וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק הרוסי של ספ בלאטר

קונגרס פיפ"א הצביע בעד הצעת 6+5, חמישה זרים על המגרש בכל קבוצה. עכשיו בלאטר יצטרך להתגבר על המכשול הגדול: חוקי האיחוד האירופי

המהפכה של נשיא פיפ"א ספ בלאטר, יצאה לדרך בצעד ראשון ומשמעותי. ברוב של 155 תומכים מול חמישה מתנגדים ו-40 נמנעים, עברה הצעת חוק "6+5" בקונגרס פיפ"א, שנערך בסידני.

לפי הצעת החוק של בלאטר, יוגבלו מספר הזרים שיוכלו להיות ברגע נתון על המגרש לחמישה בלבד. בלאטר מתכנן להכניס את החוק בצורה הדרגתית עד למבנה של 6+5, שישה שחקנים מקומיים וחמישה זרים על המגרש, בשנת 2011. לנשיא פיפ"א נמאס מכמות הזרים בכדורגל העולמי, ולכן החליט להוביל את מהפכת הנגד.

הצעת החוק מעוררת מחלוקת גדולה במיוחד במדינות אירופה. שם טוענים כי היא מנוגדת לחוקי האיחוד האירופי, שלא מגביל עבודה של אזרחי מדינות האיחוד במדינות השונות שלו. ההצעה מנוגדת במיוחד לחוק בוסמן, שעשה בעצמו מהפכה בכדורגל.

בלאטר מבחינתו, סימן ניצחון ראשון על המתנגדים, ומתכנן לפתור גם את הבעיות החוקתיות מול האיחוד האירופי. "איפה שיש רצון, יש דרך", אמר הנשיא בגאווה והצהיר: "ביחד עם מישל פלאטיני נחקור את המגבלות החוקיות שיש באירופה כדי להבטיח את המטרות שלנו. נפעל ביחד ולא נתעמת". בלאטר אמר כי אין הוא מתכוון להגביל החתמת זרים בקבוצה, אלא רק את מספר השחקנים על הדשא, ולכן לכאורה, אין פגיעה חוקתית.

פלאטיני עצמו טען כי הוא תומך בהצעה: "החוק של בלאטר נוגד את חוקי האיחוד האירופי. בתוך עולם הכדורגל, אין לו הסכמה מלאה. יש ליגות שתומכות ויש כאלה שמתנגדות". פלאטיני הזהיר: "אופ"א עלולה למצוא עצמה במאבק משפטי מול האיחוד האירופי, אבל מבחינה רעיונית, אני שותף לפילוסופיה של בלאטר".

תומך נלהב נוסף בחוק של בלאטר הוא פרנץ בקנבאואר: "אנגליה היא הדוגמה הטובה ביותר לדומיננטיות של זרים בליגה המקומית. היו שלוש קבוצות אנגליות בחצי גמר ליגת האלופות, ומשחק מדהים בגמר. אבל אחר כך כולם התחרטו על דבר אחד, שנבחרת אנגליה לא תשחק ביורו 2008, יש לזה סיבה".

הקייזר המשיך: "המצב דומה במדינות נוספות. בגרמניה יש קבוצות שעולות למגרש ללא שום שחקן גרמני בהרכב. לכדורגל אין עתיד בצורה כזאת". בקנבאואר התייחס גם לבעיה מול האיחוד האירופי: "אני מאמין שכשאנשים הגיוניים יושבים מסביב לשולחן, אפשר למצוא פתרון הגיוני. כל סיטואציה אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully