וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריד האחרון

קרן שמש

2.10.2008 / 14:30

יגאל אנטבי, הנצר היחיד של הפועל ת”א מהקבוצה שהדהימה את אירופה, מאמין בגוטמן, לא פוחד מסנט אטיין וסבור שניתן לשחזר את המסע המופלא: ”התקשורת לא מאמינה? אנחנו כן”. ראיון אופטימי

אלי גוטמן אומנם חוזר ואומר כי הפועל תל אביב היא מועדון עם מסורת באירופה, אך כשמביטים היטב ובוחנים לעומק את סגל הקבוצה הנוכחית, מתברר שלא כל כך ברור על מה הוא מדבר. הקבוצה הנוכחית של המועדון רחוקה מלהזכיר את אותה קבוצה מופלאה שיצאה אל המסע ההיסטורי באירופה בתחילת העשור, וזו בוודאי שלא אותה קבוצה שעשתה הבלתי אפשרי וניצחה את פ.ס.ז' בפאריס. נכון שלמועדון יש עבר מצליח ביבשת, ונכון שהוא מתמלא ברוח חדשה ובאנרגיות כאשר הוא מריח את הניחוחות האירופיים, אבל לפני הכל מדובר בקבוצה שבעונה שעברה נלחמה על חייה בליגה, הייתה רחוקה מלהרשים, ורק בדרך נס זכתה בכרטיס לאירופה.

כמעט כל שחקני ההרכב שיעלו הערב (חמישי) על כר הדשא בסנט אטיין לא זכו לקחת חלק בקמפיינים ההיסטוריים של האדומים באירופה, כך שהזכר היחידי ששרד מאותה שושלת הוא יגאל אנטבי. נדמה שהוא היה שם תמיד, באגף השמאלי, שותף לכל מסע. אחרי תשע שנים ארוכות ומסעירות במועדון - שכללו הצלחות, ניצחונות וגם לא מעט מפלות - הוא שרד כל מאמן, כל משבר, אחרי כל הפסד או ניצחון הוא נשאר עם אותו חיוך, וגם הפעם, לקראת עוד משימה בלתי אפשרית שבה הפועל מוכרחה לנצח את סנט אטיין בצרפת בהפרש של שני שערים, אנטבי מאמין שאפשר לחזור הביתה עם כרטיס לשלב הבתים.

מה שניצחון על פ"ת יכול לתת לקבוצה

ביום שלישי, במהלך חג ראש השנה, מיד לאחר אימון אחרון על אדמת ישראל, שחקני הפועל תל אביב יצאו לצרפת שהם נראים מחיוכים ומלאי אנרגיות. מה מקור האופטימיות? האם היה זה הניצחון האחרון בליגה על הפועל פתח תקווה שנתן להם כוח ואמונה לקראת מפגש הגומלין מול הצרפתים? "אני לא חושב שיש קשר ישיר בין הניצחון האחרון שלנו בליגה לבין האמונה שלנו לקראת המשחק מול סנט אטיין", אומר אנטבי, "מטרת הנסיעה היא לשחק טוב ולחשוב חיובי וככה להוציא תוצאה טובה. עם תחושות כאלו היינו יוצאים בכל מקרה. נכון שהניצחון בליגה נותן ביטחון לשחקנים, זה יותר כיף לצאת ככה למשחק, אבל המטרה בכל מקרה הייתה אותה מטרה".

- ישנה תחושה שכל משחק שלכם אנחנו רואים קבוצה אחרת. איזו הפועל תופיע מול סנט אטיין?

"אני מקווה שנראה את הפועל הטובה, הפועל המלוכדת שיודעת מה היא רוצה מעצמה, קבוצה שתדע להתעלות ברגע האמת, להציג יכולת טובה ולנצח".

- אתם מאמינים שיש סיכוי לעלות לשלב הבתים?

"אנחנו יודעים שהתקשורת לא מאמינה, שהאנשים לא מאמינים, אולי כמעט אף אחד לא מאמין שזה אפשרי, אבל אנחנו השחקנים מאמינים, למרות הקושי, שאפשר לעשות את זה".

- אולי עדיף לכם להפנים כי החלום האירופאי הסתיים ולהתרכז בליגה? יכול להיות שהמשחקים באופ"א פגעו ביכולת שהצגתם במשחקים הראשונים בליגה?

"אני לא חושב שזה ככה. שני המשחקים הראשונים שלנו בגביע אופ"א לא היו קשים, והיו יותר משחקי הכנה לליגה, למרות שלפעמים שלושה משחקים בשבוע זה לא קל, אבל זה לא מה שפגע. אנחנו עדיין בתחילת הליגה, מוקדם מדי להסיק מסקנות ולקבוע אם זה פגע בנו. את המשחק האחרון בליגה ניצחנו, זה נתן לנו אנרגיות, ואני מקווה שנשיג תוצאות טובות בהמשך".

- החיזוק שהקבוצה עברה העונה יספיק לה להתמודד מול קבוצות הצמרת?

"אני חושב שכן. הגיעו אלינו שחקנים טובים שיכולים לשדרג את הקבוצה, ואני מאמין ביכולת של כל שחקן, ביכולת האישית והקבוצתיות, אני בטוח שעם הזמן תהיה פה קבוצה טובה שתוכל להתמודד בצמרת".

התעלומה האדומה

עד עתה נדמה שהפועל תל אביב היא עדיין תעלומה. לצד כמה משחקים מרשימים במשחקי קדם העונה ומסע רכש די מרשים (בסטנדרטים מקומיים), הגיעה פתיחת העונה המאכזבת של הליגה, שהעלתה ספקות אם הקבוצה אכן יכולה להשתלב בצמרת או שמא תעביר עוד עונה במרכז הטבלה.

"כרגע קשה לראות את זה, אבל יש לנו חומר שחקנים שצריך להתמודד בצמרת", אמר אנטבי, "זה לא יהיה קל. יש קבוצות חזקות כמו מכבי חיפה, מכבי תל אביב, בית"ר ונתניה, אבל בכל זאת אני מאמין שנתמודד בחלק העליון של הטבלה, זה מה שמצפים מאיתנו האוהדים והצוות המקצועי. הפועל תל אביב נבנתה על מנת להתמודד בצמרת, ולא להיות במרכז הטבלה".

- איזה שחקן יפרוץ לדעתך העונה?

"יש כמה שחקנים שכבר מספר עונת בולטים, כמו ביברס נאתכן, אבל לכולם יש הזדמנות. לדעתי, גם ערן זהבי עשוי לעשות את הפריצה שלו העונה".

- כבר שנים שאתה שחקן של הפועל, מאמנים הוחלפו ואתה הסתדרת עם כולם וזכית להיות שחקן הרכב. איך אתה מסביר את זה?

"אני חושב שזה גם אופי, וגם יכולת. אף מאמן לא היה נותן לי לשחק אם לא הייתי מציג יכולת טובה, ולכן אני חושב שהסיבה העיקרית לעובדה שאני שורד כל כך הרבה זמן זה היכולת. כמובן שמעבר לכך קיים גם עניין האופי. כנראה שאני פשוט שחקן לא בעייתי, כזה שמסתדר עם כולם, גם עם מאמנים וגם עם שחקנים".

ואם במאמנים עסקינן, נדמה שגם לאנטבי, כמו לכל הקהל האדום, יש חיבור מיוחד עם אלי גוטמן. מהרגע הראשון שהמאמן הגיע להפועל, ההרגשה הייתה כאילו שני הצדדים נועדו אחד לשני, ובמשחק האחרון אף ניתן היה להבחין בחיבור שלו עם הקהל. "גוטמן וההתאמה שלו להפועל זה כל קודם אישיות", אומר אנטבי, ומנסה להסביר מדוע הוא פורח תחת המאמן: "הוא מאוד ברור, הוא בא ואומר לכל אחד שהוא חושב בצורה הכי אמיתית. הוא עושה אסיפות טקטיות מאוד מסודרות, ומסביר בדיוק מה הוא רוצה מכל שחקן. אני חושב שהשילוב הזה הוא מצוין. בסופו של דבר, הקהל רואה את הקבוצה שלו נלחמת, וכמובן שמרוצה מזה, וכשהקהל מסופק גם מהשחקנים וגם מהמאמן, יש אווירה כללית טובה. אני מקווה שהחיבור ימשיך להיות טוב כמו שהוא עכשיו".

- עברת תשע שנים בהפועל, עם המון רגעים מרגשים וחוויות מסעירות, ועדיין, איזו עונה הייתה לדעתך הכי מרגשת?

"הכי מרגשת הייתה כמובן עונת הדאבל. זו הייתה העונה הראשונה שלי בהפועל, וזה היה נפלא. לא יכולתי לדמיין דבר כזה, אליפות וגביע בעונה אחת. מאוד התרגשתי מההישג. בסוף העונה לא עיכלתי את זה, זה היה מדהים. כמובן שאי אפשר גם לשכוח את המסע הגדול שלנו באירופה, ועכשיו אני מקווה שנוכל לחזור על ההצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully