וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון זכתה באליפות המדינה בכדורסל

הפועל חולון ניצחה את מכבי תל אביב 72:73 בגמר הפיינל פור, זכתה באליפות היסטורית והשאירה את האימפריה הצהובה ללא תארים העונה

הפועל חולון הבטיחה הרבה, אבל לפני הקרב על האליפות מול מכבי תל אביב הייתה תחושה באוויר שדווקא במאני טיים, הנסיון הכל כך גדול של האימפריה הצהובה יהיה זה שיכריע. למעשה, זה נראה ככה גם ברבע השלישי, כשמכבי תל אביב הובילה בהפרש של 8 נקודות. אבל בסופו של דבר הצדק נעשה, והקבוצה המלהיבה ביותר של עונת 2007/8 ניצחה 72:73 וזכתה באליפות המדינה. אליפות היסטורית, הראשונה של המועדון הגדול שחזר רק לאחרונה לליגת העל. ולא רק זה, הפועל חולון היא הקבוצה הרביעית בסך הכל שזוכה באליפות בארץ, אחרי שתי התל אביביות והפועל גליל עליון. ומכבי תל אביב? היא איבדה אליפות ראשונה מאז 1993 ואם ללמוד מההיסטוריה, הרי שלפנינו עונת המלפפונים העשירה ביותר שידע המועדון הזה בשנים האחרונות.

אי אפשר היה לבקש יותר מהמשחק הזה, כמובן חוץ מהתוצאה הסופית אם אתם אוהדי מכבי תל אביב. היה שם כל מה שצריך גמר אמיתי של פיינל פור. אולם מלא, חלוקה הוגנת של אוהדים ביציעים, כדורסל אגרסיבי אבל אטרקטיבי, ובעיקר דרמה גדולה. לא ברור אם מאליק דיקסון, האיש החשוב ביותר בעיר חולון הערב, מבין עד כמה סל הניצחון שלו משמעותי בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי. די ברור מה הרגישו יותם הלפרין ודרק שארפ, שיצאו בחמש עבירות דווקא במאני טיים והשאירו על הפרקט קבוצה ללא תנועה. הכי ברור - מה שעובר בראש של מיקי דורסמן, האיש שכביכול קנה קבוצה כדי "לסדר" לעצמו ג'וב של מאמן, ועשה מחוק מהכדורסל הישראלי. נראה שמאז מיקי ברקוביץ' הגדול, ראינו הערב סוף סוף מ.י.ק.י חדש ביד אליהו.

הפועל חולון היא אלופת המדינה לעונת 2007/8 וכל מילה אחרת מיותרת. עידן חדש בכדורסל הישראלי.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב מטורף וכבר אחרי דקה וחצי האלופה הובילה 5:10, אחרי שלשות של קאמינגס והלפרין. טרנס מוריס וניקולה וויצ'יץ' נהנו מחופש פעולה ופירגנו לחברים באסיסטים מרשימים, בדרך ל-8:14. חולון נשארה בקצב והגיבה בריצת 2:11 כדי לעלות ליתרון 16:19 אחרי חמש נקודות רצופות של מורן רוט. למכבי תל אביב היו כמה הזדמנויות למהפך עד לסיום הרבע, אבל בסופו של דבר היא הצליחה רק להשוות ל-23:23 בסיום הרבע.

מכבי תל אביב עלתה נחושה יותר לרבע השני והחזירה לעצמה את היתרון אחרי מתפרצת ודאנק של טרנס מוריס. מצד שני, דייויד בלותנטאל ספג עבירה שלישית בשלב מוקדם מאוד. במקביל, אבישי גורדון קלע שלשה והישווה ל-29:29. הקצב נרגע משמעותית בדקות האלה ושתי הקבוצות נתקעו על התוצאה הזאת, עד שאסטבן באטיסטה שבר את הקרח. מהצד השני, חולון המשיכה לזרוק באחוזים רעים, אבל היא גם שלטה בריבאונד ההתקפה ונשארה צמודה. בשניות הסיום של המחצית היה זה טרה סימונס שספג עבירה שלישית, ומכבי תל אביב ירדה להפסקה ביתרון 37:38.

חולון המשיכה להחטיא גם בתחילת הרבע השלישי, ויותם הלפרין ניצל את זה כדי לקבור שלשה נוספת ולהעלות את מכבי ל-41:46 ולשמור על היתרון הזה בדקות הקרובות. הפועל חולון המשיכה לבצע טעויות חמורות בהתקפה, ושתי דקות לסיום הרבע טרנס מוריס קלע שלשה כדי להעלות את מכבי תל אביב ל-45:53. חולון נראתה במצוקה, אבל אז הגיעו חמש נקודות רצופות כולל שלשה של דיקסון, שצימקו ל-53:51. פי.ג'יי טאקר סחט עבירה בלתי ספורטיבית מבאטיסטה בסיום הרבע, אבל הוא סבל מערב חלש מהעונשין, ומכבי הובילה 52:56 לקראת הרבע המכריע.

גוני יזרעאלי צימק בשלשה בפתיחת הרבע הרביעי, אבל בלותנטאל הגיב בעוד אחת מהצד השני ומכבי לא איפשרה לחולון להיצמד. 6 דקות לסיום, וויצ'יץ' והלפרין הובילו את התל אביבים ליתרון 57:65. מכבי תל אביב ניסתה להגדיל את ההפרש בנסיונות קליעה משלוש, ושלימה על זה בארבע נקודות של טרה סימונס, שצימק ל-65:61. מכבי נלחצה, דרק שארפ ויותם הלפרין יצאו בחמש עבירות וטאקר הישווה ל-67:67, 2:30 דק' לסיום. ארבעים שניות לךאחר מכן, דיקסון השיג את המהפך המיוחל, והוביל את חולון ליתרון 67:70. 50 שניות לסיום בלותנטאל נשלח לעונשין והישווה ל-70:70. עברו 30 שניות וטאקר נשלח לאותו הקו וקלע אחת משתיים. מכבי תל אביב יצאה להתקפה לפני אחרונה במשחק וניקולה וויצ'יץ' העלה אותה ל-71:72, כשנותרו 6 שניות לסיום. חולון יצאה להתקפה האחרונה באמת, ומליק דיקסון קלע את אחד הסלים המשמעותיים בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות.

קלעים

קלעו להפועל חולון: פי.ג'יי טאקר 18, מאליק דיקסון 10, טרה סימונס 9, מורן רוט 8, גוני יזרעאלי 7, אלטון בראון 6, אבישי גורדון 5, כריס ווטסון ואריק קמפבל 4 כל אחד, עמית תמיר 2.

קלעו למכבי תל אביב: טרנס מוריס 20, ניקולה וויצ'יץ' 12, יותם הלפרין 10, אלכס גארסיה 8, דרק שארפ 6, וויל ביינום ודייויד בלותנטאל 4 כל אחד, וונטיגו קאמינגס ועמרי כספי 3 כל אחד, אסטבן באטיסטה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully