וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר ניצחה את סאפינה ועלתה לשמינית גמר ווימבלדון

שחר פאר גברה על פיינאליסטית הרולאן גארוס, דינארה סאפינה בסיבוב השלישי של טורניר ווימבלדון, 5:7, 7:6, 6:8 והעפילה לשמינית הגמר

מילים רבות נכתבו על שחר פאר בחודשים האחרונים, ולא מעט ביקורות נשמעו על הירידה החדה ביכולת המשחק שלה, מאז מפגש גביע הדייויס מול רוסיה. על הנייר, משחקה בסיבוב השלישי של טורניר ווימבלדון הערב הציב אותה בנקודת התחלה גרועה: היא הגיעה אל הטורניר בכושר חלש, ומן העבר השני של המגרש פגשה בלא אחרת מאשר דינארה סאפינה, הפיינאליסטית של הרולאן גארוס האחרון. אלא שפאר לא נתנה לסיכויים שעמדו נגדה להפריע לה, בדרך לניצחון גדול, 5:7, 7:6, 6:8 שלקח אותה אל שמינית הגמר, ועשוי סוף סוף להוות נקודת המפנה שתוציא אותה אל דרך חדשה. בשלב הבא תפגוש פאר את אלנה דמנטייבה, המדורגת 5 בטורניר.

גם המשחק הזה לא היה חף מטעויות של הישראלית, שהיתה קרובה מאוד לסגור אותו פעמים רבות, רק כדי למעוד פעם אחר פעם ולהחזיר בכוח את יריבתה למשחק. הישראלית הוליכה כבר 0:1 במערכות ו-1:4 במשחקונים במערכה השניה, אבל סדרה של טעויות מנטליות עזרו למדורגת 9 בטורניר לחזור למשחק. במהלך המערכה השלישית החלה סאפינה לסבול מפציעה ברגלה ונזקקה לטיפול רפואי. הפציעה עצרה את הקאמבק של הרוסייה, ופאר החלה לנצל זאת עד תום.

הישראלית ניסתה לשחק על מהלכים ארוכים, וסאפינה המתוסכלת החלה להישבר לאט לאט. כשהיא עומדת בפני נקודת משחק לרעתה, החלה סאפינה, שבדרך כלל נחשבת לשחקנית חזקה מבחינה מנטלית, למרר בבכי. הישראלית לא ריחמה, והפעם הצליחה למצוא את ההכרעה המיוחלת, כדי לקבוע את הישג השיא שלה בטורניר היוקרתי, ולהעפיל לשמינית הגמר.

לאחר הניצחון אצה רצה לה פאר וחברה לבת זוגה הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה (מדורגות 6 בטורניר), כדי לשחק בזוגות שוב נגד סאפינה ואגנס שבאי ההונגריה (מדורגות 10 בטורניר). פאר ואזרנקה ניצחו את המערכה הראשונה 5:7, אולם עקב החשכה שירדה על לונדון, השמך המשחק נדחה ליום שני (יום ראשון הוא יום המנוחה בטורניר).

אנדי רם יפתח את דרכו בטורניר הזוגות המעורבים יחד עם נטלי דשי הצרפתיה. הצמד שזכה אשתקד בטורניר ומדורג 9 השנה, יפגוש את הבריטים ג'יימי דלגאדו וקייטי אובריאן, שהפסידה לשחר פאר בטורניר היחידות.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה:

סאפינה נכנסה למשחק היטב והשיגה שבירה זריזה כבר במשחקון השני כדי לעלות ליתרון 0:2. אבל פאר לא ויתרה, והצליחה לשבור בחזרה את ההגשות של הרוסיה ולהקטין ל-1:2. סאפינה הרימה את רמת משחקה ובעזרת כמה חבטות העברה מדויקות שברה מיד בחזרה ועלתה ל-1:3. במשחקון הבא בזבזה פאר מספר הזדמנויות טובות לרשום שבירה רביעית ברציפות, לפני שהצליחה לבסוף לעשות זאת ולצמק ל-2:3.

רצף השבירות הסתיים כשהישראלית נלחמה לאורך משחקון מורט עצבים וניצחה כדי לאזן ל-3:3. לאחר מכן עברו השתיים לסגנון משחק יותר איטי מהקו האחורי, ואחרי ששתיהן שמרו על ההגשות עלתה סאפינה ליתרון 4:5. במשחקון הבא השיגה סאפינה שתי נקודות מערכה, אבל פאר שמרה על קור הרוח וחזרה ל-5:5. מכאן ואילך המומנטום היה לחלוטין בצד של פאר, שמיד שברה את סאפינה כדי לעלות ל-5:6, וסגרה עניין עם משחקון הגשה מצוין שקבע ניצחון 5:7 לפאר במערכה הראשונה.

מערכה שניה:

פאר המשיכה את היכולת הטובה גם במערכה השניה, המשיכה לשבור את הרוסייה, ועלתה ל-1:3. סאפינה לא הרימה ידיים, וניסתה בכל כוחה לחזור למשחק. פיינאליסטית הרולאן גארוס שברה את הישראלית, צימקה ל-2:4. פאר הראתה סימני התעוררות, אבל סאפינה לא הורידה את הרגל מהגז, לקחה עוד משחקון, ועם ההגשות אצל הישראלית, שברה סאפינה פעם נוספת כדי לקבוע 4:4. אלא שכפי שקורה לעיתים קרובות, פאר הקיצה דווקא כשהיא עם הגב אל הקיר, ובעזרת נקודה נהדרת ונחושה שברה בחזרה בדרך ל-4:5.

המשחק ההפכפך נמשך, כשכל אחת מהטניסאיות שוברת את הגשותיה של יריבתה. פאר כבר עמדה בפני שתי נקודות מהניצחון, אבל הרוסייה שוב שברה, והשתיים הלכו לשובר שיוויון. פאר פתחה טוב ונראתה בשליטה, אבל דווקא אז חוסר הריכוז החל לפגוע בה, וסאפינה ניצלה שתי נקודות מערכה, כדי לנצח 4:7 את שובר השיוויון ולהשוות את המשחק ל-1:1 במערכות.

מערכה שלישית:

פאר שמרה על ההגשות שלה במשחקון הראשון, אבל איבדה את השניים שאחריו, ונפלה ל-2:1. הישראלית נראתה גמורה באותן דקות, והשליטה המוחלטת של סאפינה הובילה אותה עד ל-2:4. אלא שפאר לא הסכימה לוותר על המשחק, ניצלה פציעה של יריבתה במהלך המערכה, ובעזרת משחק לחימה הצליחה לחזור עד 5:5. במצב של 0:30 לזכותה של הרוסייה, טסה פאר ל-4 נקודות רצופות כדי לזכות במשחקון, ולעלות ל-5:6 מדהים. אלא שדווקא אז, כשהיא אוחזת בשתי נקודות משחק, שוב התפרקה הישראלית, ואיפשרה לרוסייה להשוות ל-6:6. אלא שכאן נגמר כוחה של סאפינה, וכשהיא דומעת בסיום, כשלה מול הישראלית שניצחה 6:8, וחגגה עלייה היסטורית עבורה לשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully