וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ישראל מקדימה את סין בדירוג המדליות?

לפי החישוב של זכייה במדליות לפי גודל האוכלוסייה, ישראל במקום ה-63 וסין רק 68. וגם: איזו טבלה מציבה את הבהמאס במקום הראשון?

כידוע, ישנן הרבה דרכים למדוד את דירוג המדליות. הטבלה המסורתית מדרגת את המדינות לפי מספר הזכיות במדליות זהב, השיטה האמריקאית (לפחות הנוכחית...) מדרגת לפי הספירה הכוללת של המדליות (זהב, כסף וארד ביחד), אך במקומות רבים מדרגים גם את הזכיות לפי חישובי אוכלוסיה או תל"ג, וכאן מצטיירת תמונה אחרת לחלוטין. כאן סין, למשל, עם 1.3 מיליארד תושביה, נמצאת במרכז הטבלה.

אם מחשבים מדליות זהב פר אוכלוסיה, במקום הראשון נמצאת ג'מייקה (6 מדליות זהב על 2.7 מליון אנשים). במקום השני בחריין, ואחר כך מונגוליה, אסטוניה, ניו זילנד, גאורגיה, אוסטרליה (14 מדליות זהב על 21 מליון תושבים), נורבגיה, סלובקיה וסלובניה. לפי הדירוג הזה סין רק במקום ה-47, בעוד ארה"ב במקום ה-32.

אם מחשבים את הסך הכולל של המדליות יחסית לאוכלוסייה, הרי שבמקום הראשון ניצבת בהמאס, עם שתי מדליות ל-330 אלף איש. אחריהן ברשימה באות שוב ג'מייקה (11 מדליות ל-2.7 מיליון איש), איסלנד, סלובניה, אוסטרליה, קובה, ניו זילנד, נורבגיה, ארמניה, בלארוס, מונגוליה וטרינידד וטובאגו. ברשימה הזאת ארה"ב נמצאת במקום ה-44, סין במקום ה-68, וישראל במקום ה-63 המכובד.

דרך נוספת, כאמור, לחשב את הדירוג הוא לפי תל"ג (תוצר לאומי גולמי), שיכול לתת תמונה ליחס שבין המשאבים הכלכליים של מדינה לבין הישגיה. ובכן, בדירוג הזה ראשונה נמצאת זימבאבווה, ואחריהן צפון קוריאה, ג'מייקה, מונגוליה, ארמניה, גאורגיה, קירג'יסטאן, טאג'יקסטן, קובה ובלארוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully