וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביניו במנצ'סטר סיטי, ברבאטוב ביונייטד

הברזילאי קיבל את השחרור המיוחל מריאל מדריד וחתם דווקא בקבוצה של מארק יוז, פרגוסון סוף סוף הצליח להנחית את החלוץ הבולגרי אותו רצה

שני השמות החמים ביותר בשוק ההעברות האירופי הגיעו הלילה (בין שני לשלישי) למנצ'סטר, ממש עם סגירת חלון ההעברות האירופי. ההחתמה המפתיעה של היום היתה הגעתו של רוביניו למנצ'סטר סיטי, ששילמה עבורו 32.5 מיליון ליש"ט, הקדימה את צ'לסי שנחשבה למועמדת היחידה להנחית את הברזילאי שהשתוקק לעזוב את ריאל מדריד, והחתימה אותו לארבע שנים.

רוביניו בן ה-24 הצהיר בימים האחרונים על רצונו לשחק עבור פליפה סקולארי בצ'לסי, אך האלופה הספרדית לא הסכימה לוותר עליו בעקבות כשלונה להביא את כריסטיאנו רונאלדו לברנבאו. בתגובה תקף רוביניו את המועדון במסיבת עיתונאים שכינס ולמעשה אילץ את ריאל למצוא לו קבוצה חדשה. למרות ההתעניינות הנמרצת של צ'לסי, היתה זו לבסוף הסיטי שהניחה את ידה על כוכב נבחרת ברזיל. באופן פרדוקסלי, משחקו הראשון של רוביניו במדי הסיטי יהיה מול צ'לסי, שתגיע לסיטי אוף מנצ'סטר סטדיום בשבת הבאה.

לאחר שאתמול הודיעה קבוצת רוכשים מאבו דאבי על כוונתה לקנות את הקבוצה, רצו התכולים למצוא שם גדול כדי להתחזק מיידית, כשבין היתר נעשו נסיונות להחתים את דויד וייה מולנסיה ומריו גומז משטוטגרט, ובסופו של דבר היה זה רוביניו שנחת באיסטלנדס תמורת סכום שיא להעברה בודדת בכדורגל הבריטי.

מאמן הסיטי, מארק יוז, לא הסתיר את שמחתו מהרכש החדש: "אני מאוד נלהב לזכות בהזדמנות לעבוד עם כישרון ענק כמו רוביניו. זו הצהרת כוונות רצינית מאוד של המועדון הזה. אמרתי בעבר שעל מנת לקרוא תיגר על הקבוצות הכי טובות בפרמיירליג נצטרך להתחזק בשחקנים בסדר גודל עולמי, ורוביניו הוא בלי ספק אחד השחקנים הטובים בעולם".

רמון קלדרון, נשיא ריאל מדריד, הסביר מה גרם לקבוצתו לשחרר לבסוף את החלוץ הצעיר: "בריאל אף פעם לא שואפים למכור שחקנים, ואנחנו גם לא צריכים את הכסף שקיבלנו תמורתו, אבל מכרנו את רוביניו מסיבות מוסריות וספורטיביות, ועצם העובדה שהוא הסכים דווקא להצעה של הסיטי מראה שהשיקולים שלו הם לא ספורטיביים. בכל פעם שדיברתי איתו לאחרונה הוא היה עצוב ובכה שהוא רוצה לעזוב את ספרד. הוא ילד נהדר, שמקבל עצות נוראיות".

בינתיים היה כבר מי שהספיק לבקר את ההתנהגות של רוביניו. "אני לא מכיר אותו, אבל לא הייתי רוצה ששחקן מהקבוצה שלי יעשה את מה שהוא עשה, בטח שלא שעות ספורות לפני משחק חשוב", אמר כוכב ארסנל ססק פברגאס, והתייחס למסיבת העיתונאים של רוביניו שבה הצהיר כי הוא רוצה לעזוב את מדריד, מעט לפני המשחק מול לה קורוניה, "זה לא הדבר הנכון לעשות, לא משנה כמה המצב שלך רע. יש לך חברים לקבוצה, והם לא אוהבים את זה".

הושלמה העברת ברבאטוב ליונייטד

במקביל, השלימה מנצ'סטר יונייטד את רכישתו של דימיטאר ברבאטוב, בו חשקה מזה חודשים ארוכים. החלוץ הבולגרי של טוטנהאם היה מטרת הרכש העיקרית של אלכס פרגוסון הקיץ, ואחרי לא מעט קשיים שהערימו התרנגולים על שחרורו הצליחו הצדדים להגיע להבנות, וברבאטוב עשה את הדרך לאולד טראפוד תמורת 30.75 מיליון ליש"ט, וחתם גם הוא על חוזה לארבע שנים.

ברבאטוב בן ה-27, שבילה שנתיים נהדרות בווייט הארט ליין בהן הפגיז 27 שערים ב-70 משחקים, היה גם על הכוונת של ברצלונה וריאל מדריד, וביממה האחרונה אפילו מנצ'סטר סיטי הצטרפה למירוץ אחריו, אבל לבסוף הוא הגיע לאלופת אירופה, שם יחבור בחוד ההתקפה לווין רוני וקרלוס טבז. כחלק מהעיסקה השאילה יונייטד את פרייז'ר קמפבל, חלוץ נבחרת אנגליה הצעירה, לטוטנהאם עד לסיום העונה.

לאחר החתימה אמר ברבאטוב המאושר: "זו הגשמת חלום עבורי. אני מצפה בקוצר רוח להתחיל לעזור למועדון לזכות בעוד ועוד תארים בשנים הקרובות". מאמנו החדש נשמע מאושר לא פחות: "זו החתמת מפתח לקבוצה. דימיטאר הוא אחד החלוצים הטובים והמלהיבים בכדורגל העולמי. הסגנון והיכולת שלו ייתנו לנו מימד חדש ואני בטוח שהוא יהפוך לאהוד במיוחד על האוהדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully