וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - הפועל חיפה: מרבאל ובן חיים עשויים לפתוח

סוזה מתכנן שינויים בהרכב האלופה, בדש בספק בגלל פציעה. דורה מתלבט אם לפתוח עם חלוץ או שניים (א', 20:15, ספורט1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 102. מכבי תל אביב מובילה 28:44 בניצחונות, 30 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי תל אביב מארחת היא מובילה 10:27 בניצחונות, 14 משחקים לא הוכרעו.

* אם מכבי תל אביב תבקיע, היא תחגוג 150 שערים מול הפועל חיפה בכל הזמנים.

* הפועל חיפה עם ארבעה הפסדים רצופים לצהובים ומאזן שערים של 14:4.

* הניצחון האחרון של הפועל חיפה על מכבי תל אביב בחוץ היה לפני שלוש שנים בדיוק, ב-19.2.11 זה נגמר ב-0:1 משער של חנן ממן.

* הפועל חיפה ספגה בכל אחד מששת המשחקים האחרונים שלה בבלומפילד – ולא מעט: סה"כ 19 שערים. למעלה משלושה בממוצע למשחק.

* מכבי תל אביב אמנם לא מבקיעה הרבה יחסית למעמדה, 2.27 שערים למשחק בלבד, אבל רק פעם אחת מתוך 22 משחקים היא לא הבקיעה – הנתון הטוב בליגה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
הבקיעו בכל משחק למעט אחד. שחקני מכבי תל אביב/מגד גוזני

מפתחות והכנות

מכבי תל אביב:

האלופה, שכבר מורגלת לעשות מעברים חדים בין אירופה לזירה המקומית, תצטרך לשים בצד את ההכנות לגומלין מול באזל, כאשר תארח ביום ראשון את הפועל חיפה במסגרת ליגת העל. במסגרת עונש הרדיוס שספגה הקבוצה יערך המשחק באיצטדיון בנתניה. הצהובים מגיעים למשחק אחרי שהדולקת בעקבותיה הפועל באר שבע, הביסה 0:4 את רמת השרון וצימקה את הפער בטבלה לשלוש נקודות בלבד.

המאמן פאולו סוזה צפוי לעשות מספר שינויים בהרכב לעומת ה-11 שפתחו במשחק נגד באזל ביום חמישי שעבר, כאשר יואב זיו, רמי מרבאל, דן אינבינדר, טל בן חיים וראדה פריצה מועמדים לפתוח, במסגרת הרוטציה של המאמן הפורטוגלי. מי שנמצא בספק למשחק הוא החלוץ ברק בדש, שעדיין סובל מרגישות במפשעה וכנראה יישמר לקראת הגומלין בבאזל.
על פי התכנון תמריא מכבי תל אביב לשוויץ כבר ביום שלישי, מה שאומר שלשחקנים לא יהיה יום חופשי עד הגומלין מול באזל.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עם המבט לבאזל. סוזה/קובי אליהו

הפועל חיפה:

במשך השבוע החולף, דבר אחד עיקרי מעסיק את אנשי המועדון: פרשת הגניבות מחדר ההלבשה. כבר באמצע השבוע היה צריך אחד מעובדי המועדון לגשת לבדיקה במכונת אמת, אלא שבסופו של דבר העניין בוטל עוד באותו יום. בעוד הבעלים יואב כץ נוטה שלא לערוך בדיקות פוליגרף לאנשים במועדון, גורמים אחרים בהנהלה מנסים לשכנעו שזה הדבר הנכון. ההערכה היא שלאחר המשחק מול מכבי תל אביבי טפלו בקבוצה בעניין, והאדם שיתגלה כחשוד - בין אם יהיה שחקן או גורם אחר במועדון - ישוחרר באופן מיידי. בקבוצה מעריכים שאם השחקן החשוד לא יתגלה כאחראי לנושא הוא יישאר עד לתום העונה אך בסופה ישוחרר מהמועדון, גם משום שאינו מעוניין להישאר. לפי גרסתו האחרונה, העובד מאשים את השחקן שנחשד תחילה במעשה.

"הגניבות האלה קרו לפני חודשיים אבל שוב הפועל חיפה התנהלה כמו שכונה", אמר אחד מהשחקנים. "במקום לטפל בזה מיידית משכו את זה כמו שמושכים כל דבר במועדון שלנו. אז עכשיו זה התפוצץ וסתם מסית את כל העניין מהמקצועיות לדברים אחרים. זה בטח לא מפתיע אף אחד אחר". גם הבעלים יואב כץ התייחס לעניין ואמר: "נחליט לפי היגיון קר בעניין הזה ועל פי מדיניות של היגיון וסלחנות. הדבר היחידי שיש לנו הוכחות לגביו הוא שיש משחק מחר מול מכבי תל אביב והקבוצה צריכה להיות מוכנה אליו. אחרי המשחק נתעסק בשאר".

בצד המקצועי לשלומי דורה שתי התלבטויות עיקריות: האם לפתוח עם חלוץ אחד או שניים, והאם להחזיר להרכב את דלה ימפולסקי ויובל אבידור או שמא להמשיך עם ההרכב שפתח מול מ.ס אשדוד ושיחק טוב מאוד. עומרי קנדה הגיע לאימון המסכם והודיע שהוא חולה, מה שככל הנראה יוציא אותו מהסגל.

גורמים בנבחרת ישראל הופתעו מהציטוטים של קאלה דרשלר בנוגע לסגל הנבחרת לקמפיין הקרוב. אותם גורמים אמרו שדרשלר ניזון משמועות על זימונים. ההערכה, בכל מקרה, היא שהשוער הוותיק לא יזומן.

יובל אבידור שחקן הפועל חיפה המורחק עם בת זוגו ביציע. ברני ארדוב
יחזור לכר הדשא? אבידור/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: רמי מרבאל

המגן הצרפתי, שרשם בכורה מוצלחת בשבוע שעבר בפתח תקוה, צפוי לפתוח גם הפעם, כהכנה לכך שיצטרך לשחק גם בגומלין בבאזל, במקומו של הבלם קרלוס גרסיה המוצהב שיחמיץ את ההתמודדות נגד אלופת שוויץ. מרבאל יצטרך להוכיח למאמן סוזה שיש לו על מי לסמוך, במשחק ליגה לא פשוט מול הפועל חיפה.

הפועל חיפה: הישאם כיוואן

הקשר של הפועל חיפה הציג את משחקו הטוב ביותר בשנים האחרונות מול מ.ס אשדוד וצפוי לזכות שוב לקרדיט. דווקא מול מכבי תל אביב שתלחץ רוב הזמן כיוואן יכול בהברקה אחת להראות למה בחיפה בונים עליו שנים רבות.

שחקן מכבי תל אביב רמי מרבאל חוגג. מגד גוזני
המשכיות לבכורה המוצלחת? מרבאל/מגד גוזני

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני (יואב זיו), קרלוס גרסיה, איתן טיבי, רמי מרבאל, גל אלברמן, דן אינבינדר, ערן זהבי, גאל מרגוליס, ראדה פריצה, טל בן חיים.

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, לירן סרדל, טאדאס קיאנסקאס, אושרי רואש, עמיר נוסבאום, יוסי דורה, עאהד עזאם, דוד רביבו (דלה ימפולסקי), הישאם כיוואן, מהראן לאלה (דלה ימפולסקי/יובל אבידור), ז'רקו קוראץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully