וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/עפולה ניצחה את הפועל ירושלים 78:81

הפועל ירושלים ספגה הפסד שלישי ברציפות, 81:78 מול גלבוע/עפולה, ובכושרה הנוכחי מקומה בפיינל פור נראה רחוק מלהיות מובטח

המשבר של הפועל ירושלים העמיק הערב (שני) כשהקבוצה מהבירה ספגה את הפסדה השלישי ברציפות, 81:78 להפועל גלבוע/עפולה. החניכים של דן שמיר לא ממש מוצאים את עצמם מאז הזכייה בגביע המדינה, ולפתע גם עצם ההעפלה לפיינל פור בסיום העונה כבר לא נראית מובנת מאליה. מה שבטוח הוא שבכושרה הנוכחי של ירושלים, אין לה מה לחפש ביד אליהו גם לא מול מכבי תל אביב, וגם לא מול בני השרון, שעל פי המצב הנוכחי בטבלה תהיה יריבתה בחצי הגמר.

בירושלים דיברו כל השבוע על שיבוצו של סמי בכר למשחק, אחרי שלא שפט את משחקי הקבוצה מאז אירועי גמר הפיינל פור בעונה שעברה, ובכר אכן העניק לדן שמיר טכנית מהירה חמש דקות מהפתיחה, אבל בערב בו לדרור חג'ג' וגיא פניני נגמרות האנרגיות, לירושלים אין אף אחד שיישא אותה על גבו, כשג'יימי ארנולד רושם משחק ממוצע בלבד, ראמל קארי כבר מזמן לא קיים, ואוריאן גרין הוא ממש לא המושיע שקיוו לו במלחה.

מנגד יכולים לחייך בעמק, עם ניצחון שכולו בונוס במאבקי התחתית, מול קבוצה שלא רבות מיריבותיה לאיזור המסוכן ניצחו העונה. עבור טונג'י אווג'ובי, שהיה המצטיין אצל המנצחים, ואבנר יאור, מדובר גם בניצחון מתוק על הקבוצה עימה הניפו את גביע יול"ב לפני ארבע שנים.

מהלך המשחק

ירושלים עלתה עם דרור חג'ג', טימי באוארס, גיא פניני, ג'יימי ארנולד וארז מרקוביץ', גלבוע/עפולה פתחה עם עמית בן דוד, למונט ג'ונס, גור פורת, טונג'י אווג'ובי וג'רמיין הול. הדקות הראשונות היו צמודים ואף קבוצה לא הצליחה ליצור לעצמה יתרון של יותר משלוש נקודות.

ירושלים הלכה פנימה לג'יימי ארנולד שעשה כהרגלו את העבודה, ובגלבוע/עפולה הנטל ההתקפי התחלק בין כל החמישייה, ומאוחר יותר הצטרף אליהם גם חנן קולמן שעלה מהספסל, והרבע הראשון הסתיים בתוצאה 19:21 לגלבוע/עפולה.

הפער הקטן נשמר גם ברבע השני, כשהמקומיים הצליחו להוביל ביתרון מקסימלי של 30:35, אבל משחק טוב של טימי באוארס, שנמצא בכושר נוראי בתקופה האחרונה, וכמה צליפות של שרון ששון שקם מהספסל עזרו לירושלים להישאר קרובה, ואף לרדת למחצית ביתרון 39:41.

הרבע השלישי נפתח עם שני סלים רצופים של מרקוביץ', ואחריהם שניים רצופים של ארנולד שנתנו לירושלים יתרון שיא של 41:48, אבל דווקא אז הגיבה גלבוע/עפולה בריצת 0:7 מהעבר השני וצימקה ל-48:49, לפני שחג'ג' הריץ את ירושלים בחזרה -50:56. המומנטום שוב עבר לצד השני כששלוש חפירות מוצלחות של ג'רמיין הול עזרו למקומיים להשוות ל-56:56, ושלשה משוגעת של אדם הול עם הבאזר העלתה אותם ליתרון 62:68 עם סיום הרבע.

ירושלים לא מצאה את המנהיג שיסחוב אותה לקאמבק ברבע הרביעי, שהתנהל לכל אורכו בשליטתה של גלבוע/עפולה. למונט ג'ונס התחיל לנהל את המשחק בדרכו, אווג'ובי היה דומיננטי מתחת לסלים ודקה לסיום עמד היתרון העפולאי על 72:77. שלשה נדירה של ראמל קארי קירבה את ירושלים למרחק של שתי נקודות, והפכה את דקת הסיום לקרב של זריקות עונשין, אבל החטאה של פניני בפיגור של 81:78 גדעה את התקווה האחרונה של ירושלים, ונתנה את האות לחגיגות בעמק.

קלעו לגלבוע/עפולה: טונג'י אווג'ובי 18, אדום הול וחנן קולמן 12 כל אחד, ג'רמיין הול 11 (8 ריבאונדים), למונט ג'ונס 9 (5 אסיסטים), עמית בן דוד 8, ריבון קובייל 6, דגן יבזורי 3, גור פורת 2.

קלעו לירושלים: ג'יימי ארנולד 20, שרון ששון 13, ארז מרקוביץ' 9, טימי באוארס 8, דרור חג'ג' 7 (7 אסיסטים), גיא פניני, ראמל קארי (12 דקות) ונואל פיליקס (13 דקות) 6 כל אחד, אוריאן גרין 3, יהוא אורלנד שיחק ולא קלע.

שמיר: "כולם יודעים שבכר לא יכול לשפוט אותנו"

מאמן הפועל ירושלים, דן שמיר, אמר בסיום: "הטעויות שלנו התחילו הרבה לפני הרבע האחרון. זו לא פעם ראשונה שאנחנו מתחת ל-80 נקודות, ואנחנו לא קבוצת הגנה שיכולה לעצור את היריבה על 60 נקודות, כך שיש לנו בעיות גם בהתקפה. היינו שבלוניים מדי ברבע האחרון.

"זה לא רק עניין של חוסר ביטחון. להגיד חוסר ביטחון זה הכי קל, אבל זו לא הסיבה. השאלה היא מה אנחנו עושים כדי להוריד את הביטחון שלנו, אילו טעויות אנחנו עושים, למה אנחנו חוטפים דאנקים בדיוק ברגעים הקשים.

"זה מאוד קשה, זה אחד המצבים הקשים שהיינו בו בזמן האחרון. אתם לא יודעים מה זה, אנחנו לוקחים את המצב הזה הביתה, קשה לנו לנשום. אנחנו מאוד רוצים, עושים כל מה שיכולים, אבל הבור נהיה עמוק יותר ויותר. יש לנו את זה, כולנו יודעים את זה. אנחנו צריכים למצוא את זה בתוכנו, אבל אנחנו עדיין מחפשים".

בהמשך התייחס שמיר לסמי בכר, ששפט את ירושלים לראשונה אחרי הפיינל פור של השנה שעברה. "סמי בכר לא יכול לשפוט את הפועל ירושלים", אמר שמיר, "במחצית באתי אליו ושאלתי אותו אם למאמן אסור לשאול אם היה פאול, והוא אמר לי 'תשאל דרך עופר מתן בעיתון 'הארץ'.

"הוא בא טעון למשחקים שלנו, זה מוציא ממנו כל מיני דברים. הוא לא מתנהג מולנו כמו ששופט צריך להתנהג. למה הוא לא שפט עד היום? מה השתנה שפתאום הוא כן שופט אותנו? לצערי זה היה נכון גם לפני הפיינל פור של השנה האחרונה, אבל עכשיו כולם יודעים שהוא לא יכול לשפוט אותנו".

המאמן המנצח, אבנר יאור: "עשינו דברים נכונים הגנתית ברגעים המכריעים, שהביאו לנו את הניצחון. אווג'ובי עובד קשה, כמו כולם, והשחקנים שלנו מתאמצים ומשתדלים לקראת כל משימה שעומדת בפנינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully