וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עכשיו, דווקא כשטוב לי? הפציעה שעצרה את ג'וזף גנדה

דווקא אחרי שקיבל רוח גבית מרפואה וכשבחדר ההלבשה של הפועל תל אביב למדו לעכל אותו, ג'וזף גנדה גמר את העונה. בינתיים נמשכים סימני השאלה סביב דגני וגוטליב, ששוב הצטיין. המדריך ללאומית

יוסי ציפקיס

"מבחינת הקריירה של ג'וזף גנדה, הפציעה הזו הגיעה בתזמון הכי גרוע", אמר אתמול (שני) גורם בהפועל תל אביב. "קובי רפואה מאוד מחזיק ממנו. הוא זה שהביא אותו לקרית שמונה עוד בנוער ופה הוא בנה עליו מאוד. גם מבחינה חברתית הוא סוף סוף התחיל להיות הרבה יותר אהוב". הפועל תל אביב העפילה אתמול בחזרה לפסגת הליגה הלאומית בזכות ניצחון חוץ 1:2 על עירוני ניר רמת השרון, אבל הסיפור של היום מבחינת האדומים היה הפציעה של שחקן הכנף הצעיר.

בבוקר המשחק, רגע לפני שכולם מתכננים את יומם לפי הלו"ז של המשחק באצטדיון גרונדמן, המנכ"ל רובי רגב קיבל את החדשות: גנדה סובל מקרע ברצועה הצולבת ולמעשה סיים את העונה. השמועה הופצה במהירות ובוואטסאפ הקבוצתי, והשחקנים שלחו הודעות עידוד בזה אחר זה. "כולם היו בהלם", סיפרו בהפועל.

רבים קישרו את הפציעה של גנדה למשחק נגד הפועל מרמורק לפני כשבוע וחצי, אז שחקן הכנף הוחלף מוקדם בגלל מתיחה. אבל לא כך היו פני הדברים. ביום שני, שבוע בדיוק לפני המשחק ברמת השרון, גנדה חזר כבר להתאמן באופן רגיל, אבל לקראת סוף האימון סובב את הברך ונאנק מכאבים. השחקן הצעיר החל לעבור טיפולים פיזיותרפיים, אבל אף אחד לא חשב שמדובר בפציעה כה חמורה. בדיקת אולטרסאונד לא העלתה חשש לקרע, אבל בדיקת ה-MRI הלמה בשחקן.

שחקן הפועל תל אביב ג'וזף גנדה. קובי אליהו
אף אחד לא חשב שהפציעה כל כך חמורה. גנדה/קובי אליהו

בעיני רבים, כולל בתוך הפועל תל אביב, ג'וזף גנדה בן ה-20 הוא סוג של חידה. מבחינה מקצועית אין אחד שלא רואה את הפוטנציאל הגלום בו, אבל לכולם ברור גם שהדרך עוד ארוכה. מוטי איוניר טען לא מעט פעמים שהשחקן צריך לשפר אספקטים שונים ודיבר הרבה על קבלת ההחלטות שלו. "לא סתם הוא היה חילוף קבוע אצלו כמעט בכל משחק", טענו בהפועל. למרות זאת, גנדה היה שחקן הרכב קבוע אצל איוניר וההגעה של רפואה הייתה אמורה לתת לו רוח גבית נוספת. בקבוצה סיפרו שבשבועות האחרונים הכישרון הצעיר הרגיש שסומכים עליו הרבה יותר.

בחדר ההלבשה של הפועל תל אביב, הסיפור היה מעט שונה בתחילת העונה. האדומים שומרים על חדר הלבשה מאוד מגובש ובין חלק מהשחקנים קיימות מערכות יחסים חבריות אמיתיות. אבל לפני כמה חודשים גנדה נראה קצת מנותק. חלק מהשחקנים טענו שהוא שחצן, אחד שחושב בעיקר על עצמו, אבל לאחרונה חל שינוי. גנדה הפך להיות יותר פופולארי בחדר ההלבשה וביחד עם הקרדיט המקצועי, העתיד נראה ורוד. ואז הגיעה הפציעה.

"קמתי בבוקר והיה לי מאוד קשה לשמוע על הפציעה של ג'וזף", סיפר אתמול בסיום המשחק שחר הירש. "עברתי את הפציעה הזאת בגיל שלו. כתבתי לו שצפוי לו שיקום ארוך ושהוא צריך הרבה סבלנות והתמדה. הוא ילד צעיר שאוהב לעבוד ואני חושב שהוא יחזור הרבה יותר טוב. זו פציעה קשה שפותחת לך הרבה דברים בראש ואתה מבין הרבה יותר. זה מבגר אותך. הניצחון הזה מוקדש לו".

עוד באותו נושא

לאומית: הפועל תל אביב עלתה לפסגה עם ניצחון 1:2 ברמת השרון

לכתבה המלאה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים. קובי אליהו
עדיין לא מגלים עליונות על פני יריבות לכל אורך 90 הדקות. שחקני הפועל תל אביב אתמול/קובי אליהו

אחרי ששכחו מהפציעה של גנדה וחזרו למקום הראשון, שחקני הפועל תל אביב ערכו מסיבה קטנה בחדר ההלבשה. לצד שחרור הלחץ השבועי, לאדומים עדיין יש בעיות, בעיקר בכל הנוגע למחץ בחלק ההתקפי. אתמול הקבוצה הציגה דקות טובות ולא הפסיקה להחמיץ, אבל גם נלחצה לאחור בסיום ולא הצליחה לייצר 90 דקות עקביות של עליונות על פני היריבה.

"היכולת שלנו לא באה לידי ביטוי ואנחנו מצפים להרבה יותר", הודה הירש כאשר ניסה להסביר מדוע הוא ועידו אקסברד מתקשים להבקיע במדי הפועל, "שנינו נתנו יותר בקריירה, זה לא תירוץ, אבל בהפועל תל אביב הרבה יותר קשה ולחוץ מאשר בהפועל עפולה או הפועל עכו. המשחקים פה נראים אחרת, הקהל שלנו גורם לשחקני היריבה להיות בטירוף, להרגיש שזה משחק של פעם בעונה. עם שידור מרכזי ומגרש מפוצץ, קהל וחשיפה. מבחינתם זה קורה פעם בכמה שנים שקבוצה כמונו מגיעה לליגה הזאת".

קובי רפואה רואה את הדברים מהקווים ולמרות תשע נקודות מתשע אפשריות, גם הוא מצפה להרבה יותר ובינואר יתבצעו שינויים. הבלם ברונו סוארס טען בפני ההנהלה שיש לו הצעות מטורקיה ומלזיה, אבל בשלב זה אין כוונה לשחררו. הסיבה העיקרית נעוצה בחוסר הוודאות לגבי עתידם של אדי גוטליב ואוראל דגני.

גוטליב שוב הצטיין אתמול ובפעם הראשונה מאז שחזר, גם לא ספג קריאות בוז ושריקות מהקהל, אבל הוא נחוש לעזוב. דגני כבר סירב להצעה אחת לחוזה ארוך טווח ובשבוע שעבר קיבל הצעה משופרת שעומדת ברוב התנאים שהוא ביקש. הפעם היו משוכנעים בהפועל תל אביב שהבלם ישיב בחיוב, אבל הוא שוב סירב וככל הנראה ממתין להחלטת הבורר. לא ברור אם דגני מעוניין רק בחוזה עליו חתם מול ההנהלה הקודמת, או גם בעזיבת הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully