וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייה הפך את ספרד לחולמת

כותרות העיתונים יצאו בשבחו של החלוץ, שכבש שלושער. ארגונס: "היה לנו מזל במחצית הראשונה". הידינק: "מקווה שנלמד מהר מהטעויות שלנו"

דויד וייה ונבחרת ספרד הלמו בנבחרת רוסיה אמש (שלישי) עם 1:4 ושלושער של החלוץ המצוין, ונראה שהדרך אל רבע הגמר עם היכולת הנוכחית די סלולה.

כותרות העיתונים בספרד כולן יצאו, כמובן, בשבחו של חלוצה של ולנסיה, וכולן קישרו את וייה לחלום הספרדי - זכייה בתואר, אחרי 44 שנים עקרות. אמנם סיפור המעבר האפשרי של כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד עדיין מושך הרבה אש, כמו גם סדרת הגמר של ה-NBA בין הסלטיקס ללייקרס, בה משחק פאו גאסול.

למרות זאת, הכותרת הראשית עיתון ה'אס' הייתה: "וייה הזין את החלומות". ב'מארקה' נכתב: "הנסיך של אוסטריה עשה אותנו כחולמים". ב'אל מונדו דפורטיבו' הלכו על הספרה שעל גבו של וייה, 7, כשכתבו "לספרד כבר יש 7". בעיתון 'אל פאיס' כתב הפרשן חוזה סמאנו מאמר שכותרתו הייתה "יש גם ספרד אחרת". בתוך המאמר נרשם כי השחקנים של לואיס ארגונס שינו תסריט ועוד כמה דברים, וביחד עם דויד וייה, שהיה מצוין, הביסו את נבחרת רוסיה החלשה".

ידוע שבספרד, בחבלים השונים, הזיקה לנבחרת ולהצלחתה לא רבה. את נס המרי מוביל בין היתר חבל קטאלוניה. זאת למרות ששלושה משחקני הקבוצה (צ'אבי, אנדרס אינייסטה וקרלס פויול) פתחו בהרכב הראשון, כששניים מהם בעל דם קטאלוני. בכל זאת, עיתון 'ספורט' הקטאלוני פחות התייחס לניצחונה של הנבחרת והמשיך להסתכל על העיינים מהזווית של הקבוצה שלו כשכתב: "בארסה צריכה ללכת חזק על וייה".

וייה הקדיש את השערים לטורס

וייה לא האמין שזה הולך להיות קל כל כך. שני שערים במחצית הראשונה, עוד אחד במחצית השנייה ואפילו תחילת מהלך שהוביל לשער של ססק פברגאס סגרו את הסיפור והשאירו את חוס הידינק עם הלם קרב.

"זה היה נפלא להבקיע שלושה שערים וזו פתיחה טובה עבור הנבחרת", אמר וייה בהתלהבות בסיום המשחק. "זה היה חשוב עבורינו לנצח את המשחק הזה, אבל אנחנו חייבים לזכור שזה בסך הכל המשחק הראשון מבין השלושה שיש לנו".

ספרד, שניצחה 0:1 את רוסיה במשחק הפתיחה שלהם ביורו 2004, כבר מסתכלת קדימה, וכך גם המאמן שלה, לואיס אראגונס. "אני שמח אבל אני חושב שהיינו מעט ברי מזל במחצית הראשונה. הם הלחיצו אותנו אבל הבקענו את השער הראשון במתפרצת. וייה הוא שחקן גאוני אבל גם פרננדו טורס כשהוא מקבל מרחב".

"נאמר כל כך הרבה לפני המשחק על טורס", הוסיף וייה. "דיברו האם הוא מתאים או לא מתאים לנבחרת, אבל היום אפשר לראות כמה אין לו תחליף. לכן אני רוצה להקדיש את השער השלישי שלי אליו כי בשניים הראשונים יש לו חלק גדול גם ככה".

הידינק רוצה לימוד מהיר

האכזבה ברוסיה כמובן הייתה עצומה. אף אחד לא חשב בנבחרת הרוסית שקמפיין היורו ייפתח עם השפלה כזו. למרות שהנבחרת של חוס הידינק שיחקה לא רע במחצית הראשונה, היא נקלעה לפיגור של שני שערים עד ההפסקה, ומכאן כבר היה לה קשה לחזור.

"נכשלנו בהתקפות המתפרצות וספגנו מטעויות שלנו. נענשנו ממצבים מאוד נאיביים. זה שיעור קשה ואני מקווה שנוכל ללמוד מאוד מהר מהטעויות שלנו", אמר הידינק לאחר המשחק. "נשארו לנו שני משחקים ואמרתי לשחקנים שלי שלמרות התבוסה הקשה, אנחנו חייבים להגיב. עשינו טעויות, אבל אני חושב שזה ברור שאנחנו יכולים להתקדם לשלב הבא אם אם ננסה ונשחק".

אגב, ההתמודדות בין ספרד לרוסיה לא רק סיפקה חמישה שערים וכדורגל מצוין, שכן אפשר יהיה לזכור מהמשחק את העובדה שלא הונף בו ולו כרטיס צהוב אחד, המשחק הראשון ביורו עם ההישג החיובי הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully