וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "לא הצלחנו לעצור את באזילה"

מאמן מכבי ת"א כיוון את הדברים אל ג'יאנלוקה באזילה שצלף 34 נקודות על הצהובים, וכפה משחק שלישי. ביינום: "בשביל זה נאבקנו על הביתיות"

לא כך קיוו שחקני מכבי תל אביב ואנשי הצוות לסיים את הערב. במקום ללכת למלון, לחגוג את העלייה לפיינל פור, לטוס בחזרה למחרת לארץ ולהתקבל בכבוד של מלכים, הקבוצה תיאלץ להמשיך ולהיאבק על מקומה במדריד, לאחר שהפסידה הערב 83:74 לברצלונה. מדאיג יותר מההפסד, היא העובדה שהספרדים שיחקו ללא פחד ועם הרבה אנרגיה, והציגו לראווה משחק עצום של ג'יאנלוקה באזילה, שסיים עם 34 נקודות.

"לא הצלחנו לעצור אותו", אמר מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף. "כקבוצה ניסינו לסגור אותו אבל היה לו ערב גדול". אלא שגם שרף יודע שלא על באזילה לבדו הפסידו הצהובים, ויכולת התקפית חלשה במחצית השניה גם היא תרמה להפסד. "היו לנו הזדמנויות לחזור אבל לא הצלחנו. בשלב מסוים פשוט לא האמנו בעצמנו שנוכל לחזור, והם ניצחו. שבוע הבא, בנוקיה נהיה חייבים לנצח ולעלות לפיינל פור".

השחקן היחידי שתיפקד במכבי תל אביב היה עומרי כספי הצעיר. הפורוורד כאילו עלה מלוע של תותח לחמישייה, ולפחות ברבע הראשון הוביל את הצהובים לדקות מצויינות. אלא שכספי אינו מתנחם במשחק המצויין שלו: "זה לא משנה. זה כמעט ולא נחשב". גם כספי יודע את הסיבה העיקרית להפסד הערב. "לצערי שחקן אחד גמר אותנו. כל פעם שחזרנו, באזילה ברח לנו. למרות שיצאנו אליו עם יד על הפנים, הוא צלף שוב", אמר הפורוורד. "זה רבע גמר יורוליג, זה לא צחוק. כל קבוצה שמגיעה לפה היא טובה עם שחקנים טובים. נצטרך ללמוד מזה ולנצח בשבוע הבא".

ניקולה וויצ'יץ', שלא הצליח להסתדר עם משחק הפנים של הקאטלונים, אמר בסיום: "צריך לתת להם את הקרדיט על המשחק, במיוחד לבאזילה. כשהוא קולע 34 נקודות קשה לנצח את המשחק". גם טרנס מוריס, שנשמע מאוכזב במיוחד בסיום, ידע מי האיש שמנע מהם עלייה כבר עכשיו למדריד: "באזילה פשוט קלע כל זריקה".

וויל ביינום אמר לאחר המשחק: "זאת הסיבה שבגללה נאבקנו על הביתיות, ועם הקהל שלנו אנחנו הולכים לנצח. הם קלעו זריקות קשות, הם שיחקו התקפה טובה, והם קבוצה טובה". גם טל בורשטיין, שנכנס למספר דקות, לא הצליח לשנות את מהלך המשחק. "נכנסתי לכמה דקות, ניסיתי לעשות מה שאני יכול, אבל כמובן שזה לא היה מספיק לצערי", אמר בורשטיין. "בתל אביב אנחנו צריכים לבוא כמו שבאנו עד עכשיו לכל משחק. היום לא נכנסו טוב למשחק והם קלעו באחוזים מטורפות. יש ימים כאלה. עבדנו בשביל זה כל השנה, ונחזור הביתה וננצח".

"אנחנו יודעים מה עלינו לעשות בתל אביב"

המאמן המנצח, חאבייר פאסקוול אמר בסיום: "אני רוצה להודות לקהל שעזרו לנו לנצח את המשחק הזה. לשחקנים שלי מגיע את הצ'אנס להגיע למשחק השלישי, אבל כל אחד יכול לנצח בו". על הכוכב שלו, אמר פאסקוול: "לבאזילה היה משחק מצויין גם בהגנה וגם בהתקפה". לגבי המשחק ביד אליהו אמר המאמן: "ניסע לתל אביב עם האמביציה לנצח, והם יצטרכו לשחק מצויין כדי לנצח אותנו".

אלכס אקר אמר בסיום: "אני חושב שנוכל להציג את היכולת הזאת גם בתל אביב. הם קבוצה טובה, אבל יש להם נפילות בכל משחק, ואנחנו חייבים לנצל אותן. באזילה היה פשוט גדול, ואין לי ספק שהוא יהיה מצוין גם במשחק השלישי. אני חולם על הפיינל פור".

גם גיבור המשחק באזילה נשמע אופטימי: "עכשיו אנחנו חייבים להאמין שנוכל לנצח בתל אביב. זה לא יהיה קל, זה אולם קשה מאוד עם אוהדים מושבעים שתמיד דוחפים את מכבי, אבל אנחנו יודעים מה עלינו לעשות בתל אביב. אם נמשיך לשחק חזק בהגנה ובריבאונד ולרוץ למתפרצות, נוכל לנצח שם".

טוב לחזור הביתה (אריה ליבנת, "הארץ")

על סמך ההיסטוריה, מכבי ת"א יכולה להיות רגועה. המאזן של מכבי במשחקים מכריעים בסדרות הצלבה ביורוליג עומד על 3 ניצחונות ו-4 הפסדים, כשכל הניצחונות הושגו בבית וכל ההפסדים במשחקי החוץ. הניצחונות היו על פאוק ופורטיטודו בולוניה ב-2000 ועל אולימפיאקוס ב-2006. ההפסדים לאסטודיאנטס ב-1992, אפס פילזן ב-1997, טים סיסטם ב-1998 וצסק"א ב-2007.

היום של באזילה

ג'יאנלוקה באזילה קלע בממוצע 8.4 נקודות בשלב הראשון ובטופ 16. במשחק הראשון מול מכבי הוא התעורר וקבע שיא עונתי של 17 נקודות; אתמול הוא כבר שיפר אותו וקבע שיא קריירה של 34 נקודות. עמרי כספי קבע שיא אישי ביורוליג של 18 נקודות ושיא אישי של עשרה ריבאונדים בקבוצה בוגרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully