וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאו רגועים, הכל בשליטה

שלושער של וולקוט הוליך את אנגליה ל-1:4 ונקמה מתוקה בקרואטיה. דנמרק כבשה שלוש פעמים ב-6 הדקות האחרונות ב-3:2 בפורטוגל

המחזור האירופי השני של מוקדמות מונדיאל 2010 שוחק הערב (רביעי) בכל רחבי היבשת, ובמרכזו, מלבד כמובן למפגש הפסגה של ישראל במולדובה, עמדה הנקמה המתוקה של אנגליה בקרואטיה. הנבחרת של קאפלו הגיעה לזאגרב למשחק מלחיץ מול הנבחרת שרק בשנה שעברה הדיחה אותה מהיורו, ותיאו וולקוט הצעיר כבש שלושער מצוין והוסיף עוד בישול כדי לקבוע 1:4 מדהים לאנגלים, והעניק ימים של שקט לפאביו קאפלו.

מאמן לחוץ אחר, הצרפתי ריימונד דומנק, נשם גם הוא לרווחה, אחרי שהטריקולור ניצחו 1:2 את סרביה.

משחקים מסקרנים נוספים: איטליהלא התקשתה מול גיאורגיה בדרך ל-0:2 קליל. הולנד פתחה בסטייל עם 1:2 במקדוניה, צ'כיה נראתה רע עם 0:0 בצפון אירלנד, כמו גם רוסיה של חוס הידינק, שפתחה ברגל ימין עם 1:2 על ווילס.

גרמניה יצאה בעור שיניה ממשחק החוץ בפינלנד, כשחילצה תיקו 3:3 לאחר שהשוותה שלוש פעמים משערים של מירוסלב קלוזה.

בית 1: שבדיה הגיעה לקמפיין

פורטוגל - דנמרק 3:2

הדרמה הגדולה של הערב התחוללה בפורטוגל, כשהנבחרת המקומית רצתה להמשיך את הפתיחה החלקה של הקמפיין, אבל נתקלה בסיומת מדהימה של האורחים. החבורה של קירוש עלתה ליתרון ביתי מבטיח בדקה ה-42 (נאני), אבל ניקלאס בנדטנר קבע שוויון דרמטי בדקה ה-84. פנדל של דקו (86) קבע יתרון עוד יותר דרמטי בדקה ה-86, אבל כריסטיאן פאולסן השווה בדקה ה-90 וקבע 2:2. חשבתם שהמילה "דרמה" מוזכרת יותר מדי פעמים? הצחקתם את דניאל ינסן, שבזמן הפציעות קבע 2:3 לדנמרק, השלים מהפך וסיומת סנסציונית שכללה ארבעה שערים בשש הדקות האחרונות, שלושה מהם של דנמרק.

שבדיה - הונגריה 1:2

במחצית נראה היה ששבדיה והונגריה בדרך ל-0:0 מאכזב שני ברציפות, אבל אז התעוררו שחקניו של לארס לגרבאק. קים קלסטרום כבש את הראשון בדקה ה-55, וסמואל הולמן, שחקנה של ברונדבי, הכפיל את היתרון בדקה ה-64. גרגלי רודולף צימק בדקה ה-90 וקבע את תוצאת המשחק, 1:2.

משחק נוסף: אלבניה - מלטה 0:3

לאלבניה: אריון בוגדאני (46), קלודיאן דורו (83), ארמנד דלקו (90).

בית 3: עידן ראדה בצ'כיה נפתח רע

צפון אירלנד - צ'כיה 0:0

צ'כיה הגיעה לבלפסט למשחקה הראשון במוקדמות עם המאמן החדש פטר ראדה, שינסה להזרים דם חדש לנבחרת אחרי ההופעה המאכזבת בטורניר היורו. על פי הערב, למאמן החדש יש עוד הרבה עבודה. הצ'כים לא יכלו לנבחרת המקומית והמשחק הסתיים ללא שערים.

סן מרינו - פולין 2:0

שערים של אבי סמולארק (35) ורוברט לבנדובסקי (68) סידרו לליאו בינהאקר ניצחון ראשון בקמפיין לאחר האכזבה הביתית מול סלובניה בשבת. אנדי סלבה המקומי יכול היה לחלום על סנסציה, אבל החטיא פנדל כבר בדקה השלישית.

סלובניה - סלובקיה 1:2

מיליבויה נובאקוביץ', חלוצה של פ.צ קלן, כבש צמד שערים בדקות ה-22 וה-82, כדי להעניק לסלובניה ניצחון ביתי ונקודה רביעית בטורניר. סלובקיה של המאמן ולדימיר וייס בצרות לאחר הפסד שני. שער מצמק של מרטין יקובקו בדקה ה-83 לא עזר לאורחים.

בית 4: מותחן רב שערים בפינלנד

פינלנד - גרמניה 3:3

בישראל זלזלו בפינלנד, שניצחה את הנבחרת במשחק ידידות, אבל היום (רביעי) הפינים היו קרובים מאוד להדהים את גרמניה, והוכיחו שוב שהם כוח עולה בכדורגל האירופאי. מסכת השערים נפתחה בדקה ה-32 כשג'ונתן יוהאנסון, כובש הצמד מול ישראל, מצא עצמו לבד מול רוברט אנקה לאחר כדור עומק, וקבע 0:1 למקומיים. חמש דקות לאחר מכן החל המופע של מירוסלב קלוזה, שעצר בחזה וירה פנימה, לאחר בישול של פיוטר טרוכובסקי. המשחק המשיך להתחמם. בדקה ה-43, שוב הפינים ביתרון. מיקה ויירינן ירה לרשת לאחר בישול של דניאל סיולונד. אבל קלוזה לא הסכים לרדת למחצית בפיגור, ובתוספת הזמן השווה ל-2:2 בנגיחה לאחר כדור קרן תומאס היצלספברגר.

המחצית השניה המשיכה לספק כדורגל מדהים. בדקה ה-53 סיולונד הקדים את כולם לאחר קרן חכמה של הפינים, וקבע 2:3. גרמניה שכבה על השער, ביצעה חילופים התקפיים ותקפה בחמת זעם. בדקה ה-83 זה גם השתלם. יסקלאיינן הדף פעם אחת את הבעיטה של טרוכובסקי, גומז ניסה פעם שנייה וקלוזה הוא זה שדחק מקרוב את השוויון, 3:3 בסיום.

רוסיה - וויילס 1:2

בשבת החטיא ג'ייסון קומאס מווילס בעיטת עונשין מ-11 מטרים, ולמזלו המשחק מול אזרבייג'אן הסתיים בניצחון 0:1. אחרי המשחק ברוסיה, המאמן הוולשי, ג'ון טושאק, צריך לשקול לתרגל פנדלים. הפעם היה זה גארת בייל שבעט רע ואיגור אקינפייב עצר את הפנדל הוולשי בדקה ה-17. חמש דקות מאוחר יותר הדגים רומן פאבליוצ'נקו, חלוץ הרכש של טוטנהאם, איך עושים זאת נכון, כשדייק מהנקודה. ג'ו לדלי דחק מקרוב את השוויון בדקה ה-67, אבל פאבל פוגרבניאק סידר לחוס הידינק פתיחה טובה במשחק הראשון של הקמפיין עם שער ניצחון בדקה ה-81, דקות ספורות לאחר שנכנס כמחליף.

אזרבייג'אן - ליכטנשטיין 0:0

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית 5: טורקיה ובלגיה נפרדו בתיקו בקרב על הסגנות

ספרד - ארמניה 0:4

חניכיו של ויסנטה דל בוסקה הסתפקו בניצחון קטן על בוסניה בשבת, ועכשיו הגיע הזמן מבחינתם לתת לקהל הצגה שתזכיר את ההופעה הנהדרת מהיורו. חואן קאפדווילה (7), דויד וייה (16 ו-79) ומרקוס סנה (82, בשער הבכורה שלו במדים הלאומיים) הצליחו להעניק מעט רגעי נחת לאוהדים באלבסטה. רק שימשיכו ככה.

טורקיה - בלגיה 1:1

הטורקים חזרו הביתה אחרי הניצחון במשחק בארמניה, בו מירב העניין היה פחות על המגרש ויותר סביב ההיבטים הפוליטיים, אבל בלגיה הקשתה עליהם והייתה קרובה לניצחון שני. ווסלי סונק הוותיק כבש ראשון לאורחים בדקה ה-31, אבל אמרה בלוזוגלו הציל נקודה עם שער שוויון בדקה ה-74 בפנדל מוצלח. תיקו מאכזב לפאתיח טרים, בספרד הרבה יותר מרוצים.

בוסניה - אסטוניה 0:7

הבוסנים התפוצצו על אסטוניה החלשה. זבזדאן מיסימוביץ' כבש שלושער (25, 30 בפנדל, 56), אדין דז'קו הוסיף צמד (60, 73) ואת החגיגה השלימו זלטאן מוסלימוביץ' (58) וסנאד איבריצ'יץ' (88).

בית 6: וולקוט הציל את קאפלו

קרואטיה - אנגליה 4:1

ולחשוב שקאפלו עוד התלבט אם להעלות אותו בהרכב. תיאו וולקוט הצעיר ביסס הערב את מקומו בנבחרת אנגליה ואת מעמדו של הכוכב הבא של הממלכה, עם אחד מהערבים הקסומים של נבחרת שלושת האריות בשנים האחרונות, עם ניצחון 1:4 בקוראטיה מול אחת הנבחרות הביתיות באירופה. אך מעבר לניצחון מצוין על נבחרת איכותית, מדובר גם בנקמה מתוקה לאנגלים, שהביסו את הנבחרת שמנעה מהם השתתפות ביורו האחרון.

וולקוט כבש ראשון בדקה ה-29 והוריד את האנגלים למחצית ביתרון מינימלי, אבל שני שערים תוך ארבע דקות (וולקוט ב-59 ורוני ב-63) הפכו את זה לתבוסה כואבת. קובאץ' עוד הורחק (53) בגלל מרפק לפניו של קול כדי להגביר את המצוקה של חניכיו של ביליץ', וגם אם מריו מנדזוקיץ' (78) צימק ל-3:1, היה זה שבו וולקוט שבהתקפה מתפרצת חתם את התוצאה בשער שלישי. דייויד בקהאם, שקאפלו התלבט אם להעלות אותו או את וולקוט בהרכב, נכנס רק סמוך מאוד לסיום במקום כוכב המשחק, במהלך שסימן את המהפכה החדשה בנבחרת האנגלית.

קזחסטן - אוקראינה 3:1

אוקראינה ממשיכה להיראות טוב עם ניצחון שני ברציפות. צמד של סרגיי נזארנקו (45, 80) ושער נוסף של אנדריי שבצ'נקו, שכבש גם ב-0:1 בשבת על בלארוס, סגרו עניין עבור האוקראינים. סרגיי אוסטפנקו כבש לקזחים בדקה ה-70.

אנדורה - בלארוס 3:1

לאנדורה: מארק פויול (66, פנדל). לבלארוס: דימיטרי ורחובצוב (36), ויטאלי רודיונוב (78), ויאצ'יסלב חלב (89)

בית 7: צרפת נרגעת, ליטא רותחת

צרפת - סרביה 1:2

צרפת הגיעה לסט. דניס כאחת מהנבחרות הכי לחוצות בעולם, אבל הצליחה להוריד מעט את מפלס העצבים בזכות ניצחון על נבחרת בעלת פוטנציאל למאבק בצמרת הבית.

ריימונד דומנק ערך מספר שינויים בהרכב לעומת זה שהפסיד באוסטריה, כולל שניים בחוליית ההגנה כשקלישי ואבידל פתחו במקום מקסס ואברה ותיירי הנרי העלה את המקומיים ל-0:1 בדקה ה-54 אחרי בישול של סידני גובו. 10 דקות חלפו וזה כבר 0:2 אחרי שניקולס אנלקה המחליף הצליח להתגבר על שני שחקנים יריבים ולבעוט פנימה. ברניסלב איבנוביץ' רק הצליח לצמק בדקה ה-76 בנגיחה.

ליטא - אוסטריה 0:2

ליטא, והמאמן הפורטוגלי החדש של ליטא, ז'וזה קוסיירו, ממשיכים להדהים את אירופה, לאחר ה-0:3 המדהים ברומניה. אוסטריה הגיעה במצב רוח מרומם לאחר הניצחון על צרפת, וירדה מנוצחת. תומאס דניליבצ'יוס חלוצה של בולוניה כבש צמד בזק בדקות ה-51 וה-57 כדי לעלות את ליטא המפתיעה לראשות בית 7, שצפוי להיות מרתק עד סיומו.

איי פארו - רומניה 1:0

אחרי התבוסה הביתית המשפילה 3:0 לליטא, התקשתה רומניה גם מול איי פארו הקטנה. שער ניצחון של רזבאן ואסיליץ' בדקה ה-58 מנע מבוכה גדולה. סורין גינאה האורח הורחק בדקה ה-49.

בית 8: "הלוזר" שוב הפסיד באיטליה

איטליה - גאורגיה 0:2

איטליה לא הבריקה, אבל גם לא התקשתה מול הנבחרת האורחת של הקטור קופר, שחזר למדינה בה אימן שנים, והפסיד, שוב במשחק שנערך באצטדיונה של אודינזה. כוכב המשחק היה דניאלה דה רוסי מרומא. בדקה ה-16 הוא התנהל עם הכדור ושלח פצצה מ-20 מטרים לרשת. בדקה ה-89 בישל לו אלסנדרו דל פיירו המחליף את השני, לאחר מבצע אישי מצוין. שתיים משתיים לליפי.

מונטנגרו - אירלנד 0:0

החום באצטדיון בפודגוריצה היה פשוט בלתי נסבל, גם עבור הנבחרת המארחת, שהרשימה מול בולגריה, אבל לא הצליחה להשיג ניצחון ראשון בקמפיין. אירלנד של ג'ובאני טראפטוני יכולה להיות מרוצה מנקודה יקרה במגרש קשה. המשחק עצמו היה דל מאוד באירועים והסתיים ללא שערים, כששיי גיבן שוער אירלנד הציל נקודה כשהדף בעיטה מסוכנת של סטבן יובטיץ' בדקה ה-78.

בית 9: משחק בכורה רשמי לואן מרוויק

מקדוניה - הולנד 2:1

פתיחה טובה להולנד, ששיחקה את משחקה הראשון בקמפיין תחת הדרכתו של המאמן החדש, ברט ואן מארוויק. לאחר מחצית ראשונה מאופסת כבש ג'וני הייטינחה את הראשון בדקה ה-46. רפאל ואן דר וארט הכפיל בדקה ה-59, וגוראן פאנדב צימק בפנדל בדקה ה-78. הפסד ראשון למקדוניה לאחר הניצחון המפתיע על סקוטנלד בשבת.

איסלנד - סקוטלנד 2:1

סקוטלנד הייתה חייבת ניצחון לאחר ההפסד במקדוניה, והיא השיגה אותו ברייקואוויק. קירק ברודפוט כבש ראשון לנבחרת של ג'ורג' ברלי בדקה ה-18. בדקה ה-59 החטיא ג'יימס מקפיידן פנדל, אך בארי רובסון הבקיע את הריבאונד. סטיבן מקמנוס הורחק בדקה ה-76 ואיידור גודיונסן כבש פנדל מדויק. עד לסיום האיסלנדים לחצו, אך סקוטלנד שמרה על התוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully