וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני השרון ניצחה 78:79 את מכבי תל אביב

רגע לפני ברצלונה, הרסה בני השרון את מצב הרוח ביד אליהו וניצחה את מכבי ת"א 78:79, בפעם השלישית העונה. ר"ג-גליל 99:86

אם מישהו עוד היה צריך אינדיקציה עד כמה ליגת העל בכדורסל סוערת העונה, הרי שהערב (ראשון) קיבלנו מפגש לוהט בין המוליכה של הליגה, מכבי תל אביב, לבין סגניתה בטבלה, בני השרון העקשנית, בסופו ניצחה בני השרון בפעם השלישית העונה, 78:79. גליל עליון ממשיכה בקו העלייה מאז בואו של עודד קטש כשהפתיעה את עירוני רמת גן, 86:99. נהריה שוב התפרקה, הפעם מול עירוני אשקלון, והפסידה 100:87. חולון ממשיכה לדרוס, והפעם הרסה את הפרמיירה של עומאר סניד, כשניצחה 90:107 את ראשון לציון.

מכבי תל אביב - בני השרון 79:78

אין דבר שבמכבי תל אביב היו רוצים השבוע, רגע לפני שהם פוגשים בברצלונה למשחק שייקבע עונה שלמה, ממפגש עם בני השרון, אותה קבוצה שכבר ניצחה אותה פעמיים העונה בליגה. פעמיים אמרנו? תעשו את זה שלוש. קבוצתו של אפי בירנבוים שוב אותתה שהיא לא רק כאן כדי להציק לצהובים, אלא לנגד עינינו הופכת למועמדת לגיטימית לאליפות העונה. בני השרון היתה בעמדת נחיתות ברוב שלבי המשחק, אבל כפי שכבר ראינו העונה, היא פורחת במאני טיים, ורבע רביעי מצויין שלה, ביחד עם טעות נוראית של וויל ביינום בשניות הסיום, והחטאת עונשין קריטית של דרק שארפ, העניקו ניצחון שלישי מדהים לבירנבוים, שגם עלה למקום הראשון בטבלה. מישהו רוצה להמר נגדם בפיינל פור?

בני השרון אותתה כבר בפתיחה שהיא לא עומדת לעשות לצהובים חיים קלים, כשאיבי הריץ את חבריו ליתרון מוקדם של 4:10. מכבי הלכה אל הקלף החזק שלה בימים האחרונים, עמרי כספי, ו-4 נקודות שלו החזירו את המארחים למשחק. איבי המשיך להתעלל בגבוהים של מכבי, והעלה את בני השרון ל-13:23 בסיום הרבע הראשון. בני השרון עלתה לרבע השני קפואה לחלוטין, ובמשך 4 דקות לא הצליחה למצוא את הסל. מן העבר השני, הלפרין החל לקחת אחריות, ונקודות שלו ביחד עם שלשה של גארסיה הריצו את הצהובים ל-0:16 וליתרון ראשון. נקודות ראשונות במשחק של מאיר טפירו הורידו את הקבוצות ביתרון 32:35 צהוב.

כספי פתח מצויין את המחצית השניה עם שלשה, ואחת של יותם הלפרין, ביחד עם דאנק גדול של כספי פתחו פער של 38:50. טפירו התפרע עם שלשה, ואחת של גריזארד החזירה את בני השרון עד פיגור 4. גארסיה קלע שלשה, אבל אז הגיע הרגע של גריזארד, שמשלושת רבעי מגרש קלע שלשה מטורפת, א-לה דורון ג'מצ'י, שקבעה 58:61 לצהובים לפני הרבע הרביעי.

החדשות הרעות לגבי הצהובים הן שאז התעורר טפירו, ושלשה שלו ביחד עם נקודות מטורפות של איבי, הורידו את הפער לנקודה בלבד. מכבי עלתה ליתרון 4, אבל אז שלשה עצומה של גריזארז החזירה, ביחד עם נקודות מהקו של וויליאמס נתנו את היתרון לאורחים, 17 שניות לסיום. הלפרין הוציא כדור לביינום שעשה טעות, חזר לחצי שלו, ובני השרון קיבלה את הכדור בחזרה. גריזארד עמד בלחץ וקלע ארבע פעמים מהקו, אבל אז עשה טעות בעצמו, כשביצע עבירה מטומטת על דרק שארפ, 2 שניות לסיום, ושלח את הגארד לשלוש זריקות מהקו, אלא ששארפ, קלעי עונשין מהטובים בהיסטוריה של הקבוצה החטיא את האחרונה, ובני השרון חגגה על הצהובים ניצחון שלישי העונה.

קלעו למכבי ת"א: עמרי כספי 26 (8 ריבאונדים), יותם הלפרין 23 (7 אסיסטים), אסטבן באטיסטה 15, אלכס גארסיה 10 (9 ריבאונדים), טרנס מוריס 9 (7 ריבאונדים), וויל ביינום 6, דרק שארפ, טל בורשטיין וליאור אליהו 2 כל אחד, וונטיגו קאמינגס וניקולה וויצ'יץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 26, אנדודי איבי 23 (19 ריבאונדים), מאיר טפירו 12, רון גריזארד 11, עוסמאן סיסה 7, קוקי בלצ'ר 4, ניצן חנוכי שיחק ולא קלע.

עירוני ר"ג - גליל עליון 99:86

לאחר משחקו הראשון בקבוצה כמאמן, בו הובס עודד קטש על ידי בני השרון, נראה היה שגם הקוטש בכבודו ובעצמו לא יוכל להוציא את הגליל מהבוץ העמוק של התחתית. הבעיה העיקרית של הקבוצה, מלבד חוסר היכולת שלה להכריע משחקים, היתה היעדר ההתלהבות הנדרש מקבוצה שרוצה להישאר בליגה. אלא שבשני המשחקים האחרונים, נגד עירוני נהריה והערב מול רמת גן, זה כבר נראה אחרת לגמרי. הקבוצה מהצפון הפתיעה את קבוצתו של רובי בלינקו ברמת גן, 86:99, ואם זה יימשך כך, הגליל עוד עלולים למצוא את עצמם לעונה נוספת בליגת העל.

גליל פתחה מצויין את המשחק עם ריצה של 0:6, לפני שאורי יצחקי העלה את קבוצתו כשפגע מחוץ לקשת. שחקניו של קטש לא ויתרו, המשיכו לתקוף את הסל, ועלו ליתרון 5:12, אבל יצחקי הריץ מצויין את התקפת רמת גן, וקיובלר בסל ועבירה צימק ל-2 בלבד. אלא שאז פתחו בגליל מבערים, ודקות מצויינות של יוגב אוחיון, שהריץ נהדר את ההתקפה של הצפוניים, וגם סיים בצד השני, הביא את גליל עד 19:29. דווקא אז החלה גליל לחפש את הזריקות מבחוץ, והחטאות של שחקניה נתנו לקבוצתו של בלינקו את האפשרות לחזור, ובזכות דקות טובות של טולברט חזרה רמת גן עד פיגור 48:41 במחצית.

גליל פתחה טוב את המחצית השניה, מוסינזון החל להשתלט על המשחק, ואפילו דורון שפר מצא נקודות, שהעלו את הגליל ליתרון 52:66. בריאן טולברט תפס פיקוד ברמת גן והחל לצלוף מכל מקום, אבל גליל הציגה משחק קבוצתי נהדר במחצית השניה, כשלא פחות מ-7 שחקנים אצלה קולעים בדאבל פיגרס (!), והשיגה ניצחון חוץ חשוב מאוד, שבהחלט הגיע לה.

קלעו לגליל: גילי מוסינזון 17, יוגב אוחיון (5 אסיסטים) ואארון ניקסון 13 נקודות כל אחד, ג'יי לואיס ודורון שפר 11 כל אחד, ג'וואד וויליאמס (7 ריבאונדים) וקליף בראון 10 כל אחד, מייק קמפבל ואור איתן 7 כל אחד.

לרמת גן: בריאן טולברט 35 (10 מ-15 ל-2, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אלישי כדיר 14, מייקל קיובלר 8, ג'רום ביסלי 7, ניר כהן 5, בנט דייויס 2.

עודד קטש, שהשיג את ניצחונו השני העונה בקבוצה מהגליל, אמר: "היינו ראויים לניצחון מהדקה הראשונה. היינו מרוכזים, וזה מצוין מבחינתו שקיבלנו סקור נמוך. בהתקפה ראינו הרבה מסירות והרבה פירגון, דברים שאנחנו עובדים עליהם הרבה באימונים".

מכבי ראשון לציון - הפועל חולון 107:90

במשך שבוע שלם היו מודאגים בחולון בעיקר מדבר אחד: האיום האיראני. ראשון לציון החלה להראות סימני שיפור בתקופה האחרונה, ועם צירופו של עומאר סניד, שהגיע מהליגה האיראנית, לפתע המשחק מולה הפך למוקש לא פשוט. אלא שכפי שכבר הראתה קבוצתו של מיקי דורסמן, בליגת העל היא בעיקר תלוייה בעצמה, ומשחק התקפי טוב שלה מול קבוצתו של עופר ברקוביץ', הוביל אותה לניצחון ענק, 90:107 בראשון. מה שברור כבר עכשיו ממשחקו הראשון של סניד בקבוצה (11 נקודות) הוא שקבוצתו של ברקוביץ' תצטרך הרבה יותר מזר חדש כדי לצאת מהמקום האחרון בליגה.

פי ג'יי טאקר וכריס ווטסון פתחו טוב והעלו את האורחים ליתרון מוקדם, אבל סדריק בנקס מן העבר השני קלע כל כדור שהגיע אליו, ו-10 נקודות שלו בחמש הדקות הראשונות הריצו את ראשון לציון ליתרון 10:18. אבל אז התעורר המוציא לפועל הקבוע של מיקי דורסמן בדמותו של טריי סימונס, שהחל להפציץ, וחולון ברחה עד 21:31. בנקס לא ויתר, והמשיך לסחוב את קבוצתו על הגב, והחזיר אותם עד פיגור 5 בלבד. ראשון התעשתה, החלה לשמור הגנה חזקה יותר, וריכוז שלה בהתקפה, בצירוף עבירה בלתי ספורטיבית של כריס ווטסון, הורידה אותם בפיגור 45:44 במחצית.

סניד קיבל דקות נכבדות בקבוצתו החדשה והגיב לא רע בהתקפה, אבל בדיוק אז התעורר מורן רוט, ולמרות שלא קלע עד לאותו רגע אפילו נקודה אחת, הוא החל להטיס את ההתקפות של האורחים, הכניס את אריק קמפבל למשחק, וחולון ברחה שוב ליתרון דו ספרתי. בנקס המשיך לתצוגה הנהדרת שלו, אבל שחקן אחד לא מספיק, בוודאי לא מול הקבוצה המצויינת מחולון, וראשון תיאלץ לחפש את הניצחון בשבוע הבא.

קלעו לחולון: מאליק דיקסון 24, אריק קמבל 20 (9 ריבאונדים), פי ג'יי טאקר 17, טריי סימונס 16 (8 ריבאונדים), כריס ווטסון 14, עמית תמיר 5, אלטון בראון 4, גוני יזרעאלי 3, ריאן לקסר 2, מורן רוט לא קלע, אבל מסר 11 אסיסטים.

קלעו לראשון לציון: סדריק בנקס 36, בריאנט מרקסון 13, עודד שעשוע 12, (7 אסיסטים) עומאר סניד 11 (7 ריבאונדים), טל דן 6, חואן מנדז ויוני ניר 5 כל אחד,אופיר פרחי וג'רל בלסינגיים 1 כל אחד.

עופר ברקוביץ', שרואה את קבוצתו מתבוססת במקום האחרון, נשמע מאוכזב בסיום, ואמר: "סיימנו היום סדרה מאוד קשה עם שלוש הראשונות, אבל זה לא תירוץ. שלושה רבעים היינו במשחק אבל ברבע האחרון דיקסון הרג אותנו. מהמחזור הבא כבר לא נותרו לנו ברירות, אנחנו חייבים להתחיל לנצח. הקבוצה מאוד מאוד רצתה, היו דברים שהצליחו יותר והיו דברים שהצליחו פחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אליצור אשקלון - עירוני נהריה 87:100

כבר אי אפשר לדעת העונה כשמדובר בעירוני נהריה. הקבוצה שהיתה מועמדת בתחילת העונה להגיע לפיינל פור ספגה רצף הפסדים, נראתה נורא, ובמשך מספר שבועות נראה היה שהיא תצטרף למאבק הירידה. אריאל בית הלחמי עזב לאור היכולת הירודה, ודווקא עם עוזר המאמן, מיקי גורקה ועם ברק פלג הפצוע שסייע לו, הקבוצה הצפונית נתנה מחצית ראשונה נהדרת מול הקבוצה בכושר הטוב ביותר בליגה, אליצור אשקלון, בסיומה הוליכה בפער של 14 נקודות. למעשה, אם יש דבר אחד ברור לגבי הקבוצה מנהריה, הוא שאם תינתן לה ההזדמנות, היא תמצא דרך לפשל, והערב היא הפכה יתרון 14, להפסד 87:100.

נהריה פתחה בקצב נהדר, וצלפה 4 שלשות ללא החטאה ברבע הראשון, ועם דקות טובות של גילכריסט וקוז'קרו, הם עלו ליתרון 19:30. יובל נעימי נכנס לעניינים באשקלון, וההתלהבות שלו ביחד עם 9 נקודות עזרו למארחים לצמק את ההפרש, אבל אוטיס היל וגילכריסט שמרו את נהריה הרחק מלפנים בסיום המחצית, עם 39:53.

אבל אז, כפי שקרה לא אחת העונה, נעצרה נהריה, ובעזרתו האדיבה של סטיב בארט, רצה אשקלון ל-9:29 ברבע השלישי, ועלתה ליתרון מדהים של 65:73. נהריה עוד ניסתה לחזור, אבל לא הצליחה להשיג עצירות בהגנה, ומצאה את עצמה פעם נוספת בצד המפסיד, מקום המוכר לה העונה.

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 32, כריס מאסי 17 (11 ריבאונדים), יובל נעימי 15 (5 אסיסטים), קורי קאר 13, קולמן 10, מושון יעקוסי 6, יריב יצקן 5, מיכה ביטון 2, ויין וואלאס שיחק ולא קלע.

קלעו לנהריה: ג'ון גילכריסט 20, עידו קוז'קרו 17 (9 ריבאונדים), אשנטה ג'קסון 12, אוטיס היל 10, אבי סוכר 8, אדריאן פלדג'ר 7, מתן נאור 6, סאשה אוצ'וקוליץ' 5, טל פרסלני 2.

מאמן אשקלון, עדי אזולאי אמר לאחר הניצחון: "כל הניצחונות האחרונים שלנו שמרנו הגנה יוצאת מן הכלל. בחצי הראשון לא שמרנו, והתרעתי על זה כל השבוע. היו כאן חגיגות גדולות אחרי הניצחון על ירושלים, אבל במחצית השניה עשינו את ההתאמות. זה באמת ניצחון גדול, וסך הכל אני מאוד שמח בשביל העיר הזאת והאוהדים היוצאים מן הכלל כאן. עוד לא הבטחנו את ההישארות, אבל הכיוון בהחלט חיובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully