וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר גם את זה: סטפן אל שעראווי מצא את המקום הנכון ברומא

1.11.2017 / 7:30

מילאן יצרה ציפיות לא מציאותיות וזרקה אותו, למרות שהפגין נאמנות נדירה כלפיה. מונאקו ניסתה להשיב לו את חדוות המשחק, אך ויתרה מהר מדי. רק כאשר עבר לרומא, "פרעה" מצא את עצמו מחדש. עכשיו אף אחד לא מתפלא מהצגות גדולות כמו זו שסיפק מול צ'לסי

רויטרס

לפני פחות משנתיים כולם רק רצו להיפטר ממנו. מונאקו שאלה בקיץ 2015 את סטפן אל שעראווי ממילאן עם התחייבות לרכוש אותו תמורת 15 מיליון יורו בתנאי שישותף ב-25 משחקים במדיה בכל המסגרות – ועצרה את העסק אחרי ההופעה ה-24. האדומים-שחורים, מצידם, ממש לא התכוונו להחזירו. "אין סיכוי", אמר סגן הנשיא אדריאנו גליאנו בינואר 2016, "הוא יישאר במונאקו או יימכר לקבוצה אחרת". רומא שמעה ונכנסה לעניינים. הוא קיבלה את החלוץ בהשאלה עד לסיום העונה, קיבלה ממנו שמונה שערים ב-16 משחקים, ואז החתימה אותו באופן מלא. כיום, כאשר הוא מככב בליגת האלופות, יכולה מילאן להאשים רק את עצמה.

כי אל שעראווי היה ונשאר אוהד שרוף של הרוסונרי. הוא חלם על סן סירו כאשר גדל באקדמיה של גנואה וראה את קאקה כאלילו הגדול ביותר. השאיפה התגשמה בגיל 18, והוא הפך תוך זמן קצר לאליל הבלתי מעורער של האוהדים. בעונתו השנייה ב-2012/13 הוא גרם להיסטריה של ממש, הבקיע 16 שערי ליגה, הוגדר כדבר הגדול הבא בכדורגל האיטלקי וסחט השוואות לקאקה עצמו. גליאני, חובב הצהרות פומפוזיות כהרגלו, טען: "סטפן מזכיר לי את סמואל אטו". והנער נאלץ לנסות להוריד את הציפיות. "הוא אמר זאת כי אני עובד קשה בהתקפה ובהגנה כמו אטו, אבל אני לא רוצה להידמות לכוכבים אחרים. אתרכז באיכויות האישיות שלי", טען החלוץ.

עוד בנושא

אלופות: רומא הביסה 0:3 את צ'לסי, צמד לסטפן אל שעראווי
עוד אמש: פריס סן ז'רמן ובאיירן מינכן עלו לשמינית הגמר

סטפן אל שעראווי, מילאן, מאוכזב. AP
ההשוואות לקאקה לא עשו לו טוב. אל שעראווי בימי מילאן/AP

הקהל בסן סירו לא אהב את המכירה

ואולם, ציפיות מוגזמות עלולות להזיק, גם כאשר השחקן משתדל בכל כוחו לשמור את הרגליים על הקרקע. אל שעראווי לא איבד את הקשר עם המציאות, אבל המציאות איבדה את הקשר איתו. מילאן רצתה להפוך אותו לסופרסטאר האולטימטיבי, וממש לא ידעה לטפל במעידות הטבעיות. היחס לפציעות היה חמור שבעתיים. כתקווה המרכזית של המועדון, היה לחץ עצום להחזיר את הנער למגרשים מהר ככל האפשר אחרי ששבר עצם בכף רגלו. אז הוא נזרק למערכה מוקדם מדי, נפצע שוב ונזקק לבסוף לניתוח. העונה כולה הלכה לעזאזל, וכאשר היה סוף כל סוף בריא גילה לפתע אל שעראווי שהוא כבר לא העילוי והסמל. הוא הפך לפלופ.

המהפך היה אכזרי, ונדרש חוסן מנטלי לא מבוטל על מנת להתגבר עליו. הדמעות זלגו מעיניו של החלוץ כאשר כבש מול סמפדוריה בנובמבר 2014 שער ראשון אחרי ההיעדרות הגדולה – בכי חסר מעצורים של אושר ותסכול בו זמנית. זה היה ביצוע נאה, כמו בימים הטובים. אל שעראווי פרץ משמאל, חתך למרכז ושחרר טיל בלתי ניתן לעצירה לפינה הרחוקה של סרחיו רומרו. זו יכולה הייתה להיות פתיחה של דף חדש, אך ההמשך היה בעייתי לאכזבתם הרבה של האוהדים.

ביציעים העריצו תמיד את אל שעראווי. החיוך הכריזמטי, האהבה חסרת הפשרות כלפי המועדון, הטכניקה המלוטשת, הנכונות להשקיע בכל פינה במגרש – כל אלה הפכו אותו לדמות אהודה במיוחד. הידיעה על כך שמילאן לא מעוניינת לתת לו הזדמנות הולמת לשוב לאיתנו ומחפשת דרכים להעזיבו גרמו לתחושות קשות מאוד בקהל. אפשר להשלים עם עזיבה של שחקנים שמבקשים לנטוש בעצמם, כמו אנדריי שבצ'נקו וקאקה. אפשר להבין את המועדון שלא מסוגל לעמוד בפני הצעות כספיות טובות על מנת להבטיח את עתידו, כמו שקרה עם זלאטן איברהימוביץ' וטיאגו סילבה. אבל למה לזרוק את האיש שחי ונושם מילאן? זה היה חטא בלתי נסלח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סטפן אל שעראווי, מונאקו, מול מקסים מדבדב, קלאב ברוז'. AP
גם במונאקו זה לא עבד/AP

האמון של ספאלטי, החברות עם סלאח

מונאקו התבררה כיעד לא נכון עבור החלוץ. היחסים עם המאמן לאונדרו ז'ארדים לא הסתדרו מהרגע הראשון, ואפילו שער השוויון מול טוטנהאם בליגה האירופית, אותו הבקיע האיטלקי כמחליף, זכה לתגובה קרה מאוד מצד הפורטוגלי. "הוא צריך לספק את הסחורה במשך כל 90 הדקות", אמר ז'ארדים, ובשלב זה כבר היה ברור שאין לו כל כוונה להחתים את השחקן באופן קבוע. אחרי הפציעות והמכה המורלית הגדולה, אל שעראווי היה זקוק בעיקר לתמיכה. הוא היה צריך למצוא בית חדש, בו יגלה מחדש את התשוקה ויאמין ביכולתו לפרוח.

לוצ'יאנו ספאלטי העניק לו את התחושה הזו. "אני זוכר את סטפן כשחקן מעולה. הוא קצת הלך לאיבוד, אבל דיברתי איתו, והאיתות שקיבלתי היה חיובי. יש לו כל התכונות על מנת להצליח ברומא", אמר המאמן. שער בהופעת הבכורה לא הזיק כלל, והבוס הקפיד להעניק גם ביקורת בונה לאורך הדרך. "אל שעראווי לא תמיד החלטי ליד השער, וצריך לעבוד על זה. ככל שישתפר, כך יהפוך לשחקן שלם יותר", הצהיר ספאלטי אחרי מספר שבועות של היכרות. החלוץ היה מאושר. "המאמן סמך עלי עוד לפני שהגעתי, ואני מודה לו מאוד על כך. אני מקשיב לו כל הזמן, והוא עוזר לי לצמוח", אמר אל שעראווי. לבסוף, הוא אפילו קיבל זימון מאנטוניו קונטה ונסע ליורו 2016, גם אם כשחקן ספסל.

סיבה נוספת להתאקלמות מהירה ומהנה של הפרעה באולימפיקו נעוצה בחברות הקרובה עם מוחמד סלאח. "הוא הידיד הכי טוב שלי, ואנחנו מבלים הרבה ביחד. זה חשוב גם כי אני מתעניין מאוד בשורשים המצרים שלי", אמר אל שעראווי. אביו מצרי, והוא אפילו קיבל בזמנו אינספור שיחות בנסיון לשכנעו לייצג את הנבחרת האפריקנית, לפני שקיבל החלטה חד משמעית לבחור באיטליה. שיתוף הפעולה עם בן גילו, הכוכב הגדול של מצרים, היה נהדר גם על המגרש, ולאל שעראווי היה חלק מסוים בעונה הגדולה של רומא, אשר צברה אשתקד 87 נקודות.

מאירועי אמש: פרוטי חוגג את השער של אל שעראווי באופן מפוקפק

לא להיות בראש הפירמידה

המאזן עמד שוב על שמונה שערי ליגה, כולל כיבוש מרגש בניצחון 1:4 על מילאן בסן סירו. הוא הדגיש יותר מכל את הפספוס העצום של רוסונרי, ואת הרווח הגדול של ג'אלורוסי. ואולם, אל שעראווי נכנס כמחליף במשחק המדובר, ובשום שלב לא הוגדר כשחקן מפתח בקבוצתו. הוא היה בורג חשוב ברוטציה, אך לא מעבר לכך – וזה התפקיד שמתאים לו יותר מכל. בתפקיד הזה הוא מצליח העונה גם בלי ספאלטי ובלי סלאח.

הנקודה פשוטה. אל שעראווי אינו כוכב על, ולעולם לא יתפתח בכיוון. הוא בסך הכל שחקן טוב מאוד שמסוגל לתרום רבות לכל קבוצה, במיוחד כאשר סומכים עליו, לא מפילים עליו את כל העול ולא מצפים ממנו להנהיג. לו היתה למילאן הסבלנות לאפשר לו להחלים לחלוטין מפציעותיו הפיזיות והנפשיות, לו היתה לה החוכמה לא להגדיר אותו בחוסר אחריות כשילוב של קאקה ואטו, הוא יכול היה להיות אחת הדמויות החשובות ביותר במועדונו האהוב. המטרה של כל קבוצה חייבת להיות טיפוח השחקנים הנאמנים ביותר. במקום זאת, במילאן העדיפו בשנים האחרונות להתמקד ברכישת שכירי חרב. את התוצאות רואים על המגרש ובטבלה.

מנגד, ברומא מצא אל שעראווי את המשבצת הנכונה. איש לא חושב שהוא יכריע עבורה את כל המשחקים, ולכן הוא יכול לזהור ולהכריע חלק מהמשחקים. השבוע האחרון היה פנומנלי מכל הבחינות. זה החל בשבת עם שער ניצחון על בולוניה בבעיטת יעף מרהיבה, כמתנה נהדרת לעצמו ליום הולדתו ה-25. אתמול זה נמשך עם צמד ב-0:3 על צ'לסי שהבטיח מעשית את הכרטיס לשמינית גמר ליגת האלופות.

השער הראשון, אחרי 39 שניות בלבד, היה המהיר ביותר העונה במפעל, והמהיר ביותר של רומא באירופה. והוא היה עוצר נשימה, בבעיטה חזקה ומדויקת להפליא בחלק החיצון של הרגל. לאוהדי מילאן הוא הזכיר בעיקר את הכיבוש בדרבי מול אינטר בפברואר 2013 – גם אז הכניע אל שעראווי את סמיר האנדנוביץ' בבעיטה מסוגננת בחלק החיצון של כף רגלו הימנית. זה היה כאשר נדמה היה כי החלוץ הצעיר נמצא בדרכו לפסגת הפירמידה, אבל היום האוהדים במילאנו יכולים רק להתגעגע אליו, בעודו משמש חלק אינטגרלי מפירמידה מוצלחת הרבה יותר בעיר הנצח.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

שחקני רומא אדין דז'קו, סטפן אל שעראווי. רויטרס
פורח שוב. מחובק על ידי שחקני רומא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully