וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר נפרד מסינסינטי, וכנראה מהמקום הראשון

פדרר נכנע לקרלוביץ' בסינסינטי 7:6, 4:6, 7:6 ויאבד את המקום הראשון בעולם לנדאל, אם זה יזכה בטורניר. מונטריאול: פאשק העיפה את איבנוביץ'

משבר זו מילה עדינה כדי לתאר את מה שעובר על רוג'ר פדרר. השוויצרי, שהרגיל אותנו לניצחונות ברצפים, עשוי לאבד את המקום הראשון בעולם עם פרסום הדירוג הקרוב אחרי שהודח בסיבוב השלישי של טורניר סינסינטי, ארצות הברית והשאיר את קדמת הבמה ליריבו, רפאל נדאל, שממשיך לדהור. הערב (חמישי) פדרר נכנע לאיבו קרלוביץ', המדורג 22 בעולם, שניצח 6:7, 6:4, 6:7 במשחק דרמטי במיוחד שנמשך למעלה משעתיים.

פדרר, שעד הערב ניצח את כל ששת המפגשים עם הקרואטי, נשבר לא פחות משלוש פעמים במערכה הראשונה, אך החזיר עם שלוש שבירות, עד שהגיע השובר שוויון. במצב של 6:6 פדרר איבד את שתי הנקודות המכריעות ונקלע לפיגור 1:0. במערכה השנייה פדרר שיפר מעט את משחקו, כמו גם את אחוזי השבירה שלו והשלים 4:6 את קרלוביץ'. אלא שהמערכה המכרעת הייתה צמודה, אף אחד לא שבר או היה קרוב לשבור את השני והשניים המתינו עד לשובר השוויון. פדרר שמט דווקא את הנקודות החשובות עד שנוצח 7:5.

היות ובין פדרר לנדאל מפרידות נכון לדירוג האחרון 300 נקודות ובשל העובדה שפדרר זכה בשנה שעברה בתואר בארצות הברית, אם נדאל יזכה בתואר, הרי שהוא לראשונה יעלה למקום הראשון בעולם ויכבוש את פסגת הטניס העולמית. במילה אחת: מהפך. כך או אחרת נראה שסוף עידן השליטה של פדרר בסבב הסתיים, עד שיוכח אחרת. כעת המלחמה תהיה על כל כדור, על כל המשתמע מכך.

בסיום אמר פדרר: "זה מאכזב מאוד להפסיד משחק מבלי לאבד אף משחקון הגשה, אבל אני לא הראשון שזה קורה לו, בטח לא מול שחקן כמו איבו. הוא מגיש ממש טוב, וכל משחק נגדו קשה בגלל זה. אבל זה לא כמו להפסיד באולימפיאדה או באליפות ארצות הברית, אז אני יכול לחיות עם זה".

לגבי רצף הניצחונות המרשים של נדאל אמר פדרר: "הוא מצליח מאוד לאחרונה, וגם אני הצלחתי מאוד בעבר. השנה הזו היתה קשה עבורי מתחילתה, אבל אני עדיין חושב שבסך הכל זו שנה טובה בשבילי, ואני רק מקווה שאוכל להוכיח את זה באולימפיאדה ובאליפות ארצות הברית".

נדאל, מצידו, עשה את העבודה והעפיל לרבע הגמר עם ניצחון לא קל 4:6, 6:7 על טומי האס. הגרמני הוותיק הקשה על נדאל במערכה הראשונה וגרר את המערכה השניה לשובר שוויון, אבל נכנע בו ללא תנאי 7:0 והפך לקורבן ה-31 ברציפות של השור ממאיורקה.

דג'וקוביץ' מחכה לגולביס

מי שנשאר מאחור ולא עלה לרבע הגמר הוא המדורג שביעי בטורניר, ג'יימס בלייק, שהפסיד במפתיע לארנסט גולביס הלטבי, המדורג 53 בעולם 6:4, 1:6, 6:3. גולביס כבר ניצח את האמריקאי השנה ברולאן גארוס וכעת השלים עליו דאבל תוך שעה ושלוש רבעי שעה. גולביס ניצל אחוזי הגשה רעים של בלייק במערכה הראשונה ושבר פעם אחת בדרך לניצחון במערכה. המערכה השנייה הייתה חד צדדית לכיוונו של האמריקאי, אך במערכה המכרעת בלייק ירד ל-33 אחוזי הגשה, נשבר וסיים עם הפסד כואב נוסף.

לנובאק דג'וקוביץ' לעומתו לא היו תקלות, נהפוך הוא. הסרבי דהר לרבע הגמר אחרי 1:6, 2:6 קליל על אנדראס ספי האיטלקי תוך פחות משעה. בשלב הבא ימתין לו גולוביס, שינסה לערער גם את מעמדו בסבב. אנדי מארי השלים 3:6, 3:6 על דמיטרי טורסונוב ורשם ניצחון חמישי מתוך חמישה מפגשים מול הרוסי, המדורג 34 בעולם.

ניקולאי דוידנקו הצטרף גם הוא לרשימת המודחים אחרי שנוצח 7:6, 4:6, 6:2 על ידי קרלוס מויה. הרוסי גרר את המערכה הראשונה לשובר שוויון, בו נכנע 10:8, אך החזיר במערכה השנייה מלחמה, שבר פעם אחת והשווה ל-1:1. במערכה השלישית דוידנקו נראה רע ולא ממוקד, פספס שלוש אפשרויות שבירה ומנגד נכנע פעמיים ונוצח לאחר שעתיים וחצי. במשחק נוסף ניצח פיליפ קולשרייבר את רובין סודרלינג 6:7, 7:5, 6:7.

מונטריאול: פאשק העיפה את איבנוביץ'

גם בפסגת דירוג הנשים מסתמן מהפך קרוב מאוד. המדורגת ראשונה בעולם, אנה איבנוביץ', הודחה הלילה בסיבוב השלישי של טורניר מונטריאול (סך פרסים של 1.34 מיליון דולר) אחרי שהפסידה 6:2, 1:6, 6:2 לטמירה פאשק האוסטרית. ההפסד המוקדם של איבנוביץ' עשוי לפתוח את הדלת לבת ארצה, ילנה ינקוביץ', שצריכה כעת רק להעפיל לגמר הטורניר על מנת לחלוף על פניה בדרך למקום הראשון.

איבנוביץ', שעלתה לראש הדירוג בעקבות זכייתה ברולאן גארוס אך התקשתה להציג יכולת ראויה למדורגת ראשונה מאז, חזרה למגרשים לראשונה מאז הדחתה בסיבוב השלישי בווימבלדון, אבל נראתה רחוקה מכושרה הרגיל. פאשק בת ה-17, אחת הטניסאיות המוכשרות בסבב העוברת שנה רעה מאוד, מחצה את הסרבית במערכה הראשונה 2:6, לפני שאיבנוביץ' הגיבה בניצחון קל 1:6 במערכה השניה, אך הרימה דגל לבן במערכה השלישית בה הפסידה פעם נוספת 6:2.

בסיום סיפרה איבנוביץ' כי נפיחות קשה בבוהן הימנית שלה הקשתה עליה מאוד את המשחק, והפציעה הטורדנית מדאיגה אותה מאוד לקראת האולימפיאדה הקרובה: "כאב לי מאוד והיה לי קשה לאחוז את המחבט. הרופאים אמרו לי שזה משהו שיעבור עם הזמן, אבל אני סובלת מכך כבר עשרה ימים, וכנראה שבמקום להמשיך מכאן לבייג'ינג אני אטוס עכשיו לאירופה כדי להיבדק יותר ביסודיות".

ינקוביץ', שמפגרת ב-88 נקודות בלבד אחרי איבנוביץ' ויכולה כאמור לעלות לראשונה בקריירה למקום הראשון אם תעפיל לגמר, עשתה את העבודה מול סטפני דובואה עם 2:6, 3:6 חלק בשמינית הגמר, שסידר לה מפגש בשלב הבא מול הסלובקית העולה דומיניקה סיבולקובה, שגברה 2:6, 6:7 על נדיה פטרובה .המערכה הראשונה הלכה לשובר שוויון, שבו הסלובקית השאירה את פטרובה עם שתי נקודות בלבד. במערכה השנייה לפטרובה לא היו שום כלים להתמודד עם הנחישות של סיבולקובה, שעלתה לרבע הגמר.

דינארה סאפינה, זוכת טורניר לוס אנג'לס, המשיכה בדרך הנכונה לצמרת העולמית אחרי עוד ניצחון, 2:6, 2:6 על פטי שנידר, כדי להעפיל למשחק מסקרן ברבע הגמר מול בת ארצה סבטלנה קוזנצובה. קוזנצובה נזקקה למערכה שלישית כדי לגבור על מיכאלה לארצ'ר דה בריטו (169 בעולם) מפורטוגל, קוזנצובה ניצחה 5:7 את המערכה הראשונה אך שתי שבירות של הפורטוגלית במערכה השנייה השאירו אותה עם 6:2. במערכה המכרעת קוזנצובה שיפרה את אחוזי ההגשה ולמרות משחק לא טוב ניצחה 4:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully