וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: יוצאים לעונה חדשה

13.10.2013 / 8:00

ירושלים של בראד גרינברג תפתח את עונת 2013/14 מול אשדוד, גלבוע/גליל תארח את אילת, נס ציונה תיאבק בראשל"צ

אחרי ציפייה לא קטנה, וגביע ווינר שהסתיים, עונת 2013/14 בליגת העל בכדורסל תצא מחר (ראשון) לדרך עם שלושה משחקים. במלחה תארח הפועל ירושלים המרתקת, עם יותם הלפרין ויניב גרין בסגל, את מכבי אשדוד החלשה. בגן נר תפגוש גלבוע/גליל של שרון דרוקר את אחת הקבוצות המצליחות מהעונה שעברה, הפועל אילת. באולם בנס ציונה תארח העולה החדשה לליגת העל לדרבי הפרדסים את מכבי ראשון לציון עם מתן חרוש שהחליף את רוני בוסאני על הקווים. ביום שני תארח הפועל חולון את מכבי תל אביב והפועל תל אביב במשחק רדיוס בגן נר את בני הרצליה. המחזור יושלם רק בסוף חודש נובמבר, כשמכבי חיפה ששוהה בארצות הברית למסע משחקים, תארח את ברק נתניה.

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג, משמאל. ברני ארדוב
בפעם הקודמת שהוא התחיל עונה בליגת העל, זה נגמר באליפות. גרינברג/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - מכבי אשדוד (20:30, ספורט 5)

ההפסד בגמר גביע ווינר סיים שבוע טוב עבור האדומים בטעם מעט מר. הפועל ירושלים של העונה תנסה להיות קבוצה שונה מזו של העונה שעברה, בעיקר בכל הקשור לרוח שיביאו השחקנים לפרקט. העובדה שאדם אריאל ורפי מנקו קיבלו לא מעט דקות במשחקי ההכנה מצביעים אולי על שינוי מגמה, ומעניין יהיה לראות כמה דקות הם יראו כשיניב גרין ויותם הלפרין חוזרים לשחק. גרין שסוחב פציעה בכתף אמור לחזור לפרקט וכך גם השחקן ששב מגרמניה ולא שיחק בתקופה האחרונה לאחר שנפצע ברגלו. בקבוצה מאמינים שהעונה הזאת תיפתח בצורה שונה מאשתקד, אז הפסידו את שלושת המשחקים האחרונים, ובונים על ניצחון ביתי מול הקבוצה החלשה שמנגד.

בראד גרינברג אמר לקראת ההתמודדות: ?אני מרגיש טוב מאוד לגבי ההכנה שעשינו עד כה, ואנחנו מתרגשים לקראת משחק הפתיחה נגד אשדוד. יש לי פה חבורה של שחקנים שעובדים קשה, ואני בטוח שנראה את זה גם במשחק הקרוב?.

יותם הלפרין: ?אמרתי מוקדם יותר בקיץ שאני מחכה לרגע שאשחק באדום במלחה, ואני שמח שהרגע הזה מגיע. אנחנו נבוא מוכנים ומקווה שבעזרת הקהל גם ננצח?.

מכבי אשדוד סיימה את העונה שעברה בצליעה ומחוץ לפלייאוף ונראה שבעונה הנוכחית בעיר הנמל יחלמו על שחזור. הקבוצה שבנה נתי כהן רחוקה מלהיות מרשימה, כשהניצחונות שלה במשחקי ההכנה היו על ראשון לציון נטולת סנטר, הפועל חולון עם זר פחות וקבוצות מהליגה הלאומית. בצוות המקצועי החליטו לבצע שינוי לפני פתיחת העונה וחתכו את הפורוורד אולי ביילי ומי שהגיע במקומו הוא אוסטין פרימן ששיחק באשדוד גם אשתקד. כמו כן תחסר אשדוד במשחק את גל איתן, שקרע את המיניסקוס וייעדר בחודשיים הקרובים, ותקווה לצרף במקומו שחקן למחזור הבא, כשהמועמד המוביל הוא שמוליק ברנר.

המספר הנוסף

6 - משחקי הכנה קיימה הפועל ירושלים, כולם נגמרו בהפרשים דו ספרתיים אבל רק ארבעה בניצחונות.

8 - משחקים בלבד החזיקה הקדנציה הקודמת של שון דניאל במכבי אשדוד.

15.5 - נקודות בממוצע קלע משה מזרחי בעונה שעברה נגד הפועל ירושלים, כמעט פי 2 יותר מהממוצע העונתי שלו.

יעמוד למבחן: יותם הלפרין

האוהדים של הפועל ירושלים רוצים לראות את הרכש הנוצץ, ובינתיים ראו אותו רק על הספסל. נגד אשדוד הוא יקבל דקות ראשונות ונוכל לקבל טעימה ראשונה של איזה הלפרין נראה העונה.

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
סוף סוף יראה פרקט. הלפרין/קובי אליהו

גלבוע/גליל עליון - הפועל אילת (19:40, פריצות בספורט 5)

הכנה לא מרשימה הייתה לגלבוע/גליל לעונה הזאת, בדומה לעונה שעברה. הקבוצה של שרון דרוקר הפסידה שישה משחקים, שלושה מתוכם בטורניר ההכנה בפולין, כולל משחק בגביע ווינר להפועל חולון, וניצחה רק את הפועל תל אביב במשחק על המקום השלישי בטורניר פתאל באילת ואת אליצור יבנה מהלאומית בגביע. במועדון מאמינים שלקראת הליגה יראו יכולת שונה מחלק מהשחקנים שלא הרשימו עד כה, כשהכוונה היא גם לזרים וגם לישראלים. במועדון מרוצים מהיכולת של אדריאן בנקס שאמור להיות הסקורר המוביל בגן נר, אך מקווים שיידע לסחוב את שאר השחקנים במחזור הפתיחה מול יריבה קשה. בקבוצה חגגו בסוף השבוע את הולדת בנו הבכור של המתאזרח טוני יאנגר. בהנהלת המועדון עושים מאמצים רבים כדי למלא את היציעים במשחק ויעמידו מערך אוטובוסים לרשות האוהדים.

קפטן הקבוצה, עמית שמחון, אמר לקראת ההתמודדות: "לאחר עבודת הכנה ממושכת, אנחנו מגיעים סוף סוף דרוכים ומוכנים למשחק הראשון של העונה לעיני הקהל הביתי שלנו".

ההופעה הלא טובה של הפועל אילת בחצי גמר גביע ווינר לא הגיעה במקרה. במועדון מרגישים כי הדרך להצלחה תהיה קשה העונה מאשתקד, כשעיקר הכוונה לחיבור בין השחקנים שעדיין נראה רחוק מלהגיע. בצוות המקצועי מנסים לחבר את הזרים המגוונים טרנס רודריק, קווין פאלמר, כריס ווטפורד ויינסי גייטס לתוך המסגרת הקבוצתית, כדי שהנקודות שהם כבר מספקים יעזרו להשיג ניצחונות. המאמן עודד קטש חזר בגביע ווינר פעמיים על העובדה שחסרים לו אימונים עם השחקנים, ובקבוצה מאמינים שכבר בשבועות הבאים נוכל לראות תוצרת אחרת מהמועדון שהלהיב בעונה שעברה את ליגת העל.

המספר הנוסף

2 - שחקנים בלבד ממשיכים עם אילת מהעונה שעברה - אפיק ניסים ואוריה מזרחי.

3 - הפסדים ברצף לגלבוע/גליל במחזור הפתיחה בשנים האחרונות.

27 - נקודות קלע אדריאן בנקס במשחקו האחרון באולם בגן נר, כשהיה שחקן ברק נתני.

יעמוד למבחן: עמית שמחון

כשבקבוצה אחת יש לפחות סקורר עיקרי אחד כמו אדריאן בנקס, לא מעט שחקנים יכולים לקבל הזדמנות להשפיע. שמחון, הקפטן הצעיר בליגה, יצטרך להשפיע במיוחד כשהכדור לא אמור לעבור הרבה דרך הידיים שלו.

שחקן הפועל אילת אפיק ניסים. ניב אהרונסון
אחד משני שחקנים בלבד שנותרו בקבוצה משנה שעברה. ניסים/ניב אהרונסון

עירוני נס ציונה - מכבי ראשון לציון (19:35, פריצות בספורט 5)

בכורה לקבוצה מהמושבה לשעבר בליגת העל. בנס ציונה מתרגשים מאוד מהמשחק ההיסטורי מול ראשון לציון במה שמכונה דרבי הפרדסים. בקבוצה התחמשו במהלך השבוע בפורוורד וורן קארטר שנראה טוב מאוד באימונים ובצוות המקצועי מאמינים שיעזור לפתור את הבעיות הקשות שהיו מתחת לסל מפתיחת העונה. כמו כן מאמינים בקבוצה הקטנה כי הניסיון שיביאו מאיר טפירו וקורי קאר יעזור להעלות את הרמה של טל דן וגיל אמיתי שאמורים לראות לא מעט דקות העונה. האולם בנס ציונה עוד לא מוכן במלואו לליגה הראשונה, כששני היציעים הניידים מאחורי הסלים עדיין לא הגיעו, ולכן במשחק הבכורה יוכלו לצפות רק 780 צופים.

במכבי ראשון לציון מקווים כי הזעזוע שעבר המועדון בשבוע שעבר עם התפטרותו של רוני בוסאני ומינויו של מתן חרוש במקומו לא ישפיע על משחק הבכורה העונה. חרוש לא ביצע שינויים בסגל הקבוצה, למרות שידוע כי הוא מחפש סנטר שיצטרף בקו הקדמי לריקארדו מארש אותו הביא בוסאני ולצעירים איגור נסטרנקו ודניאל איידן. למרות החיפושים חרוש לא יתפשר על שחקן בינוני ויבצע שינויים בסגל רק במידה וימצא שחקן מתאים. נסטרנקו עצמו יהיה כשיר למשחק לאחר שנעדר מגביע ווינר בעקבות תאונת דרכים שעבר. בעיר היין מקווים כי הסגל המנוסה יוכל לעזור לחרוש להשיג ניצחון בכורה כמאמן ראשי בראשון לציון, ולהתחיל את העונה ברגל ימין.

"אנחנו שמחים לפתוח את העונה אחרי תקופת הכנה שהייתה לא פשוטה עבורנו", אמר הקפטן עמית בן דוד לקראת המשחק, "אני בטוח שנתחבר מחדש תוך כדי תנועה ונהיה קבוצה טובה ומובילה. אנחנו משחקים מחר נגד קבוצה טובה ומאומנת עם בסיס משנה שעברה ותוספת של שחקנים טובים ומנוסים כמו מאיר טפירו וקורי קאר. צפוי להיות משחק מעניין וכולנו מאמינים שנציג כדורסל טוב וננצח".

המספר הנוסף

2 – אליפויות בליגת העל לנוער יש למאמן נס ציונה נדב זילברשטיין עם מכבי ראשון לציון בה גדל.

3 - שחקנים בלבד המשיכו עם נס ציונה מהליגה הלאומית לליגת העל.

20 - שנים וארבעה חודשים בין מאיר טפירו, השחקן הותיק בנס ציונה לנטע סגל, הצעיר בקבוצה.

יעמוד למבחן: אור סולומון

כוכב נבחרת העתודה מהשנתיים האחרונות מגיע העונה לליגה במעמד של ישראלי מוביל בראשון לציון, ואחרי שלא ראה הרבה דקות בהכנה מרוני בוסאני, תחת מאמנו בנבחרת העתודה הסיטואציה אמורה להשתנות לטובתו.

אור סולומון שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
הפך לשחקן מוביל. סולומון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully