וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין: "לפחות ירדנו בצורה מכובדת"

שגיא ניר

28.5.2005 / 19:37

הפועל חיפה שוב עשתה את שלה עם 1:3 על מכבי ת"א שלא הספיק לה. כץ: "בארץ חוסר ההגינות בספורט מתקבל כמובן מאליו"

יש שאומרים, שצדיקים מלאכתם נעשית על ידי אחרים. הפועל חיפה חוותה הערב על בשרה את המקרה ההפוך.

האדומים של ניר לוין עשו את שלהם, והשיגו ניצחון חמישי בששת המשחקים האחרונים. יותר מזה, הקבוצה החיפאית, שחזרה לחיים לפני חודשיים, השיגה ניצחון חוץ ראשון על מכבי תל-אביב מזה 26 שנה. אבל גם זה לא עזר לה. כמו בסיום עונת 2002, משחק סיום העונה של הפועל חיפה מול מכי תל-אביב הסתיים בדמעות של ירידה.

אמיל אמבמבה כבש (11) והעלה את הקבוצה הכבויה של קלינגר ליתרון. החיפאים הוכיחו שוב סבלנות, נחישות ובעיקר יכולת והפכו את התוצאה משערים של טוטואנה (33), ראובן עובד (65) ודניאל גוטיירס (73).

אפשר לתהות מה היה קורה אם הקבוצה הזו היתה מנוהלת כמו שצריך, היכן היו האדומים של הכרמל לו היו מתעסקים בכדורגל מחודש אוגוסט. מצד שני, ניהול לא מבטיח כלום - תראו את מכבי ת"א.

מהלך המשחק

דקה 4 - כדור רוחב של פרוחננקובס מגיע לאמבמבה, שנבלם.

דקה 6 - האגן מנסה כדור מסובב מפינת הרחבה, שטראובר מציל.

דקה 10 - אמבמבה נשלח בכדור ארוך, אלקיים מפספס אותו, והחלוץ עובר את שטראוס ומגלגל פנימה, 0:1 לצהובים.

דקה 24 - טוטואנה בעט מ-16 מטרים תוך כדי נפילה, שטראובר הדף.

דקה 30 - כדור חופשי להפועל חיפה, 16 מטרים מהשער. חסארמה בעט חזק מעל שערו של שטראובר.

דקה 32 - מזואה אנסומבו הגביה מימין, טוטואנה התרומם ונגח כדור חזק לרשת, 1:1 מוצדק.

דקה 35 - סטרול נגח כדור שהוגבה משמאל, שטראוס הציל.

דקה 43 - ג'ף טוטואנה דהר לרחבה הצהובה, עצר מול השוער, סיבסב מגן והשאיר כדור חלש מדי לאנסומבו שבעט החוצה. החמצה נוראית לאדומים.

דקה 64 - הגבהה פשוטה גרמה לבלאגן גדול בהגנה התל אביבית. הכדור נהדף לרגליו של ראובן עובד, שעשה הטעיה בסגנון ברזילאי ובעט לרשת של שטראובר. 1:2 לחיפה.

דקה 72 - התקפה יפיפיה שהתחילה אצל ורמוט, נמשכה עם בעיטה מצויינת של עובד והסתיימה בריבאונד קליל של גוטיירס, עשתה את ה-1:3.

דקה 78 - אמיל אמבמבה נשלח לכדור ארון וספק הוכשל על ידי יובלדיו בדרך לשער. במקום לשרוק לפנדל, החליט תבריזי שאמבמבה ביצע את העבירה ונתן את הכדור להפועל חיפה.

מכבי ת"א: לירן שטראובר; שפונדינג, אבי סטרול, יקיר שינה, ליאור ז'אן, סאלם אבו סיאם; אורן זיתוני, ארז מסיקה, אלעד בונפלד; אמיל אמבמבה, אנדראס פרוחננקובס (אורי ביטון 79).

"לפי הסיבוב השלישי - לא מגיע לנו לרדת"

ניר לוין נראה רגוע בסיום המשחק, אבל השקט הזה התחלף די מהר בהטחת האשמות: "לגבי העונה הבאה, יש מספר דברים שאני צריך לדעת, וברגע שאדע אקבל החלטה. אמרתי לשחקנים שאני גאה בהם. ירדנו אמנם ליגה, אבל עשינו את זה בצורה מכובדת. הם חבורה של גברים, והם ייצגו את המועדון בצורה מכובדת. לא סתם באו לפה 4000 צופים שמחאו לנו כפיים למרות הירידה. אני שמח שאם ירדנו, אז בצורה הזו. ידעתי מראש למה אני נכנס, ושזו קבוצה עם לא מעט בעיות הבעיה העיקרית היתה התפר של מעבר הקבוצה מהבעלים ליואב כץ".

לוין המשיך לדבר על ההנהלה: "הם לא נתנו מספיק שקט בצד המקצועי. השתדלנו לנתק את הקבוצה ולהתרכז רק בצד המרכזי, אבל הבעיות השפיעו. כשיש אחד במערכת כמו אבי קאופמן שפוגע במערכת מהרגע הראשון, הוא עשה נזקים בעבודה כל השנה, ושתקנו. הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן. הדברים האלה עשו נזק. השחקנים גם היו צריכים לשים דברים בצד. אבל הנקודה הזו היתה חסרה לנו, אבל היו לנו הרבה הזדמנויות להשיג את הנקודה הזו. אני אחראי לצד המקצועי, ולכך שבתקופה ארוכה לא הצלחנו לנצח. אני לא בורח מאחריות, אבל היו מספר בעיות שהעיבו".

לוין גם החמיא לשחקנים שלו וכיאה לג'נטלמן, לא אמר מילה על הניצחון של סכנין: "הטעם עכשיו הוא מר ומגעיל אבל סיימנו את העונה בצורה מכובדת. ניצחון על מכבי ת"א זה לא עניין של מה בכך".

הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, היה חריף יותר: "אני אשקול את המשך דרכי בהפועל חיפה. עצוב לי שדברים מתנהלים ככה ואף אחד לא צועק חמס. אנחנו שיחקנו מצוין היום וקבוצות אחרות שיחקו רק בשביל הפרוטוקול".

כץ הוסיף: "בארץ חוסר ההגינות בספורט מתקבל כמובן מאליו. אני מרגיש שזה כמו להילחם בטחנות רוח. אני עדיין לא יודע מה אעשה, אני חושב שאשאר בקבוצה".

קפטן הפועל חיפה, אלירן אלקיים: "השחקנים בחדר ההלבשה עם ראשים נפולים. אנחנו עצובים ומאוכזבים. אבל עם העצב והכאב אנחנו גאים כי לא התפרקנו ושמרנו על מסגרת טובה בחודשיים האחרונים. צריך להסתכל קדימה ולהרים את הראש. התקופה הרעה בתחילת העונה היתה בעוכרנו, והיא שיצרה לנו את הפער הגדול שכמעט והצלחנו לסגור במחזור האחרון. זה מה שהכריע בסופו של דבר. מלכתחילה לא קוטלגנו כמי שישאר בליגה, ועד לפני חודשיים הצדקנו עם היכולת את הקיטלוג הזה. לפי קצב צבירת הנקודות בסיבוב השלישי - לא מגיע לנו לרדת. אבל אין מגיע בכדורגל. הבלאגן בהנהלה השפיע, אבל אני לא רוצה להוסיף. האוהדים שלנו יודעים בדיוק מה קורה, אנחנו השתדלנו להתנתק מכל זה. לפעמים זה הצליח, לפעמים לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully