וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביינום חתם, באסטון בדרך חזרה?

ביינום ישתכר כ-700 אלף דולר בעונה הקרובה. הצהובים פועלים להשבת הפורוורד שחתם באינדיאנה. מזרחי: "שומרים איתו על קשר"

אחרי אינספור שמות ומועמדים, יכולה מכבי ת"א להתהדר בגארד חדש: וויל ביינום (23, 1.83) חתם הערב (שלישי) על חוזה לעונה אחת, בה ישתכר כ-700 אלף דולר.

ביינום, בוגר מכללת ג'ורג'יה טק, לא נבחר בדראפט 2005 ופתח את העונה אשתקד בליגת ה-NBDL. יכולתו הנהדרת (24 נקודות, 6.7 אסיסטים) סידרה לו במהלך חודש מרץ חוזה זמני בן עשרה ימים בגולדן סטייט, שלאחר מכן הוארך עד לסיום העונה. ב-15 משחקים במדי הווריורס העמיד ביינום ממוצעים של 3.6 נקודות ו-1.3 אסיסטים בכמעט 11 דקות.

ביינום נחשב לשחקן אתלטי, זריז ומלהיב (כונה במכללות "Will The Thrill"), בעל אוריינטציה קבוצתית ושליטה טובה בכדור. ביינום אף ניסה את מזלו בליגת הקיץ בלאס ווגאס (11.4 נקודות, 3.6 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים בממוצע), שם הרשים את מאמן הקבוצה, נוון ספאחיה.

מכבי מחזרת אחרי באסטון

מייסיאו באסטון, שחתם זה מכבר באינדיאנה פייסרס, קיבל לאחרונה מסרים רבים מאנשי מכבי ת"א, הקוראים לו לשקול שנית את מעברו ל-NBA ולשוב למועדון בו שיחק בשלוש העונות האחרונות. במכבי סבורים כי הסיבה העיקרית בגינה החליט באסטון לוותר על הצעתה המשודרגת של הקבוצה (3.3 מיליון דולר ל-3 שנים) הייתה נעוצה במלחמה בצפון, וכעת, מששב הסדר על כנו, קיים סיכוי ריאלי להשיב את הפורוורד האובד לנוקיה.

"אני בטוח שבאסטון מבין שהסיכויים שיקבל דקות משחק משמעותיות באינדיאנה קלושים", אמר גורם המקורב למועדון, על רקע ריבוי הפורוורדים בסגל הפייסרס. "הוא צריך לעשות את החישוב הנכון, מבחינה מקצועית וכלכלית, ולחזור לכאן". בסביבתו של באסטון מאשרים כי אכן נתקבלו פניות מצד מכבי, אך טוענים כי אין זה סביר בעליל שהשחקן יוותר על החוזה המובטח, עליו עמל מאז שנת 2003.

יואב בורוביץ' מ"הארץ" מוסיף: "אנחנו בהחלט שומרים על קשר עם השחקן, אבל בשלב זה לא ניתן לומר אם החזרה שלו ריאלית או לא", אמר אמש יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי, "נהיה חכמים יותר בעוד שבועיים".

מזרחי מכוון לתחילת מחנה האימונים של אינדיאנה, שתחליט אז אם היא מעוניינת שבאסטון יהיה בסגל הסופי שלה. "הפייסרס התחילו עם 19 שחקנים בסגל, הם ירדו ל-17, והם צריכים עוד לרדת ל-15", אמר אתמול מזרחי, המקווה כי באסטון יחזור ויסייע למכבי לשמור על מעמדה בצמרת הכדורסל באירופה. עם זאת, מזרחי מבין "כי הסיכויים לחזרתו של באסטון די מוגבלים, ולכן אנחנו נמצאים בקשר עם גבוהים אחרים".

סוכנו של באסטון, ג'ף רוט, המייצג גם את רודני ביופורד ו-וויל ביינום, שחתם אמש במכבי לשנה, מעריך כי באסטון לא ישחק באירופה בעונה הבאה: "מכבי מאוד רוצים את מייסיאו חזרה, אבל הוא חתם באינדיאנה ולדעתי היא לא מתכוונת לוותר עליו. חשוב להבין שהחלום האולטימטיווי של מייס הוא לא רק לשחק באן.בי.אי, אלא גם לתרום שם. הוא ינסה לתת לחלום הזה צ'אנס, אבל אני בהחלט לא אתפלא אם בעתיד הוא יחזור למכבי".

רוט מספר כי הציע למכבי מחליפים פוטנציאלים לבאסטון כמו מרכוס פייזר, רייאן האמפרי ומייקל ברדאלי, אבל הקבוצה לא הייתה מעוניינת בהם. "אני מבין שכמעט בלתי אפשרי להחליף את מייסיאו, אבל אני מקווה שבסופו של דבר מכבי תחתים גבוה איכותי".

באסטון צפוי למעט דקות באינדיאנה (גיל קדרון, וואלה! ספורט)

אחרי שהושלם הטרייד שהחזיר את אל הרינגטון לאינדיאנה, מעט הדקות שמייסיאו באסטון אמור היה לקבל בעונה הבאה במדי הפייסרס הצטמצמו עוד יותר.

בקו הקדמי צפויים לפתוח דני גריינג'ר בסמול, הרינגטון בפאוור, וג'רמיין אוניל בעמדת הסנטר. המשמעות היא שהמאמן ריק קרלייל ישחק בעונה הבאה כדורסל מהיר הרבה יותר מזה שראינו באינדי בעונות האחרונות. הרינגטון הוחזר כדי לראות הרבה דקות, וגם גריינג'ר לא צפוי לנוח יתר על המידה. אוניל, אם יישאר בריא, מה שלא קרה יותר מדי לאחרונה, ישחק כ-35 דקות למשחק.

שני הסנטרים המחליפים, ג'ף פוסטר ודייויד הריסון, ייכנסו כאשר קרלייל ירצה להאט את המשחק. מכיוון שמדובר בשני שחקנים בעלי מאסה אך עם כשרון התקפי מועט, הם בעצם יושבים על המשבצת של באסטון, למרות שהוא מוגדר כפאוור פורוורד. הסיבה היא שאת השילוב שלו עם אחד מהשניים בקו הקדמי כנראה לא נראה יותר מדי, מכיוון שזה ישאיר את הקבוצה בלי אופציות התקפיות בקו הקדמי, עם כל הכבוד ליכולת צבירת הנקודות של באסטון בליגת העל שלנו.

שני סימני שאלה הם שון וויליאמס וג'וש פאוול, שהגיעו בטרייד מדאלאס, ודיווחים מאינדיאנה מספרים כי לארי בירד מאמין שיש בשניים הללו פוטנציאל בלתי מבוטל. הם טרם קיבלו הזדמנות בליגה, אז קשה להעריך את האימפקט שיהיה להם, אם בכלל.

השורה התחתונה היא שאלמלא מכת פציעות כזו או אחרת, או הצלחה מסחררת ומפתיעה של באסטון, אין סיבה להאמין שהוא יראה יותר מ-15 דקות למשחק בממוצע.

עדכון ראשון: 5.9.06, 21:35
עדכון אחרון: 6.9.06, 07:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully