וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום הכי חם בתל אביב

27.9.2008 / 11:00

קמאנאן מתוסכל, אסוס עצבני, שבחון ממורמר ומלול כבוי. איך קרה שהספסל הרחב של מכבי ת"א בינתיים יוצר רק בעיות לבן שמעון?

טרם הגענו למחזור הרביעי בליגת העל, ובמכבי תל אביב כבר עוסקים בכיבוי שריפות. מוקד האש, כידוע, נמצא על הספסל, ואין מדובר במעמדו (הלא כל כך יציב) של המאמן, אלא בשרשרת של כוכבים עצבניים וממורמרים, שלא כל כך נהנים ממעמדם כמחליפים או מייבושם על הספסל וחלקם אף לא מהססים להביע את מורת רוחם בקול. זה התחיל בעצבנות של אסוס אחרי שהוחלף, נמשך בהצהרות של קמנאן שהוא רוצה לעזוב, ולאחרונה גם מכיוונם של שבחון ומלול נרשמים אכזבה ותסכול.

השבוע נסגר חלון ההעברות בליגת העל (עד לינואר 2009), ולמרות פתיחת העונה הלא כל כך משכנעת של מכבי, בקבוצה בחרו שלא לצרף שחקנים נוספים. גם אם הסיבות הרשמיות לכך הן תקציביות, לכולם במועדון ברור שלצפיפות ולמצב הרוח העכור על ספסלו הארוך של בן שמעון יש חלק מכריע בשיקולים הללו. אז נכון שמהפכת שניידר במכבי ייצרה לבן שמעון סגל עמוק ואיכותי, שיוצר הרבה אופציות מקצועיות עבור המאמן, אך באותה מידה משאיר מספר שחקנים מתוסכלים, כשהדברים בעיקר נכונים לגבי החלק הקדמי. זה הזמן לבדוק את הלך הרוחות ואת מידת החום על ספסלה של מכבי תל אביב בשבועות הקרובים.

אבי יחיאל – בלם ומגן ימני

יריבים על העמדה: משה מישאלוב, איגור טומאסיץ' וליאור ז'אן בעמדת הבלם, יובל שפונגין ודור מלול בעמדת המגן הימני

בעונת 2006-7 סיימה הקבוצה במקום השלישי עם אלי כהן כאשר יחיאל מתופקד במרכז ההגנה לצדו של מילאן מרטינוביץ' ולצדם המגנים שפונגין ושטרית. הארבעה, תחת פיקודו של השריף אלי כהן, הציגו את משחק ההגנה הטוב בארץ, יחיאל פרח וזרח, ובמכבי היו בטוחים שהם פתרו לעצמם את ענייני החוליה האחורית לשנים הבאות. בעונה שעברה סבל יחיאל מפגיעה מתמשכת בברכו, החמיץ את מרביתה, ומאז לא הצליח לחזור לעצמו. בצוות של בן שמעון לא היו מרוצים מכושר המשחק שהציג יחיאל במחנה האימון בהולנד ואף נבחנה האפשרות לצרף את הבלם זאב חיימוביץ' לקבוצה. בסופו של דבר חיימוביץ' הלך לנתניה, אבל הרמז ליחיאל היה ברור: אם לא תשתפר, לא תשחק. לזכותו של האחרון עומדת העובדה כי מדובר באדם חביב, אינטליגנטי ובעל אישיות שקטה ונעימה, וכן העובדה כי הוא יכול לשחק במספר תפקידים בהגנה ובקישור האחורי.

לסיכום: "בניגוד לשנים הקודמות יש השנה סגל טוב במכבי, כל אחד יכול לשחק, ואלה שמשחקים עושים את זה בצורה טובה", אומר יחיאל בנוגע לסגל העמוס, "כשחתמתי במכבי ידעתי שיהיה בלם זר ועוד בלמים ישראלים טובים. אם הייתי רוצה הבטחה לשחק בכל משחק, הייתי הולך למקום אחר. המלחמה על ההרכב תשפר אותי". כאמור, מדובר באדם שקט ושקול, ולמרות התקרית האלימה בה היה מעורב עם הקשר ג'ונתן אסוס לפני כעשרה ימים, נראה כי בסך הכל יחיאל מקבל את ספסולו בהבנה, ואם ייווצר בקרוב איזשהו פיצוץ על הספסל של מכבי, זה לא יגיע מיחיאל.

מד החום: פושר

דור מלול - מגן ימני, קשר

יריבים על העמדה: יובל שפונגין ואבי יחיאל בעמדת המגן הימני; מאור בוזגלו, יוסי שבחון, רודי חדד וגיז'רמו ישראלביץ' בעמדת הקשר הקדמי.

דור מלול אמור היה להיות ה"יהלום" של מכבי תל אביב. בשנה שעברה, דווקא בקלחת הרותחת של משחקי התחתית, מלול קיבל מספר הזדמנויות מהמאמן ניר לוין ולקח את הצ'אנסים בשתי רגליים. העונה קיוו בצוות המקצועי שמלול יעשה התקדמות נוספת ושזו תהיה עונת הפריצה של השחקן בן ה-19, שחתם לפני כשנתיים על חוזה לחמש עונות בקרית שלום. ריבוי שחקני רכש היה אמור לגרום למלול להילחם על מקומו ולהוכיח כי הוא ראוי לשחק, אבל בקבוצה מספרים שבפועל קרה בדיוק ההפך. מלול, להפתעת הצוות המקצועי, נראה כבוי, מכונס בתוך עצמו ואף ירד מאוד ביכולתו. במועדון מנסים לחבק וללטף את הכישרון הצעיר ולא פעם עורכים עמו שיחות אישיות, אך במקביל גם מתעקשים להתנהג עמו בקשיחות. כשבאחד המשחקונים הפנימיים מלול ספג כניסות ותאקלים לרגליים, במקום לקבל שריקה לפאול לזכותו הוא שומע מכיוון הספסל את המילים "יאללה דור, תמשיך, לא קרה כלום, קום ותמשיך לשחק". בן שמעון נשאל לגבי הליך ההתקדמות של מלול בקבוצה ואמר: "דור שחקן מוכשר וילד טוב, הוא ממושמע ומתאמן ברצינות. הוא רק חייב להבין שהוא צריך להוכיח את עצמו אם הוא רוצה לקבל דקות משחק. וגם כשהוא מקבל דקות פה ושם הוא צריך להצדיק את מקומו על המגרש".

לסיכום: מלבד תקרית עם הקשר הצרפתי ג'ונתן אסוס בעונה שעברה לא נרשמו תלונות מיוחדות מכיוונו של מלול, שיודע כי יצטרך לפלס את דרכו להרכב דרך שמות ותיקים ונוצצים ממנו שהובאו למועדון והשקיעו בהם המון כסף.

מד החום: קר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יוסי שבחון – קשר

יריבים על העמדה: רודי חדד, גיז'רמו ישראלביץ', מאור בוזגלו, דור מלול

בדקה החמישית של משחק הפתיחה מול בני יהודה בבלומפילד כבש יוסי שבחון כבש את השער הראשון לזכות מכבי תל אביב העונה בליגת העל, ונכון לכתיבת שורות אלו, נראה שהיה זה הרגע האחרון בו הוא נראה מחייך מאז. למרות השער שכבש גילה שבחון יכולת חלשה באותו משחק ואף סופסל במשחק החוץ בטדי בשבוע שלאחר מכן. בסביבתו של השחקן מספרים על מצב רוחו הירוד וכן על העובדה ששבחון מרגיש ש"בן שמעון לא מחזיק ממנו". הדברים אף הגיעו לכדי מצב ששמו של שבחון הוזכר כמועמד לעבור למכבי חיפה, ואף היו מגעים בלתי רשמיים בין שני הצדדים בעניין.

הסיפור הבא ימחיש יותר מכל את מצבו של הקשר, שעל כתפיו מונחת זה כמה שנים המשקולת הכבדה עם הכתובת "היורש של אבי נמני": בן שמעון לא נוהג לתרגל את ה-11 הפותחים במהלך אימוני סוף השבוע, וגם כשהוא "מגלה" את ההרכב הפותח לחניכיו בחדר ההלבשה לפני המשחק הוא לא כותב את ההרכב על הלוח אלא קורא לכל חוליה בנפרד לחדרו. בסביבתו של שבחון מספרים שבכל השבוע שקדם למשחק הליגה מול מכבי פתח תקוה, כולל ביום שישי בערב, הוא היה בטוח שהוא מחוץ להרכב, ונראה מיואש וחסר מוטיבציה. רק כשעה לפני העלייה לכר הדשא הוא קיבל ממאמנו את ההודעה שהוא פותח, אבל מצב רוחו העכור והמטענים השליליים שנשא התבטאו על כר הדשא, שבחון היה חלש וכמעט שלא השפיע על המשחק.

"אומרים על שחקני הספסל של מכבי שגם כשהם נכנסים, הם עדיין לא טובים", אומר גורם במועדון, "זה נכון מאוד כי גם כשהם מקבלים את ההזדמנות שלהם לשחק, לא עושים להם שום הכנה מנטלית. שחקן שחושב או בטוח שהוא פותח על הספסל מגיע בשבת לאיצטדיון עם הכנה מנטלית שונה משחקן שיודע כבר יום או יומיים לפני המשחק שהוא בהרכב. קשה לעשות סוויץ' בתוך מספר דקות לפני המשחק עצמו".

לסיכום: מצד אחד, שבחון כבר הוכיח בשנים קודמות שכאשר הוא מקבל קרדיט ממאמנו הא מחזיר בשערים ובבישולים, בדיוק כפי שעשה בעונה שעברה (אותה סיים עם תשעה שערים בליגה, שכמה מהם במאני טיים). מצד שני, אם שבחון יסופסל בעוד משחק או שניים ייתכן מאוד שבינואר הוא ידרוש לעזוב את המועדון.

מד החום: לוהט

יאניק קאמנאן – חלוץ

יריבים על העמדה: איליה יבוריאן, מאור בוזגלו, יוסי שבחון, רודי חדד, גיז'רמו ישראלביץ'.

בסיום משחק האימון מול בני יהודה לפני כחודש המתינו שלושה ילדים כבני 10 לשחקני מכבי וביקשו חתימות. כאשר עבר לידם יאניק קאמנאן הוא ניפנף אותם במבט זועם וזועף, והלך היישר למכוניתו כאשר הוא מותיר מאחוריו שלושה פרצופים עצובים והמומים. לא במקרה קאמנאן עבר לידם כועס ומתוסכל, חצי שעה מוקדם יותר הוא הורחק על ידי השופט אלי חכמון במשחק האימון לאחר שנקלע לעימות אלים עם אלי אברבנל. שלושה ימים קודם לכן, במשחקה הליגה מול בני יהודה, הוא נכנס רק בדקה ה-82 וכמעט שלא נגע בכדור. גם במשחק התיקו מול בית"ר בטדי המשיך קאמנאן לייבש את הספסל.

החלוץ הצרפתי, שכבש בעונה שעברה 12 שערים והוכיח שקללת החלוצים בקרית שלום דילגה מעליו, רצה לעזוב את המועדון ואף החזיק במספר הצעות בליגת העל. סוכנו דדה חדד הגיע לאימון הקבוצה ודרש לקבל מהמאמן רן בן שמעון הבהרות לגבי עתידו של קאמנאן בקבוצה. "לא יתכן ששחקן שכבש בעונה שעברה 16 שערים בכל המסגרות לא ימצא את מקומו בהרכב. אם מכבי לא מעוניינת ביאניק, מוטב ששני הצדדים יגיעו להחלטה משותפת על סיום דרכו בקבוצה", אמר אז סוכנו של קאמנאן. למרות שאבי נמני לא ממש מעריך את קאמנאן ובקיץ אף ניסה להעבירו לקבוצה ברומניה, במכבי הבהירו השבוע חד משמעית כי הצרפתי לא ישוחרר. למרות זאת, גם את המשחק מול מכבי פתח תקוה בשבת הוא פתח על הספסל. השבוע פתח הצרפתי בהרכב בגביע הטוטו ואף כבש שער. מעניין לראות אם בן שמעון יחרוג ממנהגו העונה ויפתח לראשונה בליגה עם שני חלוצים במשחק מול סכנין בקרית אליעזר.

לסיכום: ההוכחה לחוסר השקט אצל החלוץ הצרפתי נמצאת לא רק בעובדה שהוא לא מצליח לכבוש אלא גם בכמות התקריות בהן מעורב מחוץ למגרש. נדמה שככל שקאמנאן ימשיך להתייבש על הספסל, כך התסכול שלו רק יגבר, ובינואר הוא כבר לא ילבש צהוב.

מד החום: לוהט, לוהט מאוד.

ג'ונתן אסוס ורודי חדד – קשרים

יריבים על העמדה: דולי ג'ונסון, או הקשרים ההתקפיים מאור בוזגלו, יוסי שבחון וגיז'רמו ישראלביץ'.

את מד העצבים במכבי ניתן היה להרגיש כבר במחזור הראשון. מי שנתן את אות הפתיחה לטירוף היה ג'ונתן אסוס, שהוחלף, לא לחץ את ידו של המאמן, ולאחר המשחק אף איים לעזוב את המועדון, ביקר בפומבי את רב"ש וטען שהוא לא מבין למה הוחלף. בסופו של דבר הוא עמד לוועדת משמעת פנימית ונפסק לו עונש של 5,000 יורו על תנאי למשך שלושה חודשים, אבל את מד העצבים של הקשר חם המזג, שסירב להירגע, חש על בשרו גם אבי יחיאל.

סיכום: בשורה התחתונה, נדמה שהבעיה בקרית שלום היא ההתאגדות הנדירה של הרבה שחקנים עם אופי רגיש. נדמה שאסוס, חדד, שבחון וקאמנאן הם ארבעה שחקנים מאוד ייצריים ואמוציונליים, שיכולים במשחק אחד לפרוח ולככב, ובשבוע לאחר מכן להיות מושפעים מכל הנעשה סביבם, להיעלם ולנבול. אין ספק שהבעיה נופלת על כתפיו של המאמן,

מד העצבים: חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully