וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליצור מכבי נתניה ניצחה את ראשל"צ 87:94

משחק התקפה מצוין של אליצור מכבי נתניה בראשות וושהאם וקילינגסוורת' סחף אותה לניצחון ביתי על ראשל"צ המאכזבת

המחזור השביעי בליגת העל ננעל הערב (שני), עם המשחק המעניין באולם ישורון בין אליצור מכבי נתניה ומכבי ראשון לציון. שתי הקבוצות הגיעו למשחק אחרי שהפסידו במחזור הקודם בביתם - נתניה לראשונה העונה, למכבי חיפה, בעוד הקבוצה של אפי בירנבוים נכנעה לבני השרון, ושתיהן גם קיוו היום לצאת לסוג של דרך חדשה.

בפועל, קיבלנו משחק מרשים נוסף מצד העולה החדשה, שהדגיש שני דברים שכבר ידענו עוד טרם המשחק הערב: החבורה של אריק אלפסי מציגה כדורסל לא רע בכלל לפרקים, ואם תשמור על יציבות היא יכולה להגיע למקומות נאים ומפתיעים, ומנגד, מצבה של עירוני ראשון לציון לא טוב, ולא קשה להבין מדוע. רגע לפני שנוגעים בכתומים של אפי בירנבוים, רצוי להחמיא שוב לאריק אלפסי ושחקניו, שקיבלו היום משחק מוצלח נוסף ממרקו קילינגסוורת' וטוני וושהאם, כשגם שמוליק ברנר וליאור חכמון נתנו את הטון במשך דקות רבות, עד ל-87:94 מרשים בסיום.

מנגד, באמת שכבר אין מה להגיד על עירוני ראשון לציון. דיברנו כבר על הרכש המרשים בקיץ, הזכרנו כבר את הציפיות הגדולות, שיבחנו את שיתוף הפעולה הפוטנציאלי בין אפי בירנבוים ומאיר טפירו, אלא שבפועל, הבעיות של הקבוצה מעיר היין גדולות יותר משחקן כזה או אחר, או צוות מקצועי. אפילו אם מוציאים מהמשוואה את שאיפות הפיינל פור או את הסגל, שבהחלט שווה מקום בחלק העליון של הטבלה, מקבלים חבורה אנמית ועייפה, שפשוט לא מצליחה להתרומם. אם סך החלקים של אליצור נתניה קטן יותר מהתוצאה הסופית, הרי שניתן להגיד את ההיפך המוחלט על החבורה הכתומה העצובה, שהפסידה הערב את משחקה השישי מתוך שבעה מחזורים. ככה לא מגיעים לפיינל פור - ככה יורדים ליגה.

מהלך המשחק

נתניה פתחה בחמישיה עם שמוליק ברנר, דנילו פינוק, מרקו קילינגסוורת', טוני וושהאם וליאור חכמון, בעוד בירנבוים העלה את מאיר טפירו, אבי בן שימול, לארי אובאנון, ארון מגי ודלרון ג'ונסון. המשחק נפתח צמוד, אלא שיכולת טובה של שמוליק ברנר עזרה למארחת לרוץ קדימה, לעלות ל-5:15 אחרי ארבע הדקות הראשונות. ראשון צימקה עם אורלנד, אלא שהנתנייתים רצו חזרה עם וושהאם המצוין (15 נקודות ברבע הראשון), ועלו ל-12:24. משם והלאה החליפו הקבוצות שלשה בשלשה, ובתום הרבע הובילה המארחת המליבה 17:30.

ברבע השני עלה בירנבוים עם ארז מרקוביץ', שניסה לצמק במעט את הפער הדו-ספרתי, ובצוותא עם דקות טובות של דלרון ג'ונסון הורידו הכתומים ל-30:26. אלא שקילינגסוורת' מנע את נסיון הקאמבק הכתום, וביחד עם פינוק עלתה חזרה נתניה ל-28:39. בשלב הזה נכנס לעניינים ליאור חכמון, ועם שש נקודות רצופות הגדיל את היתרון כדי לקבוע 32:46. לארי אובאנון ניסה לצמק לקראת המחצית, והכתומים ירדו לחדרי ההלבשה בפיגור 48:38.

המארחת פתחה גם את הרבע השלישי בצורה טובה, וניצלה עבירה בלתי ספורטיבית של ארון מגי כדי לעלות ל-40:57. הדקות הבאות התאפיינו בקאמבק של ראשון לציון, עם דקות טובות של דלרון ג'ונסון וארון מגי, כאשר אפילו מאיר טפירו הצליח להשתתף בחגיגה. אלא שהמילה האחרונה ברבע היתה שייכת לקילינגסוורת', שעם ליי-אפ בשניה האחרונה הוריד את הנתנייתים לסיום הרבע ביתרון 66:72.

הרבע המכריע נפתח צמוד, אלא שטוני יאנגר עלה מצוין מהספסל של נתניה, ושלשה שלו קבעה 72:81, שש דקות לתום המשחק, ודקות טובות של רוברט רות'בארט לאחר מכן הפכו את זה ל-77:85. הכתומים קיבלו הזדמנות לצמק לשתי נקודות בלבד, דקה לסיום, אלא שהשלשה של מאיר טפירו הלכה החוצה, ומשם ראשון לציון כבר לא חזרה. נתניה שייטה ל-87:94 מרשים בסיום, וחזרה למקום הרביעי בטבלה. מגיע לה.

סטטיסטיקה

קלעו לנתניה: מרקו קילינגסוות' 26 נקודות (9 ריבאונדים). טוני וושהאם 20, דנילו פינוק 15, רוברט רות'בארט 12, שמוליק ברנר (10 אסיסטים) וליאור חכמון 9 כל אחד, טוני יאנגר 3, אלירן גואטה וקווין ברסוול שיחקו ולא קלעו.

קלעו לראשון לציון: דלרון ג'ונסון 26, ארון מגי 20 (9 ריבאונדים), לארי אובאנון 19, יהוא אורלנד 13, מאיר טפירו 5 (6 אסיסטים), ארז מרקוביץ' ואיתי לב 2 כל אחד, אבי בן שימול שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully