וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אלברמן עונה לכולם

אסף שקד

5.2.2007 / 23:48

אחרי הניצחון על חיפה, הקשר של בית"ר ירושלים מדבר על הביקורת ("מתלבשים עלינו"), על הצפיפות בקישור ("התחרות בריאה") ועל האליפות שבדרך

לקח הרבה זמן לגל אלברמן עד שזכה להכרה שלה הוא ראוי. הרבה גבות הורמו כשאברהם גרנט זימן אותו לראשונה לסגל הלאומי עוד כששיחק במכבי פ"ת הקטנה. לאחר מכן, כשעבר לליגה הספרדית השנייה, עדיין פקפקו ביכולת המקצועית שלו. שיא הביקורת הגיעה בשנה שעברה, כשהגיע לבית"ר ירושלים תמורת משכורת של 400 אלף דולר לעונה, ולא הצליח להצדיק את הסכומים שהושקעו בו.

נדמה שאתמול (ראשון) אלברמן סתם הרבה פיות. יכולתו המצוינת במדי בית"ר ירושלים בניצחון 0:3 על בחיפה הוכיחה שוב שאלברמן הוא הלב של האלופה שבדרך, המנהיג הדומיננטי במרכז המגרש והדבק שמחבר בין השחקנים. "בתקופה שאני בבית"ר אימנו אותי שלושה מאמנים והם בחרו בי בגלל היכולת שלי ולא בגלל משהו אחר", אמר אלברמן, "משום מה יש תופעה בתקופה האחרונה להתלבש על שחקנים של בית"ר. פעם זה היה שמעון גרשון, אחרי זה עברו למיכאל זנדברג וכנראה שגם אני שייך לרשימה הזאת. אני לוקח את הדברים בפרופורציה ויש לי ביקורת עצמית גבוהה מאוד, אני לא מתייחס לביקורות שיש כלפיי. הביקורת היחידה שאני מקבל היא מהקבוצה עצמה ומהמאמן, לו גם אני חייב דין וחשבון".

כמה קשרים אחוריים צריך?

עד היום את מירב הקרדיט לקישור האחורי של בית"ר קיבל דרק בואטנג האנרגטי. נדמה שאתמול הדברים השתנו. "אין ספק שבואטנג הוא דומיננטי ושחקן ברמה גבוהה מאוד", מספר אלברמן, "גם רמאלו שחקן נהדר והיה אפשר לראות את זה אתמול. יש שוני בצורת המשחק שלהם, בחשיבה שלהם וכל אחד מביא את האיכויות שלו למגרש. אני נהנה לשחק לצד שניהם. אני חושב שזה טוב שיש תחרות עם ההרכב ושחקנים טובים על אותה עמדה. אפשר היה לראות את זה באופן ברור עם תומר בן יוסף. הוא עלה למגרש להחליף את בנאדו, עשה עבודה מעולה, כבש והראה שהתחרות על ההרכב היא דבר בריא".

הגעתו של רמאלו, הקשר האחורי השלישי של הקבוצה, נראתה כהבעת חוסר אמון באלברמן. נדמה שעם בואטנג, אלברמן ורמאלו (יחד עם מויאל על הספסל) נוצר פקק במרכז. אלברמן לא מודאג. "זה שהביאו את רמאלו להתחרות על המקום בקישור האחורי רק יכול לעזור לנו", טוען אלברמן,"יש היום בקבוצה שחקנים מספיק בוגרים ואחראים בשביל לדעת לשים את האגו בצד ולרצות בהצלחת הקבוצה. רוטציה זה דבר שקיים בכל קבוצה, גם בגדולות של אירופה. בסופו של דבר ההחלטה מי יפתח בהרכב תהיה של המאמן ומי שיהיה טוב באימונים יהיה זה שישחק. בשביל לקחת אליפות צריך שיהיה עומק בספסל ולכן העובדה שיש עוד שחקן בקישור האחורי לא אמורה להדאיג ולא להפחיד אף אחד, ההפך- זה נותן לי המון מוטיבציה ורצון להצליח עוד יותר".

החותמת הסופית בקרית אליעזר

למרות הפער הבטוח ממכבי חיפה לאורך רוב העונה, ועל אף שהאלופה לא הרשימה העונה בליגה, בבית"ר תמיד חששו מההתעוררות הצפויה של הענק הירוק. אתמול, עם הניצחון 0:3, ההרגשה היא שהאליפות קרובה מתמיד, בעיקר לנוכח החולשה של התל אביביות.

"את האמת, די חששתי מהמשחק נגד מכבי חיפה", מודה אלברמן, "הם היו לפני המשחק קבוצה מצוינת והם יישארו קבוצה מצוינת גם אחריו. כמו שזה נראה, חיפה יצאה מהמאבק על האליפות, הם נראים שבורים, אבל אני מעדיף תמיד להתעסק רק בנו ולא בקבוצות אחרות. היום הניצחון על מכבי חיפה הוא היסטוריה, אנחנו מסתכלים קדימה. כבר ביום ראשון יש לנו משחק קשה מול מכבי פ"ת ומי כמוני מכיר את היכולות הנהדרות של הקבוצה הזאת. המשחק מול פ"ת יהיה אתגר גדול, זה סוג של מבחן גדול, נצטרך להוכיח הרבה אופי ובגרות אחרי הניצחון על מכבי חיפה במיוחד אחרי שרמת הציפיות הגיעה לרף חדש שלא היה לפני-כן העונה".

בסיום המשחק, כשיתר השחקנים חוגגים יחדיו, פנה אלברמן אל עבר היציע, השתולל משמחה וחגג בהתלהבות עם האוהדים. היה זה מחזה מיוחד לראות את השחקן מתפרץ מהתרגשות לא אופיינית לאחר הניצחון. אלברמן מסביר: "עברתי תקופה מאוד לחוצה, אחרי ההפסד למכבי הרצליה לא יצאתי מהבית והרגשתי מאוד רע עם עצמי. מאז אותו הפסד הצטברו אצלי הרבה דברים בפנים שהתפוצצו אחרי הניצחון. תשמע, הייתה אווירה מיוחדת במלון כשהיינו יחד כל הקבוצה, היה הרבה מתח באוויר והגענו מאוד דרוכים למשחק, אני חושב שהשעות שהיינו יחד גרמו לנו להראות כמו שנראינו. בדרך לחיפה ראינו מאות מכוניות של אוהדים ואוטובוסים של האוהדים וזה העביר בי צמרמורות. בסיום לא ראיתי דרך אחרת לחגוג את הניצחון, הניצחון הזה הגיע בגלל הקהל, הוא שייך לקהל וכמו שהוא חגג והיה מאושר אתמול, ככה גם אני באופן אישי חגגתי. זה היה רגע שאני אקח איתי לכל החיים".

דרוש מנהיג

אחת הבעיות של בית"ר העונה הייתה חוסר החיבור בין שחקני הרכש, שהצטרפו לקבוצה רק השנה. בסיטואציה כזאת נדרשת דמות סמכותית, מנהיג שיחבר בין הבודדים ויהפוך אותם לקבוצה. "אני לא אוהב לדבר על עצמי אבל אני מרגיש מאוד מחויב לקהל, לשחקנים ולהנהלה", מספר אלברמן, "לא גדלתי בבית"ר, אבל אני מרגיש כאילו אני הרבה שנים כאן ואני מרגיש מאוד מחויב".

גם השבוע, כמו בפעמים רבות במשך העונה, בית"ר תתאמן בסגל חסר מאוד בשל השתייכותם של חלק גדול מהשחקנים לסגלי הנבחרות השונות. "העובדה שאנחנו מתאמנים עם הנבחרת באמצע השבוע פוגעת בהכנות עם בית"ר, אבל אסור לשכוח שיש לנו מחויבות גדולה לנבחרת", טוען אלברמן, "אנחנו מייצגים בגאווה את הנבחרת ואולי זה לא אידיאלי להתאמן רק יומיים לפני משחק, אבל זאת גאווה גדולה לבית"ר שיש לה כל כך הרבה נציגים בנבחרות. בכל אופן, זה לא אמור להיות תירוץ, זה קורה בכל הקבוצות הגדולות באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully