וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה ישיבת ההנהלה של מכבי ת"א

30.5.2008 / 11:16

חברי הדירקטוריון של האלופה לשעבר היו אמורים להתכנס, אבל דחו את הפגישה. כץ: "אני לגמרי בהלם". בורשטיין: ”הרגשת ריקנות”

פעם בדור קורה שמכבי תל אביב לא לוקחת אליפות. העונה היא אחת מהן והיא, כמו עונת הדובדבנים ב-1993, לא תשכח עוד שנים רבות. היא תיזכר לא רק בקרב הפועל חולון, שתזכור לנצח את הרגע המכונן של הקבוצה. העונה זאת לא תישכח גם בקרב מכבי תל אביב.

הקבוצה הכי מעוטרת באירופה, האלופה הנצחית של מדינת ישראל, זאת שלא יודעת מה זה לא לזכות באליפות, זאת שתמיד ניצחה ברגעי הסיום, במאני טיים, נפלה ביום חמישי ה-29.5.2008. תאריך שייזכר עוד שנים רבות.

הפועל חולון עשתה עונה נהדרת והגיעה אולי כפייבוריטית לגמר, אבל מכבי נתנה משחק טוב מאוד והוליכה ברוב הזמן. הצהובים הובילו בשמונה נקודות לקראת הסיום, אולם חולון סגרה את היתרון. מכבי עלתה ליתרון אחרי סל של השחקן עם הלב הענק, ניקולה וויצ'יץ', ועלתה ליתרון 71:72. סל של מאליק דיקסון 2.3 שניות לסיום קבע, חולון אלופה, עונה בלבד לאחר שעלתה לליגת העל.

אולי בגלל הבלאגן, אולי כדי להרגיע את הרעש האדיר סביב הקבוצה, בוטלה ישיבת ההנהלה שהייתה מתוכננת להיום בצהריים (שישי) וככל הנראה היא תיערך בשבוע הבא.

שרף: "אני אשם"

"אני אשם", קבע ולקח אחריות מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף. "אני אשם שקיבלנו סל לקראת הסיום. אני אשם שלא לקחנו ריבאונד. לחולון יש חיבור נדיר. אין לי טענות לקבוצה שלי.

"ברכות להפועל חולון ולמיקי דורסמן על הזכייה באליפות. משחק הגמר, גם כמו שלהם הייתה תוכנית טקטית גם לנו הייתה תוכנית טקטית. אפשר להצביע על כל דבר, מקטן על גדול, שהכריע את המשחק. לא הצלחנו לעצור אותם 6.5 שניות לסיום. יש קבוצה מפסידה ויש קבוצה מנצחת. בחלק גדול מהדברים הצלחנו. חולון קבוצה אופנסיב ריבאונד הכי טובה בליגה. היום הצליחה לקחת 18 ולא הצלחנו בעניין הזה כמו שרצינו, מצד שני הגענו לסוף המשחק בהרכבים לא מספיק טובים. גם בגלל דרק וגם בגלל יותם.

באופן טבעי אנחנו לא מאושרים. אנחנו עצובים מאוד על אובדן האליפות, אבל זה הספורט, זה הכדורסל. הייתה לנו עונה עם המון מהפכים. יש לנו עכשיו לילות ארוכים לחשוב מה ואיך וכמה ולמה ונתהפך במיטות. אני מודה לשחקנים שלי על המאמץ הגדול שהם עשו ומברך את מיקי על הזכייה באליפות.

עוד הוסיף המאמן: "זה ערב עצוב, לי אישית ולכל אחד במועדון. אף אחד לא יודע איך יהיה ומה יהיה. כמו שאני מכיר את מכבי, יעשו הכל כדי לבנות את הקבוצה הכי טובה שאפשר.

"לא יכול להסביר בנקודה אחת מה קרה לנו מאז צסק"א. היה חודש של גיהנום מכל מיני כיוונים. אני חושב שבפיינל פור, מבחינת לחימה, רצון ומשמעת טקטית עשינו את המקסימום וכשמפסידים בנקודה הכל רע.

"חלק מהדברים לא נכונים. הייתה וונדטה של חודש. עשו לי רצח אופי בצורה קיצונית. אבל זה מה שמגיע לי כי אני ישר מדי. שתיתם לי את הדם בחודש האחרון. מי שניצח, הוא יותר טוב.

"אני אומר דברים בשמי. אם כותבים בשם מישהו ולא כותבים את שמו, אי אפשר להתמודד עם זה. בחודש וחצי האחרון לא צלצלתי לעיתונאים, לא בקשתי להדליף בשמי. אין לי מקורבים חוץ מאשתי ושני ילדי, שאיש לא דיבר איתם והם לא ידברו עם אף אחד. מיקי ציין את הכוח של חולון – מעבר לשחקנים הטובים, הייתה להם אהבה וכימיה וחיבור קבוצתי נדיר. אתה בונה קבוצות בישראל ובאירופה. הייתה למכבי קבוצות שהתחברו בצורה לא-נהדרת. במכבי עם הלחץ הסיפור הוא אחר. עכשיו כשחולון אלופים ויצטרכו לשמור על התואר, יהיה עליהם קצת לחץ".

בורשטיין: "הרגשת ריקנות"

"ראשית, אני רוצה לברך את הפועל חולון. מגיע להם כל תשומת הלב כעת", אמר כשהוא עצוב ומאוכזב מאוד הסנטר ניקולה וויצ'יץ'. "מכבי תבנה בשנה הבאה קבוצה מאוד חזקה. הבעיה בפיינל פור שזה רק משחק אחד וזה קשה. העונה שלנו התחילה רע מאוד עם כל הפציעות".

הסנטר הצהוב, שהיה שייך לקבוצה הגדולה עם שרונאס יאסיקבצ'יוס, אנתוני פארקר ומייסיאו באסטון, ככל הנראה יסיים את דרכו במועדון. וויצ'יץ' רק אמר לגבי עצמו: "אין לי מושג מה יהיה איתי בעונה הבאה".

טל בורשטיין קורקע במחצית הראשונה של העונה עקב פציעה ובמחצית השנייה של העונה על ידי שרף, שלא נתן לו את הקרדיט ולא ספר אותו ברוטציה. "זו הרגשת ריקנות", אמר בסיום בורשטיין. "לסיים עונה במכבי ללא תואר זה לא משהו שקורה כל יום, כל שנה, כל עשור. אבל אין מה לעשות, זה קרה. צריך לתת את כל הקרדיט והכבוד לחולון על עונה טובה ועל פיינל פור מצוין. הפסדנו את האליפות. ברור שזה כואב שזה קרה בבית שלנו, אבל היום האולם הזה היה נייטרלי".

"זה סיוט", אמר רכז הקבוצה, וויל ביינום. "צריך לתת למאליק דיקסון, שהוא חבר טוב שלי, את הקרדיט. לפני שנה זה היה לטובתנו עם סל של ג'יימי ארנולד, עכשיו דיקסון נתן קליעה מופלאה. אנחנו יודעים שאחנו קבוצה טובה, אבל איבדנו את האליפות העונה. לאבד את האליפות זה דבר שקורה. אני לא יודע אם אני אהיה פה בשנה הבאה".

"מאליק דיקסון, בדרך לא דרך, הגיע לטבעת וכל הכבוד להם", אמר עומרי כספי. "הפסדנו בגמר הגביע משחק שהיה אמור להיות שלנו. זה קורה. מכבי לא רגילה להפסדים, אבל זה הספורט. שנה הבאה נהיה חזקים יותר". ליאור אליהו: "לא נעים לראות, לא נעים להיות חלק מזה, אבל זה קרה".

"מזל טוב לחולון. הגיע להם לנצח את המשחק", אמר דרק שארפ. "היה פיינל פור מצוין. כולנו נהנינו ממנו ונחזור בעונה הבאה. מחר יהיה יום חדש. אני צריך ללכת הביתה ולשחק עם הילדים שלי, לא אכפת להם ממה שקרה כאן. זה שם הכל בפרספקטיבה הנכונה. זה הספורט, זה קורה. לא רוצה לקחת קרדיט מחולון, הגיעלהם הניצחון. זה הכדורסל".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

כץ: "אמרתי לצביקה שהוא עשה כפי יכולתו"

"אני לגמרי בהלם", אמר אחד מהבעלים של מכבי תל אביב, רענן כץ. "אני מאוכזב. מה עוד אפשר לומר אחרי משחק שכזה. לא דיברתי עדיין עם אף אחד. רק אמרתי לצביקה שרף שהוא עשה כפי יכולתו. מחר זה יום חדש".

כשנשאל כץ על צביקה שרף ומעמדו של המאמן, אמר: "ברגע כזה אני לא רוצה לדבר על צביקה שרף. זה לא הזמן לתת לאף אחד בראש".

על המשחק עצמו אמר כץ: "לא היינו צריכים להפסיד, הובלנו בשמונה נקודות הפרש לקראת הסיום. אבל היו לו שני איבודי כדור, הם לקחו ריבאונד בהתקפה אין לי הסבר למה שקרה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully