וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: אוטובוס חסם את קו הסיום, קיטל ניצח

הטור ה-100 יצא לדרך עם ביקור היסטורי בקורסיקה ודרמה אדירה: אוטובוס תקוע, תאונה רבת משתתפים ומנצח מפתיע

טור דה פראנס 2013 יצא היום (שבת) לדרך בפעם ה-100, עם ביקור היסטורי באי קורסיקה שהתגלה כאחת הפתיחות הדרמטיות שידע המירוץ מימיו. מארגני הטור ויתרו הפעם על קטע הפרולוג המסורתי שפתח את הטור מדי שנה מאז 1967 (פרט ל-2008 ו-2011) אבל אחרי כל שערוריות הסמים שהעיבו על הענף בשנים האחרונות לא האמינו לפיאסקו שהתרחש ברגעי הסיום. למרות הכול, הקטע הגיע לסיומו, ובסופו של דבר הרוכב הגרמני מרסל קיטל היה האיש שחגג.

אוטובוס טור דה פראנס. GettyImages
איזה פיאסקו. האוטובוס שנתקע על קו הסיום/GettyImages

בזכות הוויתור על הפרולוג, קיבלו הספרינטרים הזדמנות ללבוש את החולצה הצהובה בתום הקטע הראשון, שכלל 213 קילמוטרים מישוריים מפורטו וקיה לבאסטיה. בזמן שהרוכבים בפלוטון ניסו לברוח ב-10 הקילומטרים האחרונים, התפתחה דרמה ליד קו הסיום בבאסטיה, כאשר אוטובוס של קבוצת אוריקה נתקע מתחת לשלט בנקודת הנעילה של קטע הפתיחה.

המארגנים החליטו מיד להעביר את נקודת הסיום אל נקודת הציון של שלושה קילומטרים ואף הודיעו על כך לרוכבים באמצעות מנהלי הקבוצות, אבל אז הצליחו להזיז את האוטובוס וחזרו לתכנון המקורי. בזמן שהאוטובוס פונה כשנותרו לרוכבים שני קילומטרים בלבד לסיום, התרחשה תאונה רבת משתתפים, בה היו מעורבים רבים מהספרינטרים וביניהם מארק קבנדיש, שהיה פייבוריט לקטוף בפעם הראשונה את החולצה הצהובה וכן אלברטו קונטאדור ופטר סגאן שאף נפל.

מי שהצליחו להימנע מהתאונה היו חברי קבוצת ארגוס, ומתוכם היה זה הגרמני קיטל שדהר לניצחון והיה לראשון שלובש את החולצה הצהובה בטור 2013. בנוסף לניצחון הראשון בקריירה, קיטל קיבל גם את החולצה הירוקה השייכת לספרינטר המוביל ואת החולצה הלבנה המוענקת לרוכב הצעיר המוביל. קיטל הפך בכך לגרמני הראשון מאז לינוס גרדמן ב-2007 שלובש את החולצה הצהובה.

אלכסנדר קריסטוף הנורבגי מקבוצת קטושה הגיע שני ואילו דני ואן פופל מקבוצת וקנסוליל, הולנדי בן 19 שהפך לרוכב הצעיר בהיסטוריה של הטור, סיים שלישי. פינאלה מפתיע לדרמה גדולה.

מרסל קיטל מנצח הקטע הראשון של טור דה פראנס 2013. GettyImages
ניצחון ראשון בקריירה. מרסל קיטל/GettyImages
אלברטו קונטאדור רוכב אופניים ספרדי, טור דה פראנס 2013. GettyImages
גם הוא התעכב בעקבות התאונה הגדולה. אלברטו קונטאדור/GettyImages
האוטובוס התקוע מפונה מקו הסיום, טור דה פראנס 2013. GettyImages
האוטובוס פונה ממש ברגע האחרון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully