וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הגיהינום"

15.7.2006 / 11:44

עיתוני איטליה חשפו את התדהמה מתוצאות פרשת השחיתות. יובנטוס תערוך מכירת חיסול, בעוד מילאן מקווה להשתחל לגביע אופ"א

באיטליה עדיין נסערים מגזר הדין החמור שהטיל אמש (שישי) בית המשפט על קבוצות הצמרת של הליגה הראשונה בכדורגל. "המכה הגדולה", זעקה הבוקר (שבת) הכותרת הדרמטית של "הגאזטה דלה ספורט", כשהעיתון מבכה "שני דורות של כדורגל שנמחקו בבת אחת". ב"קוריירה דלה סרה" עלו עם הכותרת "זה הגיהינום", כשבטורי הדעות התייחסו ל"מזל הגדול" של מילאן. אוהדי הקבוצות שנענשו כבר החלו בהפגנות המוניות ברחבי המדינה, אבל על אף שרוב חובבי הכדורגל האיטלקים שבעי רצון מהרדיפה הלא מתפשרת אחר הצדק וענישתם של הגופים המושחתים, לכולם ברור כי זוהי מכה קשה לכדורגל המקומי, 120 שעות בלבד לאחר שהנבחרת הלאומית זכתה בגביע העולמי.

ההחלטה המסעירה ביותר של בית המשפט, כזכור, קבעה כי האלופה יובנטוס תרד לליגה השנייה ותחל את העונה הבאה עם מינוס 30 נקודות, מה שכנראה אומר שהיא תיאלץ לבלות לפחות עוד שנה בליגה השנייה. עונשים כבדים הוטלו גם על לאציו ועל פיורנטינה (שירדו לליגה השנייה) ועל הסגנית מילאן (שתחל את העונה הבאה במינוס 15 נקודות).

בנוסף להפחתת הנקודות, ספגו ארבע הקבוצות גם עונשים כלכליים קשים, כאשר יובה, מילאן ופיורנטינה איבדו את מקומן בליגת האלופות. הנציגות האיטלקיות במפעל יהיו ככל הנראה אינטר, רומא, קייבו ופאלרמו, כששתי הראשונות יעפילו ישירות לשלב הבתים, בעוד השתיים האחרות ישחקו בסיבובים המוקדמים. ליבורנו, פארמה ואמפולי צפויות לייצג את איטליה בגביע אופ"א, אלא אם כן מילאן תצליח להיכנס במקום אמפולי למפעל.

הטענה של הרוסונרי היא כי הקבוצה, שסיימה במקום ה-11 (!), לא מחזיקה ברשיון מתאים כדי לשחק בגביע אופ"א, ו"הדדליין לבקשת רשיון פג, מה שאומר שמילאן יכולה לשחק באופ"א בעונה הבאה", הסבירה מילאן בהודעה רשמית. בנוסף, לצ'ה, מסינה וטרוויזו, שהיו אמורות לרדת לליגה השנייה, יישארו בסריה א'.

במקביל, חברות הטלוויזיה, ששילמו מיליוני דולרים עבור זכויות השידור וייאלצו להיפרד עתה מצופים רבים עקב היעדרן של הקבוצות הגדולות, הודיעו כי הן מצפות להחלטה הסופית לפני שהן יבקשו לדון מחדש בחוזי השידור.

"לא ציפינו לעונש כל כך חמור"

כל ארבע הקבוצות כבר הודיעו כי הן יערערו על גזר הדין הקשה, אבל הן עלולות לגלות שזה יהיה מאוחר מדי, כיוון שההתאחדות האיטלקית חייבת להכריז לאופ"א על נציגותיה במפעלים האירופיים בעשרה ימים הקרובים.

נשיא יובנטוס ג'ובאני ג'יגלי אמר: "זהו גזר דין שלא נשמע אודותיו. לא ציפינו לעונש כל כך חמור. יכולנו אולי לצפות להורדה לליגה השנייה, אבל להוריד לנו 30 נקודות זה כמו לשלוח אותנו לליגה השלישית. אנחנו נערער".

באתר הרשמי של פיורנטינה נכתב כי "פיורנטינה תערער על חוסר הצדק ועל ההאשמות שהוטחו במועדון ובמנהליו. אנחנו נילחם ככל שנוכל כדי לחשוף את האמת".

ממילאן נמסר כי "AC מילאן דוחה את ההאשמות ואת חוסר הצדק. אנחנו נערער ברגע שכל המסמכים הדרושים יהיו בידינו, בביטחון שערעור זה יפחית מהעונש החמור".

נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו, שהושעה לשלוש שנים מפעילות בכדורגל בגלל מעורבותו בפרשה, זעם: "גזר הדין מתבסס רק על השערות מופרכות, זה מגוחך. לא אקבל שום החלטה לגביי עד שגזר הדין הסופי לא יתקבל".

המנכ"ל של יובנטוס, לוצ'יאנו מוג'י, שהושעה לחמש שנים מפעילות בכדורגל, אמר: "זה יום עצוב לכדורגל האיטלקי. אני לא עצוב בשבילי, אלא בשביל כל הקבוצות המעורבות והאוהדים".

יובנטוס מתפרקת?

"בית המשפט האיטלקי למעשה נתן אמש את האות לפתיחתו של שוק ההעברות הגדול ביותר בהיסטוריה", אמר אמש אחד מסוכני השחקנים באיטליה, והוא ידע על מה הוא מדבר. 13 משחקני אלופת העולם משחקים בארבעת המועדונים המעורבים בשערורייה. בעוד ששחקני מילאן איבדו בסך הכל את האפשרות לשחק בליגת האלופות, סביר להניח שהנפגעת הגדולה של העונש תהיה יובנטוס, כיוון שספק אם כוכביה יסכימו להיאבק בתחתית הליגה השנייה.

מלבד לאיטלקים הבכירים שמאיישים את הסגל שלה, היא צפויה לאבד גם את פטריק ויירה, ליליאן תוראם, דויד טרזגה, פאבל נדבד וזלאטן איברהימוביץ'. אוהדי הקבוצה ממשיכים לבנות על הנסיך שלהם, אלסנדרו דל פיירו, שלא צפוי לעזוב את קבוצת הבית שלו ברגעי המשבר שלה. אחרי שהגברת הזקנה איבדה במהלך הפגרה את מאמנה הקודם פאביו קאפלו, מועדונו החדש, ריאל מדריד, כבר הביע התעניינות בפאביו קנבארו ובאמרסון. כמו כן, ג'יאנלואיג'י בופון צפוי לעבור למילאן, אבל כנראה שזוהי רק ההתחלה.

בסך הכל, החוזים של הגברת הזקנה עם חברות כמו נייקי וניו קורפ וכדומה מגיעים ל-600 מיליון יורו, והחוזים הללו יעברו מו"מ מחודש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully