חלוצה של באיירן מינכן, לוקאס פודולסקי, העלה את גרמניה ליתרון. מיכאל באלאק, שלא שיחק בשני המשחקים הראשונים, חזר לשורות גרמניה וכבש את השער השני בדקה ה-29. גרמניה נראתה בדרך לשלוש נקודות קלילות, אבל בדקה ה-51 אנדריי ארשבין צימק. עד הסיום נשמרה התוצאה וגרמניה יוצאת עם שלוש הנקודות בקרב החשוב על ראשות הבית.

פינלנד - אזרבייג'אן 0:1

פינלנד פיספסה רק במעט עלייה סנסציונית ליורו 2008, אבל הוכיחה שזו לא הייתה גחמה חד פעמית עם תיקו 3:3 מול גרמניה בקמפיין הנוכחי. ארבעה ימים לפני שהם יוצאים למשחק חוץ מול רוסיה השנואה, הפינים היו חייבים ניצחון ולמרות שזה לא הלך בקלות, פנדל מוצלח של מיקאל פורסל בדקה ה-61 עשה את העבודה.

ווילס - ליכטנשטיין 0:2
דייויד אדוארדס (42), מריו פריק (80 עצמי). קרייג בלאמי החמיץ פנדל בדקה ה-45.

בית 5

אסטוניה - ספרד 3:0

כשהיא מדורגת במקום הראשון בעולם, הגיעה אלופת אירופה הגאה לטאלין לאחר 25 משחקים ללא הפסד. ואכן הספרדים המצוינים לא נתנו לשום דבר לעצור אותם בדרך לעוד שלוש נקודות והסתערות על המקום הראשון בבית. חואניטו פתח את מסכת ההבקעות עם שער בדקהה-34, כשארבע דקות מאוחר יותר דויד וייה הרשית את השני. בלמה של ברצלונה קרלס פויול כבש את השלישי וספרד ממשיכה לדלג בקלילות מעל יריבותיה.

טורקיה - בוסניה 1:2

אחרי תיקו בלבד מול בלגיה בבית, הטורקים היו חייבים ניצחון לפני שספרד תברח להם בראשות הבית. מכת פציעות פקדה את הנבחרת הטורקית שהותירה את סאנלי טונצ'אי, ניהאט, סמי סנטורק ועוד מחוץ לסגל.

הטורקים הוכיחו ביורו האחרון שהם יודעים להיחלץ ממצבים קשים וגם הערב הם יצאו מפיגור בדרך לניצחון. בדקה ה-26 הדהים אדין דזקו את המארחים כשכבש. שש דקות בתוך המחצית השנייה סברי סריוגלו איזן את התוצאה והחזיר את הצבע ללחיי המקומיים. מבלוט ארדינק עשה את המהפך בדקה ה-66 וקנה שלוש נקודות חשובות לטורקיה.

בלגיה - ארמניה 0:2
ווסלי סונק (21), מרואן פלייני (38)

בית 6

אנגליה - קזחסטן 1:5

אחרי שהביסו 1:4 את קרואטיה במשחק הקודם, הציפיות של האנגלים היו בשמיים. אנגליה פתחה מצוין את הבית עם שני ניצחונות, והערב בוומבלי היא הגיעה למשחק שעל הנייר נראה קליל.

פאביו קאפלו פתח עם מתיו אפסון בהגנה, כשמקדימה הציב המאמן האיטלקי את אמיל הסקי הוותיק, ווין רוני ותיאו וולקוט הצעיר, שנתן הצגה גדולה מול קרואטיה. סטיבן ג'רארד שהיה בספק עלה בהרכב, שון רייט פיליפס החליף את גו' קול הפצוע.

ב-45 הדקות הראשונות לא הצליחו האנגלים להבקיע את השער הקזחי, והלחץ מהקהל החל לגאות. למחצית השנייה עלתה אנגליה אחרת והקונצרט החל. ריו פרדיננד נגח בהצלחה קרן של של למפארד (52) כדי להרגיע את הקהל. בדקה ה-64, למפארד שוב הרים ואלכסנדר קוצ'מה ניסה להרחיק עם הראש, אך כבש שער עצמי. ארבע דקות אחר כך הגיע רגע היסטורי מבחינת הקזחים כשזמביל קוקייב צימק. אשלי קול שגה קשות כשהחזיר לא טוב לשוער דייויד ג'יימס, קוקייב השתלט ושלח לפינה. אבל רוני, שהגיע חד ומפוקס למשחק, כבש צמד (76 ו-86). ג'רמיין דפו, שנכנס כמחליף בקה ה-83, כבש את החמישי (89).

בדקה ה-78 החליף דייויד בקהאם את וולקוט לקול מצהלות הקהל. אנגליה בפורמה טובה, ביום רביעי היא תפגוש את בלארוס. ניצחון רביעי יקרב את אנגליה מאוד למונדיאל.

אוקראינה - קרואטיה 0:0

"מעולם לא איבדנו נקודות איפה שלא היינו צריכים, ואין כאן מרווח לטעויות - אם אנחנו רוצים להעפיל למונדיאל צריכים לנצח". את המשפט הזה אמר סלבאן ביליץ', שניסה לשדר לשחקניו - כמו גם לתקשורת, ולאוהדים - שקרואטיה היא עדיין פייבוריטית. אבל המציאות הייתה שונה וכל מה שהקרואטים הצליחו להשיג זה 0:0.

אוקראינה, במבחן הרציני הראשון שלה, התקשתה להגיע למצבים ונראה ששתי הנבחרות התמקדו בעיקר באיך לא להפסיד. אנדריי שבצ'נקו לא נחל הצלחה מול ההגנה הקרואטית החסונה ושתי הנבחרות יחפשו נקודות במקומות אחרים, על מנת לשפר עמדות בתחרות על הכרטיס השני מהבית. עשרות אלפי האוקראינים שחזו בתיקו המאופס, יכולים לחוש מאוכזבים.

בית 7

רומניה - צרפת 2:2

שתי הנבחרות פתחו את הבית בצורה מזעזעת עם תבוסות זהות, 3:0 צרפת באוסטריה ורומניה בבית מול ליטא. לאחר מכן כל אחת מהן השיגה ניצחון ושיפרה את מצבה קצת. ההתמודדות הייתה שיחזור של המשחק משלב הבתים ביניהן ביורו, אז זה נגמר ב-0:0. המשחק הזה גם היה קריטי מאוד לשני המאמנים, ריימונד דומנק הצרפתי ו-ויקטור פיצורקה הרומני, שהפסד היה יכול לשמוט את הכיסא מתחת רגליהם.

רומניה פתחה מצוין את המשחק וכבר אחרי 17 דקות הוליכה 0:2. פלורנטין פטרה כבש את הראשון (5), דורין גויאן (17) הכפיל את היתרון והימם את הטריקולור. בדקה ה-37 פרנק ריברי, שחזר לנבחרת מאז שנפצע במשחק ביורו מול איטליה, צימצם והחזיר את צרפת למשחק. יוהאן גורקוף (69) הציל לצרפתים נקודה חשובה וגם לדומנק הרבה כאבי ראש וביקורות נוקבות.

סרביה - ליטא 0:3

אחרי הפתיחה המהממת של נבחרת ליטא עם הניצחון הענק על רומניה בחוץ (0:3) ושש נקודות משני משחקים, הגיע ההפסד הראשון של הנבחרת הבאלטית, שהחזיר אותה למימדיה הטבעיים. סרביה ומאמנה ראדומיר אנטיץ', שחזר לאמן אחרי ארבע שנים ומדריך לראשונה נבחרת לאומית, השיגו ניצחון שני במוקדמות והם עם הפנים למעלה. ברניסלב איבאנוביץ' (6), מילוש קראסיץ' (34) וניקולה זיגיץ' (82) כבשו, ארונאס קלימאביצ'יוס הליטאי הורחק בדקה ה-74.

איי פארו - אוסטריה 1:1

פתיחת המוקדמות של הנבחרת שאירחה את היורו הייתה מזהירה עם 0:3 ענק על צרפת. אלא שאז הגיע הפסד בליטא ואוסטריה חזרה למימדיה המאוד בינוניים. הערב היא הראתה שהמשבר ממשיך לפקוד אותה. הסקנדינבים אירחו את המשחק בטורשאבן. בדקה ה-33 נכנס בוגי לוקין כמחליף והעלה את איי פארו ליתרון מפתיע ביותר, דקה בתוך המחצית השנייה. שלוש דקות אחר כך מרטין שטרנצל איזן, אבל האוסטרים לא הצליחו לעשות מהפך והם ירדו מושפלים.

נראה שאיי פארו אוהבת את המפגשים נגד אוסטריה. במוקדמות יורו 1992 הנבחרת הסקנדינבית השיגה את ניצחונה הגדול ביותר במשחקים רשמיים, כשגברה 0:1 על אוסטריה. מאמנה של איי פארו, יוגבן מרטין אולסן, הודיע שהוא יעזוב את תפקידו אחרי המשחקים מול אוסטריה וליטא, אולי עכשיו, לאחר התיקו ההירואי הוא יחשוב פעם נוספת.

בית 8

בולגריה - איטליה 0:0

איטליה אספה את מלוא שש הנקודות משני משחקיה הראשונים, אבל מול הבולגרים המאזן המושלם של האזורי נשבר. מרצ'לו ליפי אמנם חסר את אנדראה פירלו, ג'יאנלואיג'י בופון ומאורו קאמורנסי, אבל הוא בכל זאת הגיע כפייבוריט ויכול היה להוציא יותר מאשר תיקו נטול שערים.

לנבחרת בולגריה אחד השחקנים המשובחים ביבשת, דימיטאר ברבאטוב חלוצה של מנצ'סטר יונייטד, אבל הוא לא יכול לעשות הכול לבד. בולגריה מסיימת בתיקו שני במשחקה השני במוקדמות. במשחקים הבאים שלה היא תצטרך להתחיל לאסוף שלוש נקודות, כי עם תוצאות תיקו בלבד היא לא תעפיל למונדיאל.

גאורגיה - קפריסין 1:1

שתי הנבחרות לא השיגו עד המשחק ביניהן נקודה, והערב הן רשמו את הראשונה שלהן. גיאורגיה חזרה לארח בביתה, לאחר שאת משחקה הקודם אירחה מחוץ למדינה עקב המלחמה עם רוסיה. בדקה ה-52 הנבחרת מהאי החמיצה הזדמנות לעלות ליתרון, לאחר שמיכאליס קונסטנטינו החטיא פנדל, אולם הוא כיפר על ההחמצה כשכבש בדקה ה-66. שבע דקות אחר כך שחקנה של שאלקה, לבאן קוביאשווילי, איזן את התוצאה.

בית 9

הולנד - איסלנד 0:2

לברט ואן ממרויק כאב מאוד הראש לפני המשחק. רשימה ארוכה של פצועים הייתה לו, כולל שני השוערים הראשונים של הנבחרת, עד אשר הוא היה צריך להשיב לקאמבק זמני את השוער אדווין ואן דר סאר. ולמרות הכול, נבחרת האורנג' לא יכלה שלא לנצח בבית את הסקנדינבים, שמדינתם מתפרקת עקב המשבר הכלכלי הגדול. אחרי רבע שעה של משחק כבש יורי מתייסן את שער היתרון להולנדים, חלוץ אייאקס קלאס יאן הנטלאר חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-65. הולנד מוליכה את הבית עם ניצחון שני בשני משחקים.

סקוטלנד - נורבגיה 0:0

עשרות אלפי אוהדים הגיעו למשחק הבית הראשון של סקוטלנד בקמפיין הנוכחי, אבל התאכזבו אחרי תוצאה מאופסת שעוד עלולה תהיה לפגוע בנבחרתם בעתיד. דווקא האורחים היו קרובים לשער ניצחון בדקות הסיום, אבל סטפן איברסן וג'ון קארו לא הצליחו להכניע את קרייג גורדון והנבחרות הסתפקו בנקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully