וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: "אף פעם לא נדע מי הגדול בכל הזמנים"

רוג'ר פדרר, שחלף על פני רודיק ודוהר לעבר תואר גרנד סלאם 14 בקריירה, לא מבין למה הספדתם אותו: "אי אפשר לאבד את היכולת כל כך מהר"

רגע לפני שהוא מקבל את ההזדמנות להשוות את השיא של פיט סמפראס, שעומד על זכייה ב-14 תארי גרנד סלאם, רוג'ר פדרר המשיך להתעלל היום (חמישי) באנדי רודיק והשיג נגדו ניצחון מספר 16 מ-18 המשחקים ביניהם, בדרך לגמר אליפות אוסטרליה, שם יפגוש את המנצח בין רפאל נדאל לפרננדו ורדאסקו.

"היה לי הרבה ביטחון עם הסרבים ואני חושב ששיחקתי ממש טוב הערב", אמר פדרר, שהתקשה להיות צנוע לאחר המשחק. "אני מרגיש טוב ונמצא בכושר מצוין הפעם, וזו הסיבה שאני נע טוב ומשחק טוב".

בלי קשר לתוצאה ביום ראשון, פדרר יחגוג הופעה מספר 18 בגמר גרנד סלאם, ועדיין רחוק הופעה אחת מאיבן לנדל, שביקר ב-19 גמרים. את הפרט המעניין הזה פדרר דווקא לא ממש הכיר: "לא ידעתי את זה. ידעתי שאני קרוב. אנשים שוכחים את איבן ועד כמה גדול הוא היה. הייתה לו קריירה שלא תיאמן וזה נחמד להתקרב לאיבן". בכל מקרה, פדרר יודע שהיחיד שניצח אותו במעמד הזה היה רפאל נדאל, שעשה את זה שלוש פעמים ברולאן גארוס ופעם נוספת בווימבלדון.

מנגד, אצל רודיק נראו לא מעט עצבים אחרי ההפסד, במיוחד לאחר שבמערכה הראשונה העניק השופט נקודה לפדרר בזכות הצ'אלנג' שסימן שהכדור שלו היה בפנים. רודיק התעמת עם השופט ואמר לאחר המשחק: "הייתי ליד הקו. אתה רוצה להגיד לי שלא יכולתי להחזיר? אתם מכירים אותי כאחד שנותן לכדורים לעבור?".

אחרי מערכה ראשונה חד צדדית, עברו השתיים האחרות להיות צמודות, עד שהשוויצרי מצא שבירה לקראת כל אחת מסוף המערכות. כך או כך, רודיק, שלעולם לא עבר את חצי הגמר במלבורן למרות שלוש הופעות בשלב הזה, יחפש הזדמנות אחרת אולי בשנה הבאה. "העניין אצל רוג'ר הוא שלפעמים אתה יודע מה הוא יעשה, לאן הוא יכה, ועדיין אתה לא יכול לעשות עם זה כלום", אמר רודיק, "וזה מתסכל. לא עשיתי הרבה טעויות, הכיתי די טוב היום. לשנינו היו סטטיסטיקות טובות, הוא פשוט ידע מדי לתת את המכה הנכונה, בזמן הנכון".

פדרר: "אי אפשר לאבד את היכולת כל כך מהר"

פדרר מעדיף שלא להתעסק יותר מדי בשאלה הגדולה מכולן. "כנראה שאף פעם לא נדע מי היה הטניסאי הגדול בכל הזמנים", אמר פדרר, "אלא אם כן מישהו יזכה ב-35 תוארי גרנד סלאם. הכוונה שלי היא שאם אזכה ב-14 תארים, אולי אחשב להכי גדול של התקופה החדשה, המודרנית, אבל לא לגדול בכל הזמנים".

פדרר, כמובן, מכיר את ההיסטוריה של הענף, כשטניסאי כמו רוד לייבר זכה פעמיים בכל תארי הגרנד סלאם של השנה בהפרש של שבע שנים (1962 ו-1969), אך בתקופה בה הטניס לא היה מקצועני. "אני אסיר תודה למה שטניסאי העבר עשו לענף", אמר פדרר.

כמו כן, פדרר התייחס לנדנדה התקשורתית בנוגע להתייחסות אליו. "אני עדיין מופתע מהמהירות שבה משתנות הרוחות בתקשורת, אצל האוהדים, אצל כולם", אמר פדרר, "אם אני מפסיד שתי מערכות מול ברדיץ', כולם אומרים 'אלוהים, הוא כבר לא אותו דבר'. אם אני מנצח בקלות את דל פוטרו, הכל חוזר בשנייה להיות כרגיל. צריך לזכור, אי אפשר לאבד את היכולת כל כך מהר. דברים לא משתנים בקיצוניות.

"לשמחתי, הצלחתי לשלוט בשני משחקים מול שני יריבים איכותיים כמו דל פוטרו ורודיק, ולהשלים שני ניצחונות. בדרך כלל אני משחק את הטניס הכי טוב שלי לקראת סיום הטורנירים. אני חושב שבזה אפשר לשפוט מיהו שחקן גדול".

כשנשאל את מי היה מעדיף לפגוש בגמר, ענה פדרר בכנות: "הייתי מעדיף לפגוש את ורדאסקו, מכיוון שהוא פחות מנוסה במעמדים האלה. מנגד, לפגוש את רפא זה תמיד מהנה בגלל ההיסטוריה שלנו, ובגלל שזה מאתגר לשחק מול השחקן המדורג ראשון בעולם".

רם: "כיף להיות בגרנד סלאם הראשון של השנה"

אנדי רם שוב בגמר גרנד סלאם. אחרי שעשה את זה בשנה שעברה עם יוני ארליך וזכה בתואר במלבורן, הוא עושה זאת פעם נוספת, וגם אם זה לא בטורניר הזוגות אלא במעורבים, עדיין הוא מרגיש טוב. "זה כיף ושמחה גדולה מאוד", אמר רם לאחר המשחק. "כיף להיות בגמר גרנד סלאם הראשון של השנה".

רם, שמשתף פעולה עם נטלי דשי, איתה זכה ברולאן גארוס לפני כשנה וחצי, מקווה להשלים זכייה נוספת שתהיה שלישית במספר שלו, כאשר יתמודד מול איבטה בנסובה ולוקאס דלוהי (צ'כיה) או סניה מירזה ומאהש בופאטי (הודו), שיתעמתו ביניהם הלילה.

על שיתוף הפעולה הלא מוצלח עם מקס מירני, איתו הודח כבר בסיבוב השני, אמר רם: "לא הלך לי עד עכשיו עם מירני, הודחנו מוקדם מהצפוי. עדיין לא התחברו הדברים. ההבדל בשיתוף הפעולה בין יוני למירני הוא בכימיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully