וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבנר קופל הבין שלא יוכל לעשות את הדברים בדרך שלו"

26.4.2013 / 13:27

מקורבי היו"ר המתפטר של איגוד הכדורסל מסבירים: "כשלאנשים סביבך אין שום אמון בך, זו בעיה גדולה"

הפצצה שהטיל אמש (חמישי) אבנר קופל על עולם הכדורסל עם התפטרותו מתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל החל מהראשון למאי עדיין מהדהדת. בכירים באיגוד ומקורבים לקופל שלא היו מודעים למהלך ניסו להבין לתוך הלילה מה הסיבות שהובילו את היו"ר להתפטר, ואין ספק כי הדו"ח של מבקר הפנים, שצפוי להתפרסם במלואו בימים הקרובים, הייתה אחת הסיבות, אך לא היחידה.

הבוקר נערכת ישיבת סיעת עוז שבה דנים החברים על דרכים למנות את צביקה שרף ליו"ר איגוד הכדורסל. סיעת עוז הוציאה הודעה בסיום פגישתה: "סיעת עוז אינה מסתפקת בהתפטרותו של אבנר קופל, ממתינה לקרוא את דוח הביקורת המלא ובשלב זה דורשת שתהיה בדיקה או חקירה על כל ההתנהלות התמוהה של איגוד הכדורסל בשנה וחצי האחרונות, כאשר האיגוד הגיע למצב של על סף פשיטת רגל. כתנאי ראשון לשיתוף פעולה רחב באיגוד אנחנו דורשים שקיפות מלאה והתנהלות תקינה ולצורך זה החלפתם המיידית של היועץ המשפטי ורואה החשבון של האיגוד שלטענתנו שניהם גם יחד ידעו והפנימו את ההתנהלות הקלוקלת באיגוד.

"במידה והדברים האלה יבוצעו, סיעת עוז סבורה שצריכים לשבת נציגי כל המרכזים יחדיו ולהחליט בהרמוניה מלאה מי המועמד הראוי והמתאים לעמוד בראש איגוד הכדורסל. הדבר לא צריך להעשות תחת לחץ, וסיעת עוז הייתה שותפה בעבר למינויו של שמעון מזרחי כממלא מקום יו"ר האיגוד לאחר מותו של דני קסטן, ואין כל בעיה שעד שיוחלט על יו"ר מוסכם לכל הסיעות, יהיה שמעון ממלא מקום האיגוד עם כל הסמכויות של יו"ר".

יושב ראש איגוד הכדורסל אבנר קופל. קובי אליהו
לא רק בגלל הדו"ח. אבנר קופל/קובי אליהו

"אבנר חשב שהוא יוכל לעשות את הדברים בדרך שלו, כמו שהוא עשה במנהלת, אבל זה לא היה ככה", סיפר מקורבו של קופל, שניסה להסביר מדוע התפטר היו"ר. "במנהלת הוא הביא את בעלי התפקידים, אבל באיגוד כשהוא רצה להחליף מישהו, הוא פשוט לא היה יכול. יש אנשים שעובדים באיגוד למעלה מ-10 שנים, עם משכורות לא קטנות, ופיטורים שלהם יעלו הרבה מאוד כסף. אז מצד אחד רוצים להחליף את הבן אדם, מצד שני התקציב של האיגוד הוא לא גדול. כשלאנשים שאתה עובד איתם אין אמון בך, אז יש כאן בעיה די גדולה".

בערב יום העצמאות נפגש קופל עם יו"ר סיעת עוז, שרף, במטרה לסיים את הסכסוך בין השניים. "צביקה וחבריו רוצים ועדה לכל דבר, הצעקות שלהם הם שהעירו את המבקרים והדוחות", אומר חבר הנהלת איגוד הכדורסל מטעם הפועל, "אבנר ניסה להסביר שהוא לא יכול להתנהל ככה, אבל זה לא הפריע לצביקה. לדעתי אם אבנר היה יודע מראש שתהיה לו אופוזיציה כל כך חזקה, הוא לא היה נכנס לזה. הבטיחו לו משהו שונה לגמרי". בסיעת עוז היו צפויים להציע עוד סדרת קיצוצים ופיטורים באיגוד במהלך ישיבת ההנהלה הקרובה ב-30 לאפריל, דבר שלו קופל לא הסכים.

צביקה שרף לקראת הבחירות לאיגוד הכדורסל. מגד גוזני
יצטרך תמיכה של לפחות שני מרכזים. צביקה שרף/מגד גוזני

קרב הירושה על תפקיד יו"ר איגוד הכדורסל החל כבר אתמול בלילה, כשצביקה שרף הודיע כי לא יריץ את עצמו, וכי הוא מתקשה לראות כיצד רק בתמיכת סיעת עוז יוכל להבחר ולהתנהל כיו"ר האיגוד, מאחר והסיעה מחזיקה רק בתשעה חברים מתוך 39 בהנהלת איגוד הכדורסל. מי שאמור להחליף את קופל, עד למינוי יושב ראש חדש, הוא ממלא מקומו שמעון מזרחי, בו תומכים רוב חברי ההנהלה לתפקיד היושב ראש, אך אין בכוונת מזרחי לסיים את דרכו במכבי תל אביב.

האפשרויות היחידות שעומדות על הפרק הן מינויו של שרף, או מינוי נציג מטעם סיעת הפועל, לה הרוב מבין סיעת איחוד המרכזים. כדי ששרף יקבל את התפקיד, הוא יצטרך תמיכה של לפחות שני מרכזים, ככל הנראה מכבי בעזרת מזרחי וסיעה נוספת, אך ההתנהלות שלו בישיבות ההנהלה מאז שהגיע לאיגוד לא זיכו אותו בקרדיט רב. בסיעת הפועל צפויים לנסות ולהריץ מועמד עד לישיבת ההנהלה ב-30 לאפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully