וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הפסידה 69:57 לריאל מדריד והודחה

מכבי תל אביב נכנעה בבית ללא תנאי לריאל מדריד 69:57 והשלימה הפסד 3:0 בסדרת ההצלבה של היורוליג. הצהובים היו קרובים במשך שלושה רבעים, אבל ב-10 הדקות האחרונות שוב נותרו חסרי אונים מול הקונצרט של רודי פרננדס וחבריו. בלאט ושחקניו נפרדים מאירופה

עריכת וידאו: טל רזניק

אחרי עונה בלתי נשכחת, במהלכה הצליחה לצאת ממצב כמעט בלתי אפשרי בשלב הטופ 16, סיימה הערב (שלישי) מכבי תל אביב את דרכה ביורוליג, לאחר שהפסידה 69:57 לריאל מדריד, שניצחה את סדרת ההצלבה 0:3 ועלתה לפיינל פור. הצהובים רצו להימנע בכל מחיר מהדחה בסוויפ, אבל בדיוק כמו בשני המשחקים הראשונים בסדרה, לא היו יכולים לקבוצה החזקה ממדריד, שהבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות ביבשת ובצדק גמור. עתה תיאלץ האלופה הישראלית לחזור ולהתרכז במאבק על שמירת התואר שלה בליגת העל, ולהתחיל לחלום על העונה הבאה, בתקווה שזו תהיה מוצלחת יותר.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים, במרכז ליאור אליהו. ברני ארדוב
לא נעים לסיים עונה ככה. הספסל של מכבי מעכל את ההדחה/ברני ארדוב

אם מכבי יכולה להתנחם בדבר אחד, הרי שהפעם, בשונה משני המשחקים הראשוים בסדרה, היא נתנה פייט גדול בהרבה לספרדים, והיתה יכולה גם לקחת את המשחק. בלאט קיבל הערב את ריקי היקמן ויוגב אוחיון, ויחד עם תמיכה של 11 אלף צופים להוטים ביציעים, נתנו שחקני האלופה הישראלית את כל מה שהיה להם, אבל זה פשוט לא הספיק מול ריאל, ששוב שלטה ללא עוררין בריבאונד, ובשני הרבעים האחרונים חזרה להפגיז מחוץ לקשת מול שחקני מכבי שעמדו מהצד והביטו. רודי פרננדס, שהיה חלש במשחק הקודם ונעלם בשלושת הרבעים הראשונים פשוט התפוצץ במאני טיים, ויחד עם ג'ייסי קארול שלח את ריאל מדריד כל הדרך לפיינל פור. האמת? עם יכולת כזאת, הם גם יכולים לזכות בתואר.

בפתיחת המשחק היה נדמה ששוב ירדו הצהובים מובסים, לאחר שמכבי לא הצליחה לקלוע ולו נקודה אחת במשך יותר מארבע דקות, וסיימה את הרבע הראשון עם 10 נקודות בלבד. מי שהוציא את הקבוצה של בלאט מההלם היה ריקי היקמן שלהט מחוץ לקשת, ויחד עם שון ג'יימס צימק ל-3 בלבד במחצית. אוחיון נכנס לעניינים, והוביל את הצהובים ברבע השלישי ליתרון לראשונה מאז המשחק הראשון בסדרה, אבל ריאל הגיבה עם ריצת 0:10 בראשותו של ג'ייסי קארול הנהדר. מי שקיווה לראות קאמבק צהוב התבדה, כשרודי פרננדס לקח על עצמו את המשחק, ועם מטווח עצום מחוץ לקשת הטיס את האורחים ליתרון 16, ממנו מכבי כבר לא חזרה. חלק מאוהדי מכבי החליטו שנמאס להם והחלו לעזוב את ההיכל, ארבע דקות לסיום, כדי להותיר טעם חמוץ עוד יותר בכל הנוגע לסיום העונה של האלופה הישראלית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
משוגע, אבל ווינר אמיתי. פרננדס מול אוחיון/ברני ארדוב

רבע 1

בגיץ' חפר בצבע והעלה את האורחים ראשונים על הלוח, מכבי המשיכה להתקשות ולא הצליחה למצוא נקודות במשך ארבע דקות, לפני שסמית' קלע לראשונה עבור המארחים. גם הספרדים לא ממש מצאו את עצמם בהתקפה, אבל בסופו של דבר היד שלהם התאפסה, כששלשה של יול קבעה 5:14. למזלם של המארחים, היה להם את שון ג'יימס שהמשיך להילחם בפנים, וסל ועבירה שלו יחד עם אחד של היקמן הוריד את מכבי בפיגור 16:10 בלבד, כשקארול מעניש את מכבי עם סל על הבאזר מריבאונד התקפה.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב לפני ג'ייסי קארול שחקן ריאל מדריד. ברני ארדוב
נכנעו לקבוצה הטובה יותר. היקמן/ברני ארדוב

רבע 2

ברבע השני כבר התחלנו לקבל כדורסל איכותי יותר: שון ג'יימס פתח אותו עם דאנק מהדהד, סמית' החל גם הוא להיכנס לעניינים ומנע מהאורחים לברוח. הרוחות החלו להתלהט, כשהיקמן דחף את סרחיו יול,ומיד לאחר מכן תפר שחקנה של מכבי שלשה גדולה, שיחד עם אחת של סמית' הורידו ל-26:25 בלבד. הריבאונד המשיך להיות הדבר ששמר את ריאל מלפנים, אבל מכבי המשיכה ללהוט, אוחיון קבר ג'אמפ מוצלח וכפה שיוויון 30:30. רודריגס קטע את הבצורת של האורחים עם שלשה פנויה, ואל המחצית ירדה ריאל עם יתרון 30:33.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. ברני ארדוב
שוב לא סיפק את הסחורה. סמית'/ברני ארדוב

רבע 3

יול ולוגן החליפו בינהם שלשות בפתיחת הרבע, אוחיון הלך בצורה אגרסיבית לסל, קלע וסחט עבירה בכדי לקבוע שיוויון. הפעם הגיעה תורה של ריאל להיראות אבודה בהתקפה, מכבי הריחה דם ואוחיון העלה אותה ליתרון ראשון מאז הרבע השני של משחק מספר 1 בסדרה. קארול קבר שלשה ענקית עבור האורחים, פרננדס התפרע עם עוד ועוד זריקות משוגעות עד ששלשה אחת נכנסה, ואסיסט שלו לקארול קבעה ריצת 0:10 והספרדים הוליכו 42:48. דווקא אז איבד היקמן כדור, קארול סיים אותו בדאנק, והיקמן שניסה לעצור אותו, סיים על הפרקט לאחר שהחליק, ובסיום הרבע זה 44:52 לריאל, היתרון הגדול במשחק עד כה.

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מטביע. ברני ארדוב
שוב נלחם, שוב זה לא הספיק. ג'יימס/ברני ארדוב

רבע 4

אם פרננדס עד כה היה חלש, הרי שבמאני טיים הוא פשוט התפוצץ: הגארד של ריאל קבר שתי שלשות ענקיות, ואחת של מירוטיץ' הטיסה את ריאל ליתרון 13. בדיוק כמו בשני המשחקים הראשונים בסדרה, שחקני מכבי נתנו לזה להשפיע עליהם, לא הצליחו למצוא את הניצוץ, וראו את קארול צולף שלשה נוספת שהעלתה ל-51:67. בשלב הזה ידעו שחקני מכבי שהעסק נגמר, חלק מהאוהדים ביציעים החליטו שנמאס להם והחלו לעזוב את היציעים, בעוד לאסו חגג עם שחקניו על הקווים. בסיום זה 57:69 לריאל מדריד, שממשיכה לפיינל פור.

ריצ'רד הנדריקס, שחקן מכבי תל אביב לשעבר (במרכז). ברני ארדוב
היה יכול לעזור להם? הנדריקס צופה מהיציע/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: ג'ייסי קארול 16 (6 מ-10 מהשדה), סרחיו יול 13 (3 מ-6 לשלוש), סרחיו רודריגס 12 (2 מ-2 לשלוש), רודי פרננדס 9 (3 מ-10 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ניקולה מירוטיץ' 7 ו-6 ריבאונדים, פיליפה רייס ומירזה בגיץ' (5 ריבאונדים) 6 נקודות כל אחד, דונטה דרייפר, קרלוס סוארס ומרכוס סלוטר שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: שון ג'יימס 18 (7 מ-13 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ריקי היקמן (4 מ-10 מהשדה ו-5 אסיסטים), דייויד לוגן ויוגב אוחיון (5 מ-8 מהשדה) 11 נקודות כל אחד, דווין סמית' (1 מ-8 מהשדה ו-8 ריבאונדים), גיא פניני ומורן רוט 2 נקודות כל אחד, ליאור אליהו, ניק קיינר מדלי שיחקו ולא קלעו.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תודה שניסיתם. אוחיון ומכבי נפרדים מהיורוליג/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2:

ריאל מדריד 42% (12 מ-28)
מכבי תל אביב 50% (19 מ-38)

אחוזים ל-3:

ריאל מדריד 41% (12 מ-29)
מכבי תל אביב 22% (4 מ-18)

עונשין:

ריאל מדריד 75% (9 מ-12)
מכבי תל אביב 58% (7 מ-12)

ריבאונדים:

ריאל מדריד 37 (13 בהתקפה)
מכבי תל אביב 29 (9 בהתקפה)

אסיסטים:

ריאל מדריד 10
מכבי תל אביב 13

איבודים:

ריאל מדריד 11
מכבי תל אביב 10

חטיפות:

ריאל מדריד 4
מכבי תל אביב 6

ארל וויליאמס, מיקי ברקוביץ', אולסי פרי שחקני העבר של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קיבלו כבוד בפתיחה, אבל ראו את הקבוצה שלהם חוטפת. וויליאמס, פרי וברקוביץ' מקבלים כבוד מהאוהדים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully