וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: ירידה משמעותית בכמות האוהדים שהורחקו

140 אוהדים העונה לעומת 426 אשתקד - זהו הנתון המרכזי שעלה בוועדת הפנים של הכנסת. ההתאחדות: הניסיון לשלב סדרנים נכשל

האלימות בספורט הישראלי ממשיכה להעסיק את המחוקקים בכנסת ואת פרנסי הספורט הישראלי. דיון מיוחד בנושא התקיים היום (רביעי) בועדת הפנים של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת אופיר פינס. החדשות הטובות שמגיעות מהועדה הן שלמרות התחושה כאילו בשנה האחרונה גאתה האלימות בספורט והגיעה לשיאים חדשים בפרשת החזיז במלחה ופריצת אוהדי בית"ר ירושלים למגרש, במשחק מול מכבי הרצליה, הנתונים מראים אחרת.

נציג המשרד לביטחון פנים, פקד ששון קארול, דיווח כי: "העונה יש פחות אלימות – כשליש ממה שהיה בשנה שעברה. למרות שהיו תקריות אלימות שקיבלו כותרות, הנתונים מצביעים על ירידה. בעונה הקודמת היו 426 אוהדים שהורחקו ובעונה הזו מספר המורחקים הוא 140".

חבר הכנסת, אופיר פינס, המשמש כיו"ר ועדת הפנים אמר בתגובה: "זה נשמע לי אופטימי מדי ואני מקווה שהמספרים לא יגרמו לאף אחד להיכנס לשאננות".

הסדרנים לא מסדרים

למרות הירידה באירועים האלימים שהציגה המשטרה, דנו בוועדה באחד הפתרונות שהוצעו למיגור האלימות ביציעי האוהדים במגרשים השונים, הכנסת סדרנים מקצועיים למגרשים והוצאת השוטרים הנמצאים בתוך המגרש, אשר לטענת האוהדים הם אלו שגורמים למרבית האירועים האלימים ביציע.

אך לצערם של האוהדים, נתונים שהציגה ההתאחדות לכדורגל מראים, אולי, כי ניסיון זה נכשל. "הניסיון להכשיר סדרנים במקום שוטרים לא מוכיח את עצמו ולא רואים את כוחות השיטור יוצאים מהמשחקים", אמר סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, עורך דין רותם קמר. " הסדרנים לא מוכשרים כראוי למשימה והקבוצות מוצאות עצמן נושאות בהוצאות כפולות - הן בעלויות המשטרה והן בעלויות לסדרנים. במשחק מול נבחרת אנגליה שילמנו ל-584 סדרנים בערך חצי מיליון שקל", הוסיף קמר.

בעקבות הדברים קבע יו"ר וועדת הפנים כי המשטרה תוכל לא רק לדרוש הוספת סדרנים מעבר לתקן, אלא גם להפחית את מספר הסדרנים הנדרש במשחקים בהם היא רואה לנכון. במילים אחרות, ועדת הפנים הגדילה את סמכותה של המשטרה לקבוע את כמות השוטרים הנדרשת במשחקים.

אירועי החזיז במלחה- באשמת המשטרה

יו"ר הועדה, אופיר פינס, יצא כנגד המשטרה ותפקודה במשחק במלחה, בו נזרק חזיז מיציע אוהדי חולון, שפגע בידו של יואב גליצנשטיין אשר שימש כסדרן באותו המשחק. "איך נכנס בחור עם חזיז למלחה?", שאל פינס את נציגי המשטרה בדיון. "המשטרה לא אוכפת את האיסור על הכנסת נפצים ונשק, אם מוצאים מישהו מחרימים לו את החפץ אבל לא מעמידים אותו לדין. אנשים מבינים הרתעה וכשידעו שמי שנכנס עם נשק עלול להיכנס לבית סוהר – לא יבואו עם נשק", הוסיף יו"ר הוועדה.

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, הוסיף: "במקרה של מלחה היה עודף של שוטרים במקום הלא נכון. במשחק נכחו 43 שוטרים ולא היה אף לא שוטר אחד ביציע של אוהדי חולון. ההתפרעויות ביציע של חולון החלו עוד בתחילת המשחק ואם היו שם אפילו שני שוטרים דבר לא היה קורה". המפקח על מינהל הספורט במשרד התרבות, המדע והספורט, שוקי שטרית, אמר בנושא : "אנו נמליץ לבטל את יציע העמידה במלחה".

תגובת המשטרה בנושא לא ניתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully