וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "מאמן אחר שם את המפתחות והולך"

6.11.2012 / 8:22

לחץ במכבי חיפה אחרי הירידה מתחת לקו האדום: שחר ומור יקבעו מדיניות לגבי עתידו של המאמן, שייתן הסברים לנשיא. הערכה: יקבל הזדמנות אחרונה, ואם ימעד יעזוב. בכיר: "שחר לא טיפש. האוהדים הם שרצו את עטר". שחקנים שוחחו עם בוקולי: "לקבוצה אין לב, חייבים שיחזור"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

עד המשחק מול בני יהודה (1:1) הוגדר המצב של מכבי חיפה כקשה מאוד. אחרי המשחק אתמול (שני), בחיפה היה מי שהגדיר את מצב הקבוצה כאנוש. הקללות של האוהדים בסיום המשחק מחוץ לחדרי ההלבשה, העימות עם עידן ורד והעובדה שכוחות משטרה ליוו חלק מהשחקנים (גולסה ומשומר) אל מחוץ לחניון הבהירו היטב שתצוגת נפל נוספת וגם הגיבוי הרחב בקרב חלק מהאוהדים ייפסק.

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"כולם ראו איך לקח אחריות היום. הוא ברח מהתקשורת במחזורים הקודמים, הפעם הוא עמד ותיקן". עטר/אדריאן הרבשטיין

עטר לא ממהר להתפטר, אבל ייקרא כבר היום לשיחה עם הנשיא יעקב שחר. בשיחה יישאל עטר מדוע הקבוצה הגיעה למצב הזה, ויצטרך לתת פתרונות לבעיות סביב הקבוצה. שחר יבקש בין היתר מעטר לערוך שינוי כלשהו שיצדיק את הישארותו. הנשיא עצמו הבהיר השבוע למקורביו כי הוא לא ימהר לפטר את המאמן, אך דעתו עשויה להשתנות במהלך השיחה. בינתיים קיימות הערכות במועדון שמדברות על פיטורים במקרה של מעידה נוספת, במשחק הבא מול רמת השרון.

כך או כך, שחר ומור ישוחחו קודם לכן כדי לגבש מדיניות ברורה לגבי עתידו של המאמן. ייתכן ששחר ועטר יחליטו לזעזע את השחקנים, כשכמה מהם יישארו מחוץ לסגל, אך נכון לעכשיו ההכרזה של שחר בנוגע לאפשרות שהקבוצה תעלה לשחק עם הנוער עדיין לא תמומש. ייתכן שהקבוצה תסתייע במספר שחקנים צעירים יותר כדי להבהיר לאחרים שמקומם לא מובטח.

והייתה גם נקודת אור מבחינת ההנהלה: התגובה של עטר בסיום המשחק. "כולם ראו איך לקח אחריות היום. הוא ברח מהתקשורת במחזורים הקודמים, הפעם הוא עמד ותיקן", נאמר על המאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מאבדים את הסבלנות. האוהדים/אדריאן הרבשטיין

אחד השחקנים הסביר את המצב היטב כשאמר אתמול: "אין לי ספק שמאמן אחר היה שם את המפתחות והולך הביתה. ראובן לא נשבר רק בגלל הקהל וזה ראוי להערכה מבחינת שני הצדדים. הוא עקשן ולא יוותר בקלות על הג'וב הזה, הוא חלם על זה כל החיים". כזכור, רק לאחרונה הודו גורמים במועדון כי "מאמנים כמו אלישע לוי ורוני לוי כבר היו שולחים הביתה".

הביקורת הזאת התחדדה עוד יותר אתמול בסיום, כשחלק מאוהדי הקבוצה צעקו למאמן להתפטר. מקורב למועדון אמר אתמול: "שחר לא טיפש. האוהדים רצו את ראובן עטר, עכשיו אף אחד לא יכול לבוא אליו בטענות". אותו מקורב כנראה שולח רמז עבה לגבי הטענות של חלק מהקהל אתמול, שלאחר הקמפיין שערכו להחזרת עטר לא יוכלו לבקר את ההחלטה.

כזכור, האוהדים עצמם קראו אתמול לשחקנים: "אין לכם כבוד", "לעלות עם הנוער" ו"תורידו את החולצות". לאחר מכן התברר כי שני השחקנים היחידים שזכו אתמול לגיבוי מהקהל היו יניב קטן, שלא ספג קללות מהקהל ביציאה מחדר ההלבשה, וגוסטבו בוקולי, לו אמרו האוהדים: "עטר לא מבין מה עשית בשביל מכבי חיפה".

בוקולי לא ענה לקריאות, אך גם השחקנים הופתעו מאוד מאי הכללתו בסגל. כזכור, כבר בשבוע שעבר טענו כי בוקולי מציג את היכולת הטובה ביותר באימונים. "אם הוא יפתח עם בוקולי, ידין וגולסה יחד הוא יראה שינוי, ואם לא המצב ימשיך להיות כזה", העריך אחד השחקנים והוסיף: "הקבוצה משחקת בלי לב, עטר חייב להחזיר אותו".

שחקן נוסף שקיבל עידוד מחלק מהקהל היה בויאן שראנוב, שהציל אתמול את הקבוצה מספיגת שערים נוספים. שראנוב צפוי להמשיך בין הקורות גם במשחק הקרוב, כשאמיר אדרי יפתח שוב על הספסל.

שחקן מכבי חיפה אנדרי פיליאבסקי. אדריאן הרבשטיין
הוא וכל ההגנה ספגו ביקורת. פיליאבסקי/אדריאן הרבשטיין

"דמאו לא מתאים, מה שיימן עשה בנבחרת?"

מי שזכה לביקורת גדולה מאוד בעקבות יכולתו הוא ג'ואל דמאו, כשגם שמואל שיימן לא יצא נקי. "דמאו הוא כנראה לא שחקן ברמה של מכבי חיפה", אמר שחקן בקבוצה. "אנחנו מועדון פאר, לא מתאים לנו לעשות טעויות כאלה". על שיימן נאמר: "לא ברור איך הוא זומן לנבחרת. אולי זה קרה בגלל שלא הכירו אותו". עטר ספג ביקורת גם על ניהול המשחק, כשהכניס את המגן אוראל דגני במקום אייל משומר. "איזה טעם יש בחילוף כזה כשהקבוצה עם הגב לקיר?", אמרו שחקנים בקבוצה. "היה אפשר להיעזר בצעירי או בתורג'מן".

ביקורת נוספת הועברה על המאמן שלא ערך חילוף במחצית, למרות חולשתו של דמאו, ובחר לעלות שוב במערך שכולל שלושה קשרים במרכז השדה, כשאביחי ידין תופקד בזמן שהקבוצה מתקיפה כשחקן קו. חלק מהשחקנים סבורים שחילוף מוקדם היה מונע את שער השיוויון, אחרים טענו כי התוצאה אינה מקפחת.

גם בסטטיסטיקה, בחיפה לא ידעו מצב כל כך גרוע כבר 25 שנה. בעונת 1987/8 צברה הקבוצה של דרור קשטן שבע נקודות בתשעה משחקים. מעידה נוספת מול רמת השרון במחזור הבא, וגם השיא הזה יישבר.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים בסיום המשחק נגד בני יהודה. מכבי חיפה
נותרו ללא מילים. שחקני חיפה/מכבי חיפה
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully