וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד אחד מסמפראס

רוג'ר פדרר דהר לגמר במלבורן אחרי 0:3 חלק על רודיק. זכייה בראשון תסדר לו גרנד סלאם מספר 14, בדיוק כמו לסמפראס. רם בגמר המעורבים

רגע לפני שמגיעים למשחקי הגמר, משחקי חצי הגמר סיפקו את הציפיות שתלו בהם, אך לא הציגו משחקים צמודים יותר מידי. ולמרות זאת מסתמן שבשבת ובראשון חובבי הטניס יוכלו ליהנות מתצוגות נפלאות כשהטניסאים הבכירים הגיעו למעמד הגמר.

זה התחיל עם חצאי הגמר אצל הנשים, כשסרינה וויליאמס המשיכה היום (חמישי) לנפנף את הרוסיות מהטורניר, ואחרי שגברה הבוקר בחצי הגמר על אלנה דמנטייבה (ולפני כן ברבע הגמר על קוזנצובה) היא מצפה בגמר ליריבה רוסייה נוספת, והפעם בדמותה של דינרה סאפינה, שניצחה את בת ארצה ורה זבונרבה.

בקרב הגברים נאבקו להם ב'רוד לייבר ארנה' אנדי רודיק ורוג'ר פדרר. השוויצרי התעלל ביריבו האמריקאי והשאיר אותו מתוסכל אחרי ניצחון חלק 0:3 אחרי קצת יותר משעתיים. הלילה יתקיים חצי הגמר השני בין רפאל נדאל לפרננדו ורדאסקו והגמר יתקיים ביום ראשון.

לא השאיר סיכוי

משחק חצי הגמר הראשון אצל הגברים הפגיש כאמור את פדרר, שנראה שחוזר לעצמו לאט לאט, ואת אנדי רודיק, שנראה ששדרג את משחקו בתקופה האחרונה. אלא שהסטטיסטיקה עבדה מצוין לטובת השוויצרי, שערב המשחק הפסיד רק בשני משחקים לאמריקאי מתוך 17 המפגשים ביניהם.

פדרר, שזכר היטב את המשחק האחרון בו דווקא הפסיד לרודיק במיאמי, סיים משחק מושלם עם ניצחון 2:6, 5:7, 5:7 והשאיר את האמריקאי מתוסכל על כך שפספס הזדמנות לשחזר את ההישג הגדול ביותר שלו מלפני שש שנים, אז זכה בגרנד סלאם היחיד שלו (באליפות ארצות הברית). פדרר, שכבר מצפה להשוות את שיאו של פיט סמפראס, שעומד על זכייה ב-14 תארי גרנד סלאם, יקבל הזדמנות ממשית לעשות את זה ביום ראשון מול רפאל נדאל או פרננדו ורדאסקו.

השניים פתחו את המשחק עם משחקוני הגשה כמעט מושלמים ששמרו על שוויון. פדרר מצא את השבירה במשחקון השלישי ובמהרה עלה ל-1:3. השבירה הנוספת הגיע במשחקון ההגשות הבא של רודיק, שנראה מתוסכל בעיקר בשל הריצות מצד לצד שגרם לו השוויצרי. האמריקאי עוד הצליח לקחת משחקון לפני שהפסיד 6:2 במערכה הראשונה.

השניים פתחו גם את המערכה השנייה עם שמירת משחקוני ההגשה. אלא שבניגוד למערכה הקודמת, הפעם רודיק לא נשבר והצליח להלחיץ מעט את השוויצרי כשהוא שומר על אחוזי הגשה גבוהים ומכה לא פחות מחמישה אסים בשלושה משחקונים. פדרר המתין בסבלנות עד המשחקון ה-11, בו הוא השאיר את רודיק מתוסכל, עלה ל-5:6 והשלים ניצחון במערכה 5:7.

המערכה השלישית נפתחה צמודה כמו הקודמת, ובדקות מסוימות נראה היה שפדרר לא ממש מתאמץ לשבור את יריבו, שדווקא נלחם על כל נקודה. לפדרר היו שתי הזדמנויות שבירה במהלך המערכה, אך רודיק הצליח להיחלץ ולהשלים ניצחונות במשחקונים שלו. שוב השבירה הגיעה במצב של 5:5 כשפדרר התיש את יריבו, עלה ל-5:6 וסיים עם 5:7 גדול.

ארה"ב מול רוסיה בגמר הנשים

סרינה וויליאמס התייצבה למשחק חצי הגמר מול אלנה דמנטייבה כשהיא יודעת שזכייה שלה באליפות אוסטרליה תחזיר אותה למקום הראשון בעולם. היום היא התקדמה עוד צעד בדרך לתואר רביעי באוסטרליה, עם ניצחון 3:6, 4:6. וויליאמס, שהתקשתה מול סבטלנה קוזנצובה, הסתדרה הבוקר הרבה יותר טוב, חזרה מפיגור 3:0 במערכה השנייה ואחרי שעה ו-40 דקות העפילה לגמר הרביעי שלה במלבורן. בשלושת הקודמים, אגב, היא ניצחה.

לאמריקאית, שהתלוננה לא מעט על החום הכבד, היה זה ניצחון חמישי משמונה המפגשים שלה נגד דמנטייבה, ולמרות שהיא הפסידה לאלופה האולימפית לפני כשבועיים בטורניר סידני במשחק חד צדדי, הבוקר היא הוכיחה שטורניר גרנד סלאם זה סיפור אחר לחלוטין.

עכשיו, כאמור, לוויליאמס ממתינה טניסאית רוסייה נוספת שתעמוד בינה לבין התואר והמקום הראשון בעולם, דינארה סאפינה. האחות של מראט נתקלה ביריבה קשה בדמותה של ורה זבונרבה, שהגיעה בכושר מצוין ולא שמטה מערכה לאורך הטורניר, אבל התגברה עליה וניצחה 3:6, 6:7.

סאפינה המשיכה להציג טניס אגרסיבי מאוד, שהתברר כיותר מדי עבור יריבתה, שהופיעה הבוקר בחצי גמר גרנד סלאם הראשון בקריירה שלה. אחרי שאחיה זכה בטורניר ב-2005, דינארה תנסה להביא הביתה את התואר בנשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אנדי רם בגמר הזוגות המעורבים

אחרי שבשנה שעברה זכה אנדי רם בטורניר הזוגות ביחד עם יוני ארליך, היום התקדם הטניסאי הישראלי כדי משחק אחד מהתואר והפעם בזוגות מעורבים. היום התגברו הישראלי ושותפתו הצרפתייה נטלי על המדורגים 7 בטורניר, אנאבל מדינה גריגרס וטומי רוברדו הספרדים.

המערכה הראשונה הייתה צמודה ורם ודשי ניצחו בה 6:7 בשובר שוויון אחרי 7:9 בנקודות. במערכה השנייה זה כבר הלך קצת יותר בקלות ועם 4:6 הצמד הישראלי-צרפתי סגר סיפור בתום משחק שארך 83 דקות.

רם ודשי כבר זכו בגרנד סלאם. זה היה ברולאן גארוס, אך עברו שנה וחצי מאז, וכעת הם מקווים לחייך פעם נוספת. בגמר יפגשו רם ודשי את הזוג שינצח בהתמודדות בין איווטה בנסובה ולוקאש דלוהי הצ'כים לסניה מירזה ומאהש בופאטי ההודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully