וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בטירוף על השחקנים"

19.1.2006 / 22:43

מכבי ת"א עלתה למקום הראשון בבית ב' אחרי 81:88 על פילזן. פיני יודע לפרגן: "או שהמאמן טיפש או שהשחקנים לא חכמים"

נתחיל בברכות. מכבי ת"א התחילה רע את העונה, אבל אחרי הניצחון 81:88 על אפס פילזן, היא שבה למקומה הטבעי בראשות טבלת בית ב'.

לא רק העונה התחילה בצורה חלשה, גם המשחק הזה, כאשר פופוביץ' (14 נקודות), פרקאצ'ין (14) ודומרקאנט (16) חתכו את ההגנה הרופפת והאדישה של הצהובים, מה שאיפשר לפילזן לסיים את המחצית ביתרון 41:45, אחרי שלשה של פופוביץ' עם הבאזר.

בהתחשב בעובדה שהספסל של פיני גרשון לא היה קיים, היה מקום לדאגה עבור האוהדים שמילאו את היכל נוקיה. אבל כאשר שחקני החמישייה העבירו הילוך בהגנה וסגרו את נתיבי המסירה, רצו למתפרצות קטלניות, החלו למצוא אחד את השני חופשיים מתחת לטבעת ושייטו על גלי ההתלהבות של הקהל, הסיפור של הטורקים נגמר. למרות הכל, הקואץ' כעס על כמה ליקויים שהתגלו במערכת הצהובה: ברבע השני ההגנה הייתה חלשה ופילזן טיילה בצבע לעוד ועוד סלים קלים מריבאונד התקפה, והספסל, כאמור, תרם בעיקר חיוכים ועידודים מהספסל.

ג'יימי ארנולד נתן למחליפים 2 נקודות, בגארבג' טיים, אבל כשוויל סולומון חותך את ההגנה של האקסית שוב ושוב בדרך ל-22 נקודות ו-8 אסיסטים, רובם יפהפיים (ונתעלם לרגע מששת האיבודים), כשמייסיאו באסטון מתעופף בדרך ל-25 נקודות משלו ב-12 מ-16 מהשדה, וכשוויצ'יץ' נותן עוד משחק אול אראונד (15, 9 ו-5 אסיסטים), גם משחק שקט של אנתוני פארקר עם 11 נקודות (6 אסיסטים ו-6 איבודים) מספיק לניצחון. החתיכה האחרונה בחמישייה, טל בורשטיין, עשה עבודה טובה עם 12 ו-8 כדורים חוזרים. התקופה שבה שום דבר לא עבד ובה נראה היה שהשילוב של סולומון בנוקיה לא יעבוד נראים כיום רחוקים מתמיד.

מהלך המשחק:

רבע 1: 20:25 למכבי

מכבי ת"א סגרה חזק את הטורקים אבל כמה איבודים צהובים טיפשיים השאירו את המשחק צמוד. לקראת סוף הרבע ההתקפה של מכבי נתקעת, בעוד דומרקאנט (7 נקודות ברבע) מתחיל להתחמם ומצמצם ל-19:18, אבל פוש נוסף מסדר יתרון חמש עם הגונג.

רבע 2: 45:41 לאפס פילזן

המשחק האיטי של פילזן עושה את העבודה, כאשר מכבי לא מצליחה לרוץ והטורקים מגיעים לזריקות טובות ועולים ליתרון ראשון במשחק, לא מעט גם בזכות ריבאונד התקפה, 28:29 לאפס, שבע דקות למחצית. היתרון בקטגוריית הכשרון מאפשר למכבי ת"א לשוב ולהוביל, אבל דומרקאנט ממשיך בשלו ומנצל את ההגנה הרפה של הצהובים עם אסיסטים (4) ונקודות (11 עד ההפסקה) כדי להשאיר את חבריו קרובים קרובים. דקה וחצי לסיום יניב גרין מקבל הזדמנות להראות שיש לגרשון מי שעושה הגנה מתחת לסלים, אבל 10 שניות על הפרקט מספיקות לו כדי לצבור שתי עבירות מטופשות, ובהתקפה הבאה ניקולה פרקאצ'ין תופר אותו בסבסוב יפהפה. איבוד בהתקפה האחרונה מוביל למתפרצת טורקית יפהפיה ופופוביץ' קובר שלשה עם הבאזר בדרך ליתרון הגבוה שלהם במשחק.

רבע 3: 61:68 למכבי

מכבי מעבירה הילוך בהגנה, מתחילה לשאוב ריבאונדים ולרוץ למתפרצות, וכל זאת מסדר ריצת 6:15 שמעוררת את הקהל בדרך ליתרון 51:56. פילזן חוזרת למינוס אחד, אבל כמה התעופפויות של מיסטר באסטון, כולל אלי אופ נפלא בשילוב עם פארקר, משאיר את האורחים במרחק מסוים.

רבע 4:

כל שחקני החמישייה עושים את העבודה, ויחד עם "השחקן ה-6" שהוא הקהל (2 נקודות לשחקני הספסל), המשחק הולך לכיוונו של פיני גרשון. ההתקפה של פילזן כבר לא עובדת, והפער רק הולך וגדל.

"או שאני מאמן טיפש, או שהשחקנים טיפשים"

המאמן המנצח פיני גרשון הגיע עצבני לעמדת הראיונות והתקשה לפרגן לשחקניו, שבדיוק טיפסו למקום הראשון ונתנו מחצית שנייה גדולה. "לפני המחצית קיבלנו 7 נקודות בשתי דקות, אז או שהמאמן טיפש או שהשחקנים לא חכמים, תחליט אתה מה נכון", ירה הקואץ' הנחמד. "אני בטירוף על השחקנים, ואם לא היינו מנצחים אני לא יודע מה היה קורה. אני מצפה מהשחקנים שלי לא לשחק יותר טוב אלא להיות יותר חכמים, אנחנו לא יכולים לקבל מקבוצה כזו 17 נקודות יותר ממה שהיא נותנת בממוצע ביורוליג".

"לא קיבלנו היום לצערי עזרה מהספסל", הוסיף. "פילזן קבוצה טובה והיא הוכיחה את זה, המשחק הזה הוא טוב בשביל המקום הראשון אבל יש לנו עוד 3 משחקים קשים, שבשביל לנצח אותם נצטרך לשחק יותר טוב".

וויל סולומון שמר על פוקר פייס אחרי המשחק המצוין שלו מול האקסית, וסירב לצאת מגדרו. "הם ניצחו אותנו בשתיים שם, ושיחקנו טוב בשביל לנצח", הסביר. "הגענו היום הרבה לטבעת והשגנו סלים קלים. זו תחרות ולא נקמה וזה תמיד טוב לנצח וזה מגיע לנו. פילזן אחת הקבוצות הטובות באירופה".

השחקן המצטיין היה מייסיאו באסטון, והוא לא בדיוק ידע מה יעשה עם הטלוויזיה הרביעית שקיבל. "אולי אני אתן כמה מהמכשירים האלה", הסביר, ועבר לדבר על המשחק, "אנחנו מקווים להמשיך להיות במקום הראשון בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully