וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליל מוטלו נכנס לספרי ההיסטוריה

15.8.2004 / 23:01

מרים המשקולות הטורקי זכה בפעם השלישית באולימפיאדה בקטגוריה של עד 56 קילוגרם. עכשיו הוא חולם על בייג'ינג

מרים המשקולות הטורקי חליל מוטלו נכנס הערב לספרי ההיסטוריה, כשזכה במדלית הזהב האולימפית השלישית שלו. הפנומן הטורקי הקטן, המתנשא לגובה של 1.50 מ' בלבד, השיג היום את ניצחונו השלישי בקטגוריה של עד 56 קילוגרם.

מוטלו השיג תוצאות של 135 ק"ג בהנפה ו-160 ק"ג בדחיקה. בסך הכל השיג הטורקי תוצאה של 295 קילוגרם. מוטלו הקדים את אלוף העולם הסיני וו מייג'ין, שסיים שני. הסיני אגב, זכה בשתי אליפויות העולם האחרונות מכיוון שמוטלו בחר להתחרות בקטגורית משקל גבוהה יותר בתקופה הזאת. הסיני היה רחוק ממוטלו והשיג תוצאה של 287.5 ק"ג בלבד. הטורקי סדאט ארטוק סיים במקום השלישי. מוטלו הבטיח למעשה את הניצחון שלו בתחרות כבר בנסיון הראשון שלו בדחיקה. את שני הנסיונות הבאים הוא ניצל כדי לנסות ולשבור את שיאו העולמי, אבל זה הסתיים ללא הצלחה. מה זה משנה, הטורקי עשה היסטוריה גדולה ואי אפשר היה להתעלם מההתרגשות הגדולה שהוא הפגין.

בזכות ההישג שלו, מוטלו מצטרף למועדון המכובד של זוכי 3 מדליות הזהב בהרמת משקולות, שכולל את נעים סולימנגולו ואת היוונים פירוס דימאס וחאקי חאקיאסוויליס. מוטלו הנרגש אמר בסיום: "אני מאמין שאני משתמש בלב, בנשמה ובכל כולי כדי להרים, אבל ההצלחה שלי נובעת בעיקר מהעובדה שאני פשוט אוהב הרמת משקולות". מוטלו מתכוון להמשיך ולהתחרות גם באולימפיאדה הבאה בבייג'ינג, שם הוא מתכוון לטפס לקטגורית המשקל של עד 62 קילוגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully