וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את הפועל ירושלים 66:67 ועלתה לגמר הגביע

לא רק בכדורגל, גם קבוצת הכדורסל של הירוקים עלתה על המפה עם ניצחון66:67 על הפועל ירושלים ומקום בגמר הגביע. צפו בתקציר

איתי חסיד

התקציר באדיבות ערוץ 1

WWW.IBA.ORG.IL

מכבי חיפה קילקלה הערב (שני) את התכניות של הפועל ירושלים לזכייה שלישית ברציפות בגביע המדינה עם ניצחון דרמטי 66:67 בחצי הגמר וסידרה לעצמה מפגש מול הפועל חולון במשחק הגמר ביום חמישי ביד אליהו. העולה החדשה נשארה צמודה למחזיקת הגביע במשך כל המשחק, הציגה את ההגנה החזקה שלה והתעלתה בדקות הסיום עם מהלך קלאץ' של משה מזרחי שקלע את סל הניצחון ושלח את הירוקים לחגוג.

למרות שעלו רק השנה לליגת העל, לא התביישו בחיפה להצהיר על כוונתם להפוך מיידית לקבוצת צמרת, והניצחון המרשים על האדומים הערב (ללא דורון פרקינס הפצוע) יכול בהחלט לשכנע את הבעלים האמריקאי ג'ף רוזן שהפרויקט שלו נמצא בכיוון הנכון. ירושלים, לעומתה, החמיצה הזדמנות פז להניף עוד גביע, במיוחד לאור הדחתה המוקדמת של מכבי תל אביב מהמפעל, אבל הקבוצה של גיא גודס לא הסתדרה עם ההגנה החיפאית וירדה מנוצחת בסיום.

במחצית המשחק היה אמור להיערך משחק וותיקים בין וותיקי מכבי תל אביב לוותיקי הפועל ירושלים, אך לטענת איגוד הכדורסל רבים מהשחקנים ויתרו על הופעתם ולכן לא היה צורך במשחק. לטענת השחקנים הם החליטו לא לשחק כיוון שלא ניתנו להם תנאים מתאימים כדי להיערך למשחק, ולא הועמדו לרשותם חדרי הלבשה.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה עם החמישייה הקבועה שלה שכוללת את מורן רוט, טימי באוורס, שרון ששון, עומאר סניד וטראביס ווטסון. חיפה, ללא דורון פרקינס הפצוע, עלתה עם עמית בן דוד, רונלד רוס, משה מזרחי, עידו קוז'יקרו וברוקס סיילס.

בדקות הראשונות שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעת, והחיפאים היו הראשונים להתעשת כשקוז'יקרו וסיילס נטלו את השליטה מתחת לסלים והעלו את חיפה ל-7:13. ווטסון היה היחיד שהגיע לעבוד בירושלים עם עשר נקודות ברבע הראשון, אבל קילקל עם מפגן החטאות מהקו וחיפה סיימה את הרבע ביתרון 10:18.

לרבע השני עלתה ירושלים עם אנרגיות מחודשות, באוורס הצטרף לווטסון ברשימת הקלעים ומורן רוט הריץ את האדומים לפיגור מינימלי של 20:21. אבי אשכנזי הזעיק פסק זמן, אבל לא הצליח לעצור את המומנטום, וירושלים השלימה ריצת 0:14 ועלתה ליתרון 21:27. סיילס החזיר את חיפה לשוויון 27:27, אבל ירושלים הייתה זו שירדה להפסקה ביתרון 33:35.

ירושלים חזרה להוליך בפערים קטנים, וכניסתו של רוג'ר פאוול עזרה לייצר בריחה מסוימת ל-38:43, אבל דבון ג'פרסון ובי ג'יי מקי הריצו את חיפה ל-1:10 והעבירו את היתרון לירוקים, שכבר הוליכו בארבע לפני שירושלים צימקה ל-48:47 בסיום הרבע השלישי.

בתחילת הרבע הרביעי היתרון עבר מצד לצד פעמים רבות, ודווקא כשהיה נדמה שהאוויר נגמר לחיפה קלע בי ג'יי מקי סל גדול עם עבירה והעלה את הירוקים ל-62:63, דקה וחצי לסיום. במצב של 63:63 קבר ג'פרסון ג'אמפ קריטי ונתן לחיפה יתרון של שתי נקודות, אבל אז התעורר סניד עם שלשה מטורפת 10 שניות לסיום שקבעה 65:66 לירושלים. במהלך האחרון של המשחק הלכה חיפה למשה מזרחי, שסיפק את הסחורה עם סל ועבירה, החטיא את זריקת העונשין ולא הותיר לאדומים הזדמנות להגיב, וחיפה ניצחה 66:67.

קלעו לחיפה: ברוקס סיילס 14 (11 ריבאונדים), דבון ג'פרסון 11, עמית בן דוד (6 אסיסטים) ורונלד רוס 10 כל אחד, בי ג'יי מקי 8, עידו קוז'יקרו (10 ריבאונדים) ומשה מזרחי 7 כל אחד.

קלעו לירושלים: טראביס ווטסון 17 (8 ריבאונדים), טימי באוורס 15, עומאר סניד 13 (3 ריבאונדים), מורן רוט 11, שרון ששון ורוג'ר פאוול 4 כל אחד, יובל נעימי 2 (5 אסיסטים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully