וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "יש פה קבוצה עם אופי, זה כיף גדול"

מאמן מכבי ת"א, שלא איבד תואר בארץ עם הצהובים, חגג: "היה ברור לי שבאיזשהו שלב נתעייף". מקל: "שילמנו מחיר של ניסיון"

ברני ארדוב
גיא פניני, שון ג'יימס, ליאור אליהו שחקני מכבי תל אביב מניפים את גביע המדינה. ברני ארדוב
הכי קשה שיש. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

מכבי חיפה רצתה מאוד, מכבי תל אביב כנראה יותר, ובסיומו של ערב חגיגי מאוד בהיכל נוקיה הצהובים מניפים בפעם ה-40 בתולדותיהם את גביע המדינה. מכבי תל אביב הסתבכה בדקות האחרונות מול הירוקים של בראד גרינברג, אבל סיימו עם ניצחון 68:76 והוציאו את החגיגות לדרך. שון ג'יימס היה ללא ספק השחקן המצטיין על הפרקט, ובהיעדרו של ליאור אליהו הפצוע הוא גם זכה להניף את הגביע. ג'יימס קרא לגיא פניני ולליאור אליהו, שהניפו יחד איתו את התואר בזמן שהקונפטי הציף את הפרקט.

בצד המנוצח, גרינברג בהחלט יכול להיות גאה בשחקנים שלו שנתנו הכל, אבל פשוט היו פחות טובים, וגם ערב מצוין של גל מקל (28 נקודות) לא ממש הספיק כדי לזכות בגביע ראשון. עבור דיוויד בלאט מדובר בהמשך המסורת של המאמן המנוסה, שלא איבד עדיין שום תואר בארץ עם מכבי תל אביב, מה שלא הצליחו לעשות צביקה שרף ופיני גרשון.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עקץ, והתחרט. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, החל את דבריו עם ניסיון לעקוץ, ואמר: "להבדיל מ...", והפסיק. בהמשך הוא אמר: "זה לא חשוב. זה לא תואר שלי. זה לא משנה כמה תארים לקחתי, זה לא מה שחשוב. חשוב שיש לי קבוצה עם המון אופי, עם מגבלות שבאה למגרש כל יום, עובדת, רוצה להשתפר ולייצג את המועדון, לתת את כל מה שיש לה. זה כיף גדול".

על העובדה שהוא נאלץ להסתדר ללא ליאור אליהו הפצוע, אמר המאמן: "לא תירצתי לפני המשחק ואני לא אתרץ עכשיו. אני לא אוריד מהכבוד של מכבי חיפה שנתנו פייט גדול והגיעו לפה בזכות. מגיע כל הכבוד לבראד גרינברג. אנחנו שיחקנו את המשחק הרביעי תוך שמונה ימים. היה ברור לי שבאיזשהו שלב אנחנו נתעייף, אבל המשכנו לשמור. הגביע מגיע לנו ואני שמח מאוד שזכינו בו".

בלאט המשיך: "לבוא ולשחק עם החוק הרוסי וללא ליאור אליהו זה לא דבר פשוט. אני גאה בצוות שלי ובשחקנים, שבלעדיהם אני לא מגיע לשום דבר". על העובדה שערב המשחק דובר על כך שחיפה מסוגלת לנצח ולא נחותה ממכבי תל אביב, אמר בלאט: "אני אישית לא חי לא משנאה ולא מכעס, אני לא חושב על להחזיר לאנשים או להשתמש באמונה או ברוע כדי להגביר מוטיבציה. אין לי זמן לזה, אני שמח שהשחקנים ידעו לבוא למשימה ולהשיג את התואר שחשוב לנו".

על המשך העונה של מחזיקת הגביע הטרייה, אמר בלאט: "המשימה הבאה היא גלבוע/גליל, לא אירופה. אנחנו מובילים את הליגה עם מאזן 1:15. אנחנו צריכים לאפשר לחבר'ה להתאושש מהשבועיים הקשים ולבוא לברצלונה עם כל הלב וכל מה שיש לנו".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה בגביע המדינה. ברני ארדוב
אמא, הבאנו גביע. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

גיא פניני: "זו הרגשה מרגשת ומדהימה. עברתי כל כך הרבה השנה, למעלה ולמטה. אני שמח שהיום במעמד כזה הצלחתי לתת את הפוש עם כל הקבוצה".

שון ג'יימס, שזכה להניף את הגביע, אמר: "עשינו את זה עבור האוהדים. אני יודע שכולם אמרו שיהיה קשה בלי ליאור, אבל שיחקנו כקבוצה והגיע לנו לנצח".

יוגב אוחיון: "היה משחק מהנה לקהל. מאוד נהניתי על המגרש. אני חושב שהגביע יותר מתוק מכיוון שהוא הגיע בצורה כזו ובטח שמכיוון שזה הגביע ה-40. אמא, הבאתי גביע. היה קשה מאוד. היה משחק ברמה גבוהה, היה מתח ועניין, וזה מה שרצינו".

דווין סמית': "פתחנו הפרש, אבל הם חזרו ברבע השלישי ועשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את זה. שחקנים שונים מתעלים בזמנים שונים. אני קלעתי, לוגן קלע, העיקר שלשחקנים יש ביטחון במה שאנחנו עושים".

גל מקל שחקן מכבי חיפה מאוכזב לאחר ההפסד בגמר גביע המדינה. ברני ארדוב
"אני מקווה שעוד ניפגש פה במאי או ביוני". גל מקל/ברני ארדוב

מאמן מכבי חיפה, בראד גרינברג: "אני רוצה לציין את חברי הטוב האווי לאסוף שנפטר היום. כשאנשים נפטרים מדברים עליהם דברים מדהימים אבל לא תמיד מגיע להם, ולהאווי מגיע, הוא היה אדם מיוחד". על המשחק עצמו אמר המאמן: "מכבי תל אביב היא קבוצה נהדרת, הם עושים מהלכים נהדרים במאני טיים, יש להם איזון והם מיוחדים, אני חושב שגל היה יוצא מן הכלל היום, הוא שיחק כמו גבר. קשיחות, כישרון, הופעה מיוחדת שלו. זה היה משחק טוב, משחק חזק של שתי קבוצות שנלחמו ובחמש הדקות האחרונות הם היו יותר טובים והגיע להם לנצח".

על חילוקי הדעות עם פול סטול והעובדה שהוא נזף בו לא מעט, אמר המאמן: "אני לא זוכר שרבתי עם פול סטול, הוא לא קלע יותר מדי זריקות הערב, הוא זרק זריקות קשות. הוא שחקן עם הרבה ניסיון. אני רוצה שהוא יזרוק רק אם הוא קולע. אחת התכונות הטובות של פול זה שהוא צריך את הכדור. לא היה לו משחק טוב. הוא מרגיש נורא, אני לא אקבור אותו". על הסיבות להפסד הוא אמר: "אם צריך להצביע על משהו שהפסיד את המשחק הייתי מצביע על עצמי, שהחלפתי את החמישייה באמצע הרבע הרביעי והכנסתי את פאט למשחק. הוא היה טוב במחצית הראשונה, אז חשבתי שאם נשים אותו ואת פול יהיו לנו עוד שחקני התקפה, אבל זה עזר ולא קלענו מספיק נקודות".

בראד גרינברג מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"לא זוכר שרבתי עם פול סטול". בראד גרינברג/ברני ארדוב

גל מקל, ששיחק כמעט לבדו במכבי חיפה, אמר בכאב בסיום: "היינו במשחק, שילמנו מחיר של ניסיון במעמדים האלה. מכבייודעים לבוא למשחקים האלה וזה לא משנה אם היה משחק טוב שלי או לא. הרבה שחקנים שיחקו טוב היום, הקהל היה מדהים, מכבי קבוצה טובה. אני מקווה שעוד ניפגש פה במאי או יוני. לא הייתי מאוכזב ככה הרבה זמן. זה מתסכל כשאתה כל כך קרוב וזה מתפקשש"".

עידו קוז'יקרו, שקטף חמישה ריבאונדים אבל לא קלע, אמר: "היו חסרים לנו כמה גרושים ללירה, לא רק אחד. מכבי לא הפתיעה אותי, לא מכבי ולא דיוויד, ולא ההרכב הנמוך שהוא העלה. הבעיה שעד שעשינו את כל ההתאמות משהו התפקשש לנו, וחבל כי מכבי מאוד מנוסים במעמדים האלה, מכבי מאוד חזקים, בטח כשהם משחקים באולם הביתי שלהם, ואולי זה עשה את ההבדל. אני לא אומר שזה מה שעשה את ההבדל אבל אולי. על השופטים אין תגובה. הם עושים את העבודה שלהם, ובאים לעשות אותה כמו שאנחנו עושים את שלנו. הם חלק מהמשחק לטוב ולרע. הלוואי שנגיע למצב שנשחק ביוני את הגמר של הפיינל פור בבית שלנו. המציאות היא קצת מעוותת, אבל זאת המציאות. היו קבוצות שהצליחו לעשות את זה בשנים האחרונות, ואנחנו צריכים לדעת לעשות את זה גם כן".

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב עם גיא גודס עוזר מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אפילו גודס חגג/קובי אליהו
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב עם אוהד הקבוצה אילן השועל. ברני ארדוב
שומרים על המסורת. דווין סמית' עם אילן השועל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully