וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "קשה להיות מודח מווימבלדון בצורה כזאת"

המדורג שלישי בעולם התקשה לעכל את המפלה מול צונגה ברבע הגמר. הצרפתי: "זה מדהים, הכל נכנס לי. רוג'ר הגדול מכולם"

תדהמה ענקית נחתה לפנות ערב (רביעי) על יושבי לונדון ועולם הטניס כולו, כאשר רוג'ר פדרר הודח ברבע גמר ווימבלדון זו שנה שניה ברציפות. המדורג שלישי בעולם כבר הוליך בשתי מערכות על ג'ו ווילפרד צונגה (12 בעולם), אלא שהצרפתי סיפק קאמבק יוצא מהכלל בדרך ל-6:3, 7:6, 4:6, 4:6, 4:6 ענק על פדרר בדרכו לחצי הגמר. בכך התרסקו חלומותיו של השוויצרי על השוואת שיאו של פיט סמפארס - שבע זכיות באול אינגלנד. אולי בשנה הבאה.

רוג'ר פדרר עם ג'ו ווילפריד צונגה. Kirsty Wigglesworth, AP
ערב שצונגה לא ישכח ופדרר לא ירצה לזכור/AP, Kirsty Wigglesworth

ב-2010 ההדחה ברבע הגמר הגיעה מול תומאס ברדיך, וכעת קל לשכוח את השנים בהן היה כמעט בלתי אפשרי לנצח את פדרר על משטח הדשא. מ-2002 ועד אותו הפסד לטניסאי הצ'כי בשנה שעברה, פדרר הגיע לכל הפחות לגמר ווימבלדון שנה אחר שנה. לפתע, חלפה כבר שנה וחצי מאז שנסיך הטניס חגג זכיה בטורניר גרנד סלאם (אוסטריה, 2010).

"הוא שיחק מצוין", החמיא פדרר ליריבו הערב. "הייתי קרוב. היו לי הזדמנויות, אבל היו לו תשובות. בכל פעם שהיו לי משחקוני הגשה חשובים הוא שיחק מצוין ולקח את כל הצ'אנסים הנכונים. מגיע לו קרדיט גדול, הוא האמין בחבטות שבדרך כלל לא משתמשים בהן. הכל הלך לו". ומה באשר לתחושותיו אחרי הערב הקשה? פדרר כמו פדרר, תמיד נשאר ג'נטלמן: "קשה להיות מודח מווימבלדון בצורה כזאת, לפחות אדע שהיה צריך הופעה מיוחדת כדי לנצח אותי. ברור שזה קשה, אני חושב ששיחקתי משחק טוב והאמת שאני די מרוצה מהיכולת שלי, אבל זה קורה. ג'ו שיחק מדהים ולא השאיר לי סיכוי".

מנגד, היה גם מנצח לערב הזה, ועוד איזה מנצח. צונגה נכנס למשחק הערב בכושר מצוין, אחרי שהדיח בין היתר את פרננדו גונזאלס ודויד פרר, וכעת כבר ברור שפשוט אי אפשר לזלזל בו. אחרי שהפסיד את המערכה הראשונה תוך 27 דקות בלבד ולאחר מכן נפל לפיגור 2:0, הצרפתי העביר הילוך, וגם הוא יודע שמשהו השתנה.

"הייתי בפיגור שתי מערכות ושברתי. אחר כך שיחקתי משחקון הגשה טוב, ומשם זה היה מדהים. שיחקתי פשוט מדהים", אמר צונגה המאושר בסיום, לאחר שרקד על המגרש אל מול תשואות הקהל. "הכל נכנס לי. זה לא קל לשחק נגד רוג'ר, האלוף הכי גדול בספורט. הוא השיג כל כך הרבה דברים, ככה שלחזור מפיגור שתי מערכות מולו זה פשוט משוגע, בטח ובטח שעל משטח דשא". בחצי הגמר יפגוש צונגה את נובאק דג'וקוביץ', שגבר בארבע מערכות על ברנרד טומיץ'.

רוג'ר פדרר בווימבלדון לאורך השנים

1999: הודח בסיבוב הראשון על ידי יירי נובאק.

2000: הודח בסיבוב הראשון על ידי יבגני קפלניקוב.

2001: הודח ברבע הגמר על ידי טים הנמן.

2002: הודח בסיבוב הראשון על ידי מריו אנצ'יץ'.

2003: זכה בטורניר לאחר שניצח בגמר את מארק פיליפוסיס.

2004: זכה בטורניר לאחר שניצח בגמר את אנדי רודיק.

2005: זכה בטורניר לאחר שניצח בגמר את אנדי רודיק.

2006: זכה בטורניר לאחר שניצח בגמר את רפאל נדאל.

2007: זכה בטורניר לאחר שניצח בגמר את רפאל נדאל.

2008: הפסיד בגמר לרפאל נדאל.

2009: זכה בטורניר לאחר שניצח בגמר את אנדי רודיק.

2010: הודח ברבע הגמר על ידי תומאס ברדיך.

2011: הודח ברבע הגמר על ידי ג'ו ווילפרד צונגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully