וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לאבד שליטה

9.9.2008 / 23:27

אם צ'כיה תפיל הערב (19.00, ערוץ 1) את ישראל במלכודת הידועה שלה, רק נס יעלה אותנו לאליפות אירופה. ליאור אליהו בספק למשחק

כשישבו בנבחרת ישראל אל מול ההגרלה של מוקדמות אליפות אירופה, סומן המפגש מול צ'כיה (רביעי, 19.00, שידור ישיר בערוץ 1) כמשחק המפתח של הטורניר. בנבחרת הניחו שבמקרה הגרוע ביותר תגיע הנבחרת במאזן של ניצחון והפסד, כמו שהגיעה עד כה, למשחק בפרדוביצ'ה, ומהמשחק הנוכחי הכל יפתח. ניצחון חוץ יתן לנבחרת את השקט הדרוש על מנת להשלים את המשימה מול בריטניה בחוץ שלושה ימים לאחר מכן, ולבוא לנוקיה כדי לחגוג את העלייה. הפסד, והנבחרת תצטרך להפוך עולמות על מנת לא לחזור לטורניר ההזדמנות האחרונה הארור.

מצבו של ליאור אליהו לקראת המשחק עדיין לא ברור. הפורוורד קם הבוקר עם כאבים בצלעות, ורק סמוך לשעת המשחק יוחלט האם הוא יוכל לשחק. במידת הצורך עשוי אליהו לשחק עם זריקה. במידה והוא לא יהיה כשיר, יצורף יוגב אוחיון לסגל במקומו. מתן נאור הפצוע ישחק עם חבישה מיוחדת.

מול ישראל תתמודד נבחרת צ'כית צנועה, שיכולה ביום נתון לתת פייט לכל נבחרת באירופה, אך מצד שני יכולה גם לחטוף בראש גם בכל יום. לראיה, ניתן לקחת את שני המשחקים הקודמים של הנבחרת אותה מאמן מיכל יאז'דיק. במשחק הראשון בטורניר לקחו הצ'כים את נבחרת בוסניה למשחק שהצופים לא בדיוק אהבו לראות, אך שלטו לכל אורכו וניצחו די בקלות ובשיטה הטובה להם, 56:70.

ארבעה ימים לאחר מכן יצאו הצ'כים לבריטניה, נגררו למשחק של הבריטים, לא הצליחו לגרור את שיטת ההאטה שלהם והתוצאה? תבוסה 87:68. הביקורת על ההופעה החלשה הגיעה מיד לאחר מכן, אך המאמן יאז'דיק אמר בראיונות כי לדעתו הנבחרת שלו עוד תפתיע.

מאז התפרקה צ'כוסלובקיה לצ'כיה וסלובקיה, הגיעה נבחרת צ'כיה פעמיים לטורניר הגמר של אליפות אירופה. הפעם הראשונה הייתה בשנת 1999 אז סיימה במקום ה-12, ולפני שנתיים העפילה לאליפות אירופה, הפסידה את כל שלושת משחקיה וסיימה במקומות 13-16. מי שנוטה לחשוב כי העלייה הצ'כית לאליפות אירופה האחרונה היא ראייה שהכדורסל הצ'כי נמצא במגמת עלייה, יכול לראות כי העלייה הצ'כית לאליפות היא תוצאה של ניצחון חוץ איכותי בבלגיה, ששלח את הבלגים אל ההזדמנות האחרונה. באליפות עצמה הצ'כים הראו כי המרחק ביניהם לבין שני הדרגים הראשונים של הכדורסל באירופה הוא גדול מאוד.

כאמור, מאז הפכה לרפובליקה עצמאית ב-1993, פגשה נבחרת צ'כיה את ישראל 3 פעמים. פעמיים, המפגשים היו במסגרת חצי גמר אליפות אירופה בשנת 1995, ועוד פעם אחת בגמר טורניר ההזדמנות האחרונה של 2005. בכל שלוש הפעמים הייתה ידה של ישראל על העליונה. בפעם הראשונה שנפגשו הקבוצות זה היה ב-12 לנובמבר 1993 ביד אליהו, וישראל בניצוחם של דורון ג'מצי ועופר פליישר, במשחקו הטוב בנבחרת, שניהם עם 24 נקודות, הביסו את הצ'כים בקלות 86:106. גם המפגש השני בין הקבוצות, והיחיד על אדמת צ'כיה עד היום, לא היה קשה מדי עבור ישראל שניצחה 88:100.

המשחק החשוב באמת בין ישראל לצ'כיה נערך ב-12 לספטמבר 2005, במסגרת משחקי ההזדמנות האחרונה של אליפות אירופה 2005 בסרביה. ישראל הייתה חייבת ניצחון על הצ'כים, שמצידם לא רצו לוותר על ההזדמנות להעפיל לאליפות גם כן. ישראל הציגה משחק לחימה ראוי וניצחה 78:83, בדרך לכניסה לאליפות. מתוך חמשת הקלעים של ישראל שקלעו מעל 10 נקודות באותו משחק, רק יניב גרין שקלע 14, נמצא בקמפיין הנוכחי.

וולש ושאר הסכנות של צביקה

אז מה יהיה במשחק בפרדוביצ'ה? הסיכוי שנראה משחק רע של כדורסל הוא די גבוה, ותלוי בעיקר בחניכיו של צביקה שרף. ישראל היא פייבוריטית ברורה מול הצ'כים, שינסו לגרור אותנו להתקפות ארוכות ולמשחק מרדים. מה שישראל צריכה לעשות זה להכתיב את הקצב מהשנייה הראשונה, לרוץ בכל הזדמנות, לפתוח עם חמישייה כמה שיותר אתלטית, ולא לתת לצ'כים להרדים אותם.

שחקן המפתח של ישראל במשחק יהיה דווקא גיא פניני. אם יש שחקן שיודע להוציא מתפרצות על ידי הגנה טובה זה פניני, והיכולת שלו לשמור על יירי וולש תהיה מכרעת, במידה ומתן נאור הפצוע לא יוכל לבצע את המשימה יותר מדי טוב.

יירי וולש הוא השחקן הצ'כי הטוב ביותר כיום, והשחקן שעליו מבוססת הנבחרת של יאז'דיק. שחקנה של מלאגה, ושל דאלאס, בוסטון, קליבלנד ומילווקי בעבר ב-NBA, הוא המנהיג של הנבחרת הצ'כית, אך גם סוג של עקב אכילס. וולש הוא שחקן מאוד ריכוזי שהנבחרת נוטה לתת לו את הכדור ברגעים החשובים ולזוז הצידה. וולש זרק עד כה 12 זריקות מהשדה בממוצע בשני המשחקים וקלע אותם ב-33 אחוז, שתורגמו ל-14 נקודות למשחק, לא מספרים מדהימים. אך וולש ידוע בכך שאם הוא תופס יום, גם תחום 30 הנקודות זה לא דבר זר לו.

לצד וולש נמצאים הרבה שחקנים אפורים. שניים ששווה להתמקד בהם הם פטר בנדה ואונדרי סטרוסטה. בנדה (26, 2.04) הוא השחקן המוביל של צ'כיה עד כה בריבאונדים (7 למשחק) והקלע השני בטיבו אחרי וולש. הנבחרת תצטרך לסגור חזק את ריבאונד ההגנה, כדי למנוע את 13 הריבאונדים בהתקפה למשחק של הצ'כים שבנדה הוא האחראי המוביל לנתון זה.

סטרוסטה (29, 2.15) הוא הקיר ההגנתי של צ'כיה ומייצר 2 חסימות למשחק. שחקן סראגוסה הספרדית בעונה הקרובה, נכלל בעבר בסגל של קליבלנד אך לא שיחק. ישראל כבר גילתה בעבר בעיה עם שחקנים גבוהים מסיביים, וסטרוסטה הוא מהסוג הזה. שחקן נוסף ששווה אזכור הוא תומאס סטרונסקי (17, 1.94) הצעיר שבמשחק מול בריטניה שותף ל-23 דקות ונחשב לאחד הכוכבים העולים בכדורסל הצ'כי.

בסופו של יום שני מפתחות ינצחו לישראל את המשחק. הראשון הוא השליטה בקצב המשחק והאפשרות לרוץ. בשביל זה תצטרך ישראל את כל ארבעת הגארדים שלה, מאיר טפירו, יותם הלפרין, מורן רוט ורביב לימונד בכושר טוב. המפתח השני הוא השליטה בריבאונד ההגנה ומניעת הזדמנויות שניות לצ'כים שיתן להם בעצם את האפשרות לשלוט בקצב המשחק. ישראל צריכה לנצח את המשחק בפרדוביצ'ה, ואת המשחק הזה לא משנה איך היא תנצח, כי בלי ניצחון, גם בקיץ הבא נשבור את הראש במחשבה איך מעפילים לאליפות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully