וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי שני: "אם תימשך השביתה, לא תהיה ליגה השנה"

יו"ר איגוד הכדורסל התייחס לטענות השחקניות: "הדרישה שלהן לא לגיטימית". ניר אלון: "במקום לאיים, פעלו באחריות"

על רקע שביתת השחקניות, בשל דרישתן להוריד את כמות הזרות המשחקות בליגה, התייחס יושב ראש איגוד כדורסל הנשים, שי שני, לנושא בראיון לרשת רדיו קול רגע: "צריך לשים דברים על דיוקם. כבר עשר שנים משחקים עם ארבע זרות, עם אופציה לשתי אמריקאיות ושתי בוסמניות. לפני שנה שינינו כשהורדנו את ההבדל בין אמריקאיות לזרות, כי אין הבדל בן אמריקאיות לבוסמניות. אבל זרות - אפשר לשחק עם ארבע זרות כבר עשר שנים".

"הבנות חושבות כמוני, שצריך לצמצם את מספר הזרות ושצריך יותר שחקניות ישראליות, אבל הדרך שונה. הן רוצות חוק רוסי, אבל כרגע לא ניתן לעשות חוק רוסי כיוון שהקבוצות לא התארגנו, הביאו שחקניות, בכל קבוצות ליגת העל יש ארבע זרות, יש איתן הסכמים, ובנוסף גם נוצרה השנה סיטואציה שאין מספיק שחקניות ישראליות בליגה. יש כאלה שפרשו, מסיבות אישיות או שפרשו מהמשחק, יש הרבה שחקניות בקולג', ובנינו תוכנית איך בעתיד יהיו יותר שחקניות ישראליות".

"לצערנו, הפרטנריות שלנו, השחקניות, לא מוכנות להקשיב ולשמוע. הן רוצות עכשיו חוק רוסי. זה לא חדש שיש ארבע זרות. הליגה הזו, עם כל הרצון של כולם שתהיה ליגה ישראלית, היא ליגה מקצוענית וליגה תחרותית. מגיעות לפה השחקניות הכי טובות בעולם, מה-WNBA, וזה גם מקדם את הישראליות בכך שהן מתאמנות עם הטובות ביותר. צריך ספונסרים, צריך לשדר אותה, צריך תחרותיות. במצב היום, עם מספר השחקניות הישראליות שיכולות לשחק, אין ברירה".

"פתחנו אקדמיה לכדורסל בנות בוינגייט, הקמנו מרכזי איתור למצוא בכל פינה מי יכולה לשחק כדורסל, אבל זה לוקח זמן. בשנה הבאה יש הצעה ונכונות של הקבוצות להוריד את מספר הזרות, אבל שאחת הישראליות תהיה מתחת לגיל 20, אבל השחקניות לא מוכנות אפילו לשבת איתנו ולשמוע".

"דחינו את פתיחת הליגה בשבועיים במטרה לשבת ולהתדיין, אבל הן אמרו שהן לא יושבות לדבר אם לא נתחייב שיהיה השנה חוק רוסי. קודם כל, לא יכול להיות שהשחקניות יקבעו את חוקי המשחק. דבר שני, יש חוקים וככה קבעו שהשנה תהיה הליגה, כל שחקנית שחתמה על הסכם ידעה שיש ארבע זרות, זה שזה הופיע בספטמבר. השביתה הזו אינה בתום לב. לא יכול להיות שאתה חותם על הסכם ואחרי חודשיים החוזה הזה לא מתאים לך. זה כמו שהמתמחים יבואו לבתי החולים ויגידו להם איך מנתחים וכמה רופאים יהיו".

"אנחנו מכבדים את זכות השביתה, ואני הראשון שמכבד את הזכות הדמוקרטית הזו. אם הבנות החליטו שלא לשחק, שלא ישחקו. אם הבנות יחליטו להמשיך לשבות, לצערי הרב לא תהיה ליגה השנה. הדרישה שלהן לא לגיטימית ולא נכונה. הן לא יכולות לקבוע מה יהיו הכללים במקום העבודה, והן גם חתמו על הסכם והן ידעו כמה זרות יהיו. אני לא יכול לשנות את החוקים באיגוד, אלו החוקים שנקבעו לשנה הזו. הם נקבעו מראש והקבוצות התארגנו בהתאם. לא הפתיעו את השחקניות ולא שינו להן משהו. אני, מעבר לסימפטיה, לא יכול לעזור להן".

"אני אומר לשחקניות - גבירותיי, תבואו ותשחקו כל אחת לפי החוזה שלה. בואו תהיו שותפות שלנו לעזור לגדל את הדור הבא, אבל אנחנו לא מוצאים פרטנרים לעניין הזה מבחינת השחקניות".

בתוך כך, שיגר הערב ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהתאחדות וראש ארגון שחקני הכדורסל, מכתב עבור שני, בו נכתב כי לטענתו "על האיגוד, כגוף ציבורי, לפעול באחריות ובמקום לאיים בביטול הליגה (פעולה לא סבירה ולא כדין), להורות לנציגיו להמשיך במיידית את המו"מ". לדבריו, ההסתדרות פתחה בשביתת אזהרה בלבד, וכי נכון לעכשיו השחקניות אינן שובתות, הן מעמידות עצמן לרשות הקבוצות, וכי למעשה המו"מ יכול להסתיים עם חתימה על הסכם לסיום הסכסוך.

האלופה אליצור רמלה ערכה אימון במקום משחק

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully