וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאלי ומאנצ'יני מקנאים? סמפדוריה דוהרת בפתיחת העונה הטובה בתולדותיה

20.11.2017 / 11:40

עם המאמן המצוין מרקו ג'מפאולו, הנשיא הצבעוני והנבון מאסימו פררו, הכוכב הוותיק הפורה פאביו קוואליארלה ושורה של כשרונות צעירים, סמפדוריה כובשת את הדמיון עם מאזן טוב בהשוואה לעונת האליפות ב-1991. הבלוג של יוכין

שחקני סמפדוריה חוגגים. רויטרס
הלהיט של הסריה A. סמפדוריה חוגגת אתמול/רויטרס

בתחילת יוני 2009 היה מרקו ג'מפאולו קרוב מאוד למשרת מאמן יובנטוס. כך לפחות הוא עצמו סבר אחרי המפגש עם המנהל הספורטיבי אלסיו סקו, בה נסגרו כל פרטי החוזה, ואף דוסקסו תוכניות המועדון לקיץ, כולל שחקני רכש פוטנציאלים. ג'מפאולו הלך לישון מאושר, והתעורר כדי לקרוא בעיתונים על מינויו של צ'ירו פרארה למאמן הקבוע של הגברת הזקנה. המום ומאוכזב, הוא נשאר על ספסל סיינה, וגם זה לא לאורך זמן.

שבועות ספורים מאוחר יותר, הוא פוטר על ידי הקבוצה שהתדרדרה לתחתית העמוקה. לא עזרה לו העונה הקודמת החיובית, בעקבותיה עלה לכותרות כאחד המאמנים הצעירים המבטיחים באיטליה וגרף שבחים אפילו מאחד המומחים הגדולים. כאשר נשאל פאביו קאפלו ב-2009 לגבי הדבר הבא בארץ המגף, השיב פאביו קאפלו: "ג'מפאולו הוא השם המעניין ביותר". יובה, שעוד חיפשה את עצמה אחרי פרשת קלצ'ופולי, שקלה אותו ברצינות, אך חוסר נסיונו הרתיע. הרי ג'מפאולו כשחקן בילה ג'מפאולו רק בליגות הנמוכות.

ההימור על פרארה כשל, ומועדון הפאר מטורינו חווה שתי עונות איומות במקום השביעי, עד שבא אנטוניו קונטה ושינה את הכל. לג'מפאולו לקח הרבה יותר זמן להתאושש אחרי הפיטורים מסיינה, והקריירה שלו דעכה. דרושות שורות רבות מדי על מנת לספר על כל עלילותיו המייגעות, כולל הפרשה המוזרה בברשיה במהלכה ניתק את הטלפון הסלולרי, והבריז מהמשחקים ומהאימונים בתגובה ליחס עוין מצד האוהדים. אז הנה השורה התחתונה – כיום שוב נחשב ג'מפאולו לכוכב עולה בשמי איטליה, על אף שהוא כבר בן 50, ואתמול הוא "נקם" סוף כל סוף ביובנטוס.

עוד בנושא

יובנטוס הפסידה 3:2 לסמפדוריה, אינטר עלתה למקום השני
פררו: "הפיאט 500 עקפה את הפרארי", אלגרי: "קיבלנו סטירה"
"ונטורה משוכנע שבופון ודה רוסי ניסו להסית את שחקני הנבחרת נגדו"

מרקו ג'מפאולו מאמן סמפדוריה. GettyImages
סוף סוף נקם ביונטוס. מרקו ג'מפאולו עם מסמיליאנו אלגרי/GettyImages

ג'מפאולו אימן פעם את אלגרי

אחרי 10 הפסדים רצופים לגברת הזקנה במהלך הקריירה, כמאמן קליארי, סיינה, קטאניה, אמפולי וסמפדוריה, הגיע הניצחון המתוק המיוחל. סמפ פירקה את האלופה 2:3 בתצוגת תכלית מופתית – התוצאה עמדה על 0:3 לפני זמן פציעות. המכה הטקטית לחבר הוותיק מסימיליאנו אלגרי היתה חזקה, והקשר בין השניים הולך זמן רב לאחור. כאשר החל ג'מפאולו את דרכו באימון, כעוזרו של ג'ובאני גלאונה בפסקארה, שיחק אלגרי בקבוצה וקיבל ממנו הנחיות. שניהם ינקו בשקיקה את התורה ההתקפית של גלאונה, איש מקצוע מוערך מאוד שמעולם לא קיבל תפקיד במועדון גדול. אלגרי פילס את דרכו לצמרת במהירות מסחררת כנגד כל הסיכויים. בן ג'מפאולי (שניהם ילידי אוגוסט 1967) נאלץ להמתין הרבה יותר, אבל עכשיו כל המדינה עומדת ומריעה לעבודתו.

חמש נקודות בלבד מפרידות כעת בין אלגרי לג'מפאולי בטבלה, ולסמפדוריה משחק חסר ביד. היא היחידה בליגה עם מאזן ביתי מושלם, ובאופן כללי התוצאות – שמונה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים ב-12 משחקים – היו מספיקות כדי לרוץ בפסגה בסיטואציה אחרת. עובדה היא כי סמפדוריה הגדולה מכולן, אשר זכתה באליפות בעונת 1990/91, הובילה אז את הטבלה אחרי 12 מחזורים עם מאזן פחות טוב בתרגום לשלוש נקודות לניצחון. הפעם, עם הפתיחה הטובה בתולדותיה, מדורגת הקבוצה רק במקום השישי אחרי נאפולי, אינטר, יובה, רומא ולאציו, והסיכויים לסקודטו שווים לאפס עגול. זה לא מוריד דבר מההישג של ג'מפאולי, ולא לחינם הושווה המאמן בגאזטה דלו ספורט לוויאדין בושקוב האגדי שחתום על התואר ההיסטורי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רוברטו מאנצ'יני שחקן סמפדוריה. Ben Radford, GettyImages
פתיחה טובה יותר מבעונת האליפות. רוברטו מאנצי'ני/GettyImages, Ben Radford

ניצחון כפול בדרבי – לראשונה מאז 1960

למעשה, במובנים לא מעטים ההצלחה הנוכחית מרשימה יותר. בושקוב המנוח לקח אליפות בעונתו החמישית בסמפדוריה, עם סגל יציב של כוכבים גדולים ששיחקו ביחד לאורך זמן. ג'אנלוקה ויאלי ורוברטו מאנצ'יני פיתחו הבנה עיוורת בחוד, אטיליו לומברדו המדהים שרף את האגף הימני, טוניניו סרזו הנהיג את הקישור, פייטרו ויירקובוד היה מעוז ההגנה, ג'אנלוקה פאליוקה עמד בין הקורות. היתה זו קבוצה נוצצת שהגיעה בזכות לגמר גביע האלופות ב-1992, ולא היתה רחוקה מלנצח את ברצלונה בוומבלי לפני הטיל של רונאלד קומאן בהארכה. לעומת זאת, ג'מפאולי חתם רק בקיץ 2016, האמצעים העומדים לרשותו דלים משמעותית, והוא נאלץ להתמודד עם גל עזיבות.

את העונה שעברה סיימה סמפדוריה במקום העשירי, קרובה יותר לתחתית מאשר לצמרת, והקמפיין ייזכר בעיקר בזכות הדאבל על היריבה העירונית השנואה גנואה. תאמינו או לא (ובאמת קשה להאמין), היה זה המקרה הראשון מאז 1959/60 בו רשמה סמפדוריה שני נצחונות בדרבי. לואיס מוריאל הקולומביאני היה הגיבור הגדול עם כיבושים בשני המפגשים, והוא כבר לא נמצא בסגל – החלוץ נמכר בקיץ לסביליה תמורת 20 מיליון יורו. במקביל, נפרדה סמפדוריה מהבלם הסלובקי הצעיר מילאן שקריניאר שעזב לאינטר תמורת 35 מיליון, בעוד הסקורר הצ'כי פטריק שיק נדד לרומא בעסקה שעשויה להגיע ל-42 מיליון. גם הקשר הפורטוגלי הצטרף לספורטינג ליסבון.

מאסימו פררו נשיא סמפדוריה. רויטרס
יודע לעשות עסקים. מאסימו פררו/רויטרס

"וראטי החדש" ו"אינייסטה הפולני" בקישור

אין ספק – הנשיא הצבעוני מאסימו פררו יודע לעשות עסקים. הוא קונה בזול, מוכר ביוקר, ומושך תשומת לב רבה עם חגיגות חינניות ביציע הכבוד. הוא יודע את העבודה – הרי הוא מפיק סרטים מצליח, ומסתבר שהוא בעל הבית המושלם גם בכדורגל. פררו נהנה מאור הזרקורים במסגרת הדמות שבנה לעצמו, אבל לא מתערב מבחינה מקצועית ונותן למאמניו גיבוי מוחלט. ג'מפאולו מת על זה. אחרי שעבד עם נשיאים משוגעים, במיוחד עם מאסימו צ'לינו בקליארי, מדובר בעבורו בשינוי של 180 מעלות. "אני לא מבקש מפתח מכל המועדון, אבל כן נועל את חדר ההלבשה. זו המעבדה שלי, ואני האמן", אומר המאמן.

בתנאי שקט תעשייתי, המעבדה של ג'מפאולו מגדלת שחקנים לתפארת, וזו לא הדוגמא הראשונה. בקיץ 2015 הוא קיבל לידיו את אמפולי אחרי שמאוריציו סארי עזב לנאפולי, והשיג תוצאות טובות יותר מקודמו. הקשר הפולני פיוטר זלינסקי, למשל, השתדרג בזכותו ועבר בעצמו לנאפולי. בסמפדוריה, חולל ג'מפאולו נס של ממש עם שיק ושקריניאר, והעונה מצית את הדמיון עם צעירים מוכשרים נוספים.

שימו לב לשמות האלה – אתם תשמעו עליהם רבות בשנים הקרובות. הקשר האורוגוואי בן ה-21 לוקאס טוריירה, ששלח אתמול טיל לרשת יובנטוס, הוא נווט צנום סטייל מרקו וראטי. הקשר הפולני בן ה-22 קארול לינטי הושווה במולדתו לאנדרס אינייסטה בזכות סגנונו. הפליימייקר הבלגי בן ה-23 דניס פראט גילה ניצוצות בעונה שעברה והשתדרג מאוד העונה כאשר הפך לבאנקר בהרכב, ונמצא על הכוונת של ליברפול. החלוץ הפולני דויד קובנצקי בן ה-20 מוגדר על ידי ג'מפאולו עצמו כ"פטריק שיק הבא", אך המאמן טוען שיקבל הזדמנויות ויפרח רק בסיבוב השני.

מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס עם פאביו קוואליארלה שחקן סמפדוריה. רויטרס
העונה הפורייה בחייו? פאביו קוואליארלה/רויטרס

קוואליארלה בדרך לשיא אישי?

כולם נתמכים על ידי הוותיקים, ובראשם הווירטואוז המחונן פאביו קוואליארלה. בגיל 34, הוא אוהב מאוד לפרגן לחבריו, אבל לא שוכח גם לשים כדורים ברשת, ועשוי להיות בדרך לעונה הפורייה בחייו. השיא האישי של כוכב יובנטוס ונאפולי לשעבר עומד על 13 שערים, והוא השיג אותו שלוש פעמים, כולל בקדנציה הקודמת בסמפדוריה אי שם ב-2006/07. העונה כבר יש לו שבעה כיבושים, כולל שער קל מול ב-0:2 על גנואה במחזור הקודם – ניצחון שלישי רצוף בדרבי, זה כבר לא קרה מאז 1954.

כפי שדאגו לצייו בגאזטה דלו ספורט, קוואליארלה כובש בקצב מהיר הרבה יותר בהשוואה ל-ויאלי בעונת האליפות. למעשה, ניתן לומר כי זו קבוצה אטרקטיבית יותר לצפיה בהשוואה לגיבורים מלפני 27 שנה. סמפדוריה של בושקוב סיימה שלוש פעמים בתיקו 0:0 בחמישה המחזורים הראשונים ב-1990, וכבשה 18 שערים בלבד ב-12 המשחקים הראשונים. החבורה של ג'מפאולי הרשיתה כבר 27 שערים העונה ,כולל 19 בשישה הנצחונות הביתיים. בקבוצותיו הקודמות זכה המאמן לא פעם לביקורת על סגנון הגנתי מדי, אך זה רק מדגיש את גמישותו המחשבתית. כאשר הוא מרגיש ששחקניו מסוגלים להצליח באמצעות ההתקפה, הוא משחרר את הרסן בחדווה, כפי שלמד מגלאונה.

כך הוא ניצח 0:2 את מילאן של קודמו בתפקיד וינצ'נצו מונטלה. כך הוא העניק חגיגות שערים מול אטאלנטה, קרוטונה וקייבו. וכך הוא פירק אתמול את האלופה, אשר שלטה אולי יותר בכדור, אבל נכנעה לתכליתיות של סמפדוריה ששלחה שחקנים רבים להתקפה בכל הזדמנות. זה לא יסתיים בכתר, ואפילו העפלה לליגת האלופות ממש לא נראית ריאלית, אבל פררו מכוון גבוה. "אני רוצה להחזיר את סמפדוריה לימים הגדולים", הוא אמר לפני שנתיים. עם המאמן המבריק על הקווים, הוא נמצא במסלול הנכון, אבל כמה זמן הוא יישאר שם? מי יודע, אולי יובנטוס תחשוב שוב בכיוונו של ג'מפאולו כאשר תגיע העת להיפרד מאלגרי.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • סמפדוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully