וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: צונגה הפתיע את פדרר ברבע הגמר

השוויצרי קרס והפסיד 3:6, 6:7, 6:4, 6:4, 6:4, הצרפתי מחכה לדג'וקוביץ'. נדאל הזיע מול פיש, ויפגוש את מארי שטייל מול לופז

ווימבלדון 2011 - כל העדכונים והדיווחים

היום התשיעי בווימבלדון יצא לדרך היום (רביעי) עם כמה דרמות לא צפויות. רוג'ר פדרר (3) הבריק לכל אורך הטורניר וקיווה להחזיר לעצמו את התואר על הדשא הלונדוני אך איבד יתרון של שתי מערכות והפסיד 6:3, 7:6, 4:6, 4:6, 4:6 לג'ו ווילפריד צונגה ברבע הגמר.

גם נובאק דג'וקוביץ' (2) היה קרוב למעידה מול הפתעת הטורניר, ברנרד טומיץ', אך הצליח להתגבר על האוסטרלי המדורג 158 בעולם עם 2:6, 6:3, 3:6, 5:7, בדרך למפגש מול צונגה, עליו גבר בדרך לתואר הגרנד סלאם הראשון שלו באוסטרליה ב-2008.

אנדי מארי (4) התגבר על כאבים עזים בברכו ושמר על חלום הזכייה בטורניר הביתי שלו עם 3:6, 4:6, 4:6 על פליסיאנו לופז הספרדי, ויזכה לפגוש את רפאל נדאל, המדורג ראשון בעולם, שנזקק גם הוא ליום עבודה ארוך מול מארדי פיש (10) לפני שניצח 3:6, 3:6, 7:5, 4:6.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Julian Finney, GettyImages
קריסה בלתי מוסברת. פדרר/GettyImages, Julian Finney

רפאל נדאל (1) - מארדי פיש (10) 3:6, 3:6, 7:5, 4:6

הרבה מעריצים מודאגים של רפאל נדאל חששו מפרישה אפשרית שלו אחרי שנפצע במהלך הניצחון על דל פוטרו בסיבוב הקודם, אבל השור ממאיורקה עבד בדיקת MRI שלא גילתה ממצאים חמורים והתייצב נחוש מתמיד למפגש מול האמריקאי הוותיק. יום המנוחה עזר למדורג ראשון בעולם לחזור לעצמו, אבל אחרי שראה את פדרר מודח ואת דג'וקוביץ' מאבד מערכה, גם הוא נאלץ בסופו של דבר לעבוד קשה מהצפוי ולהיגרר למערכה רביעית.

אלוף 2008 ו-2010 עלה חד ושבר את ההגשה של פיש כבר במשחקון הפתיחה. ביתרון של 2:4 העלה נדאל עוד הילוך וברח ל-0:40 מהיר בדרך לשבירה נוספת. פיש הפתיע עם שבירה משלו מהעבר השני, אבל נשבר בעצמו במשחקון הבא ונדאל ניצח 3:6 במערכה אחרי 36 דקות הפכפכות.

פיש, שהעיף את פיינליסט אשתקד תומאס ברדיך בדרכו לרבע הגמר, החזיק מעמד בזכות אחוזים גבוהים בהגשות הראשונות, אבל נשבר פעם נוספת במצב של 1:2 לנדאל, שהריץ את האמריקאי על פני כל המגרש כמו שרק הוא יודע, המשיך להגיש היטב לאורך כל המערכה וסגר אותה עם אייס שקבע 3:6 לזכותו, הפעם אחרי 37 דקות.

במערכה השלישית נתן פיש, שמעולם לא ניצח את נדאל בחמשת מפגשיהם בעבר, פייט מרשים למרות ששוב נשבר במשחקון הפתיחה. האמריקאי שבר מיד בחזרה, ועמד בקצב של האלוף המכהן עד ליתרון של 5:6, לפני שניצל משחקון רווי טעויות של נדאל כדי להדהים עם ניצחון 5:7 במערכה.

אבל נדאל לא התכוון להיגרר למערכה חמישית בדומה לפדרר. הספרדי החל לייצר ווינרים בקצב מוגבר, ושבר את ההגשה של פיש במצב של 1:1. ביתרון 2:4 ניסה נדאל לסגור עניין ולהשיג שבירה נוספת אבל פיש נלחם במשחקון מתיש והצליח לצמק ל-3:4. נדאל לא נתן לתנופה המחודשת של יריבו להוציא אותו מריכוז, הגיש מצוין ביתרון 4:5 ונמנע מדרמות מיותרות בדרך ל-4:6 במערכה.

אנדי מארי (4) - פליסיאנו לופז 3:6, 4:6, 4:6

כמו בכל שנה, נטל הציפיות העצום על כתפיו של אנדי מארי משחק תפקיד מרכזי ביכולתו של הסקוטי באול אינגלנד, אבל הפעם הוא נראה נינוח מתמיד. אחרי שנפנף את איבן ליוביצ'יץ' ורישאר גאסקה הוא נתן הרבה תקוות לקהל המקומי גם מול הספרדי המדורג 44 בעולם, ודאג להתעלות בכל מערכה ברגע הנכון כדי לסגור עניין, ולהפוך ליחיד בין רביעיית האחרונים שלא שמט מערכה ברבע הגמר.

מארי התחמם לאט והשיג את השבירה הראשונה במצב של 2:3 במערכה הראשונה. הסקוטי רכב על המומנטום בעזרת הגשות מצוינות, ושייט לניצחון 3:6 במערכה. לופז לא איבד את האמונה ונשאר קרוב עם כמה מהלכים נאים, אבל מארי שוב היה זה שהשיג את השבירה המיוחלת במצב של 2:2, והגיש היטב בהמשך בדרך ל-4:6 במערכה השנייה.

אותו תסריט חזר על עצמו במערכה השלישית, בה שבר מארי במצב של 2:2, אבל כאבים עזים בברכיו האטו אותו ולופז ניסה לנצל את המצב לטובתו. בפיגור של 4:3 השיג הספרדי נקודת שבירה ראשונה במשחק, אך הקהל דחף את הגיבור המקומי שלו לחרוק שיניים ולעלות בקושי ל-3:5, שסלל לו את הדרך ל-4:6 במערכה ולמקום בחצי הגמר.

ג'ו ווילפרד צונגה (12) - רוג'ר פדרר (3) 6:3, 7:6, 4:6, 4:6 , 4:6

אחד המשחקים היותר מסקרנים של היום התקיים במגרש המרכזי, כשרוג'ר פדרר, שזכה בווימבלדון שש פעמים בשמונה השנים האחרונות, הודח ברבע הגמר זו השנה השנייה ברציפות. השוויצרי התגבר על דויד נלבנדיאן הארגנטינאי בסיבוב השלישי בשלוש מערכות חלקות, אך התקשה יותר מול מיכאל יוז'ני, אז איבד לראשונה בטורניר מערכה, וחזר לעצמו כשניצח את שלוש הבאות. אלא שהפעם הפנומן השוויצרי כבר קרס לחלוטין והוכיח פעם נוספת שכמעט בגיל 30, הוא כבר נמצא הרחק משיאו.

פדרר פתח בסערה עם שבירה מוקדמת ועלה ליתרון מהיר של 0:3. צונגה, שהישג השיא שלו בווימבלדון הוא העפלה לרבע הגמר, מקום שאליו הגיע בשנה שעברה, ניצח במשחקון הרביעי והגיע להזדמנויות שבירה, אבל לא הצליח לנצל אותן והשוויצרי המשיך בשלו בדרך ל-1:4, 2:5 ובסופו של דבר 3:6 במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה כבר הרבה יותר צמודה והוכרעה רק בשובר שוויון, אחרי שהשניים לא הצליחו להשיג שבירות. פדרר ניצח את כל חמש הנקודות הראשונות, הצרפתי חזר ל-6:3, אבל פדרר סגר את הסיפור ועלה ל-0:2.

צונגה, שהצליח רק פעם אחת בעבר לגבור על פדרר (אי שם בשנת 2009), כשמאז לא שמט השוויצרי מערכה מולו, השיג את השבירה הראשונה במשחקון השלישי, והצליח לשמור על היתרון שלו לאורך המערכה בזכות הרבה ריכוז שהפגין במהלכה, תוך שהוא דוהר ל-4:6. גם במערכה הרביעית נזקק צונגה לשבירה אחת קריטית שהעלתה אותו ל-1:2, ומשם שמר בעקביות על ההגשות שלו כדי לנצח 4:6 ולגרור את פדרר המותש למערכה חמישית.

הצרפתי המשולהב המשיך בתנופה ושבר כבר במשחקון הפתיחה של המערכה המכרעת, ופדרר נראה מותש. המדורג שלישי שמר בקושי על משחקוני ההגשה שלו אך לא הצליח לדגדג את צונגה בניסיון לשבור בחזרה. העוצמות של הצרפתי הקפיצו אותו ל-4:5, וכדי למנוע כל סיכוי לקאמבק של מלך הדשא לשעבר הוא דהר לניצחון על האפס במשחקון האחרון והשלים 4:6 גדול וניצחון מדהים בדרך לחצי הגמר תוך שלוש שעות ושמונה דקות.

נובאק דג'וקוביץ' (2) - ברנרד טומיץ' 2:6, 6:3, 3:6, 5:7

המשחק שעל הנייר אמור היה להיות הכי חד צדדי נגרר לארבע מערכות, אבל הסרבי ידעה להימנע מטעויות ברגעים הקריטיים כדי להשיג את הכרטיס לחצי הגמר. דג'וקוביץ', שחשב שהוא הולך לטיול הקליל ביותר בשלבים המכריעים שלו בטורניר, פתח מצוין את המשחק מול האוסטרלי הצעיר, המדורג 158 בעולם, אבל טומיץ' חזר עם ניצחון במערכה השנייה. ההמשך היה בשליטתו של הסרבי, שהשלים זכייה בשתי המערכות הבאות ועם הכרטיס לשלב הבא, מה שנותן לו הרבה ביטחון לקראת המשך הטורניר בו הוא הפסיד שתי מערכות בלבד.

טומיץ', שכבר הספיק להדיח את ניקולאי דוידנקו, איגור אנדרייב ואפילו את רובין סודרלינג בשלוש מערכות, נתן פייט למדורג 2 בעולם בעיקר עם חבטות מדוייקות מהקו האחרון. אלא שדג'וקוביץ היה סבלני ועלה לרשת ברגעים המתאימים כדי להשיג שבירה כבר במשחקון הראשון ולעלות ליתרון 0:2. טומיץ' המשיך לנסות ולהשתמש בנשק העיקרי שלו על הדשא, חבטות ההגשה העוצמתיות, אבל ככל שהמשחק התקדם, דג'וקוביץ' הסתדר איתן יותר טוב והשיג שבירה נוספת כדי לנצח את המערכה הראשונה 2:6.

האוסטרלי לא נבהל והשיג שבירה ראשונה במשחק במשחקון הרביעי שהעלה אותו ל-1:3 ושמר על היתרון הזה לאורך המערכה שהסתיימה ב-3:6. טומיץ' השיג שבירה מפתיעה נוספת בפתיחת המערכה השלישית, אבל הסרבי איזן ל-3:3 והשיג שבירה נוספת במשחקון השמיני שהקנה לו ניצחון 3:6. הסרבי פתח חד את המערכה הרביעית עם שבירה, אבל האוסטרלי גמל לו והשווה ל-2:2. דג'וקוביץ' החל לסבול מהקרסול, אבל למרות שהיה עם הגב אל הקיר, הוא שמר על קור רוח ושמר גם על ההגשות בדרך ל-5:5, שבר במשחקון הבא וסגר עניין עם 5:7 במערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully