וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמן עם שיק: האם ההמולה סביב פטריק שיק מוצדקת?

1.9.2017 / 14:30

הוא מושווה לאיברהימוביץ', ואן באסטן וברגקאמפ, אך רק לפני שנתיים היהלום הצ'כי החדש לא היה רצוי אפילו בספרטה פראג. אחרי עונת פריצה בסמפדוריה, נוחת פטריק שיק ברומא בעסקה מורכבת. האם ימשיך לנצוץ יותר מאחותו הדוגמנית?

עריכת וידאו: מתן חדד

ההשוואות להן זכה בתקופה האחרונה פטריק שיק יצאו לחלוטין מגבולות הטעם הטוב. פאבל נדבד רואה בו דמיון לזלאטן איברהימוביץ': "הוא מזכיר לי אותו, כי הוא גבוה, טכני, ואין לו שרירים. גם זלאטן היה נטול שרירים כאשר הגיע ליובנטוס, ותראו מה קרה בהמשך. אפשר רק לדמיין כיצד ייראה שיק בעוד שנתיים או שלוש", התלהב סגן יו"ר כאשר הגברת הזקנה היתה בדרך להחתים את החלוץ הצ'כי.

עוד בנושא:
פטריק שיק בנבחרת התגליות של העונה שעברה

שיק עצמו אכן מעריץ את כישוריו של השבדי, אך רומן פיבארניק, אשר אימן אותו בבוהמיאנס, קובע: "הסגנון שלהם שונה בתכלית. לדעתי הוא דומה למרקו ואן באסטן, תהנועות של פטריק מזכירות אותו". ואם זה לא מספיק, הרי ששיק הוזכר גם בנשימה אחת עם דניס ברגקאמפ. כאשר הבקיע במדי סמפדוריה מול קרוטונה באפריל, הקפיץ החלוץ את הכדור מעל ג'אנמרקו פרארי באופן שהזכיר לאיטלקים את המבצע המיתולוגי של ההולנדי הלא מעופף נגד ניוקאסל. כעת, כשהוא עבר לרומא בעסקה ששוויה עשוי להאמיר עם כל הבונוסים השונים ל-42 מיליון יורו, מדברים עליו כעל האיש שישבור את השיא של גבריאל באטיסטוטה בעיר הנצח.

נדמה כי כולם יצאו לגמרי מדעתם, כי הרי שיק פתח 14 פעמים בלבד בשורות סמפדוריה בעונה החולפת. הוא אמנם הבריק בהזדמנויות לא מעטות גם כמחליף, והפך לסוג של אולה גונאר סולשיאר מגנואה בדרך לכיבוש 11 שערים, אך איך אפשר להעריך אותו על סמך דקות משחק כה מעטות. איברהימוביץ', ואן באסטן, בקגקאמפ, באטיסטוטה... אתם יודעים מה, אם כבר מתפרעים, אז כדאי להתחיל את הרשימה הזו בזינדין זידאן. המבצע מול קרוטונה רחוק שנות אור מזה של ברגקאמפ, אבל בהופעתו השניה כמחליף בספרטה פראג, במאי 2014, הדגים שיק באופן מושלם את הסיבוב המפורסם של זיזו. קלאסה של ממש – תראו אותו כאן.

מרקו ואן באסטן בשנת 1988. AP
השוו את שיק אליו. ואן באסטן/AP

מהיציע בספרטה לסחורה החמה באיטליה

דווקא לאביצ'קה העניק לשיק את ההזדמנות למשוך את תשומת ליבם של הסקאוטים. פיבארניק צרח על החלוץ באימונים, החדיר בו מוטיבציה, התחיל לראות בו ניצוצות של ואן באסטן, והעניק לו מקום קבוע בהרכב על חשבון שחקנים מנוסים יותר

אוהדי ספרטה התלהבו מאוד מהצעיר שהעז לעשות זאת כבר בשניות הראשונות בחייו באיצטדיון לטנה הביתי. הם קראו על הביצועים שלו בקבוצת המילואים, בה כבר 22 שערים בעונה. אלא שהמאמן ויטסלאב לאביצ'קה התרשם פחות. על אף ששיק כבר היה בן 18, הוא לא סבר שיש מקום לשלב אותו בהדרגה. בכל העונה שלאחר מכן, הוא אפילו לא היה על הספסל, ובתקשורת הספיקו לשכוח על קיומו. כאשר בוהמיאנס קיבלה אותו בהשאלה בקיץ 2015, כל מטרתה היתה לעבות את הסגל. פיבארניק סבר ששיק יהיה החלוץ השלישי בסגל, ולא הסתיר זאת. מבחינת השחקן עצמו, היה זה שיפור עצום בהשוואה למעמדו בספרטה, והוא הסכים ללא היסוס. במחזור הראשון, הוא פתח בהרכב בגלל פציעות, אך הוחלף בהפסקה כי הפגין יכולת חלשה להחריד. אם מישהו היה מספר אז לצ'כים כי תוך שנה יעבור שיק לליגה האיטלקית, הם היו מתים מצחוק.

ואולם, זה בדיוק מה שקרה, ודווקא לאביצ'קה העניק לשיק את ההזדמנות למשוך את תשומת ליבם של הסקאוטים. פיבארניק צרח על החלוץ באימונים, החדיר בו מוטיבציה, התחיל לראות בו ניצוצות של ואן באסטן, והעניק לו מקום קבוע בהרכב על חשבון שחקנים מנוסים יותר. מאמן ספרטה לשעבר, שמונה בינתיים בנבחרת עד גיל 21, זימן אותו לסגל, וקיבל תפוקה נאה של 10 כיבושים במוקדמות אליפות אירופה. וגם אם מחציתם הובקעו נגד מלטה, היה גם שער ניצחון חשוב וקריטי על בלגיה, בשורותיה שיחקו יורי טילמאנס ודיבוק אוריגי. צ'כיה העפילה לטורניר על חשבונם, ושיק הפך לפתע לסחורה חמה בשוק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פטריק שיק שחקן נבחרת סמפדוריה. GettyImages
בצ'כיה היו סקפטים לגבי סיכויי ההצלחה שלו באיטליה. שיק/GettyImages

קור רוח ואלגנטיות

סוכנו החליט למקד את המאמצים במועדונים האיטלקים, ועבודתו אכן נשאה פרי. רומא, נאפולי וסמפדוריה נלחמו על שירותיו של השחקן שכבש שמונה שערים בבוהמיאנס הקטנה בליגה הצ'כית, בעונתו המלאה הראשונה בבוגרים. מגלי הכשרונות של נאפולי ויתרו לבסוף, הרומאים היו מוכנים לשלם 2.5 מיליון יורו בלבד, ודווקא סמפדוריה הלכה רחוק מכולם. ספרטה לא יכולה היתה לוותר על להצעה של 4 מיליון עבור שחקן לא מוכח שבקושי שיחק בשורותיה. זה הרי בדיוק הסכום שקיבלה עבור הכוכב הגדול שלה, קשר הנבחרת לדיסלאב קרייצ'י שהשלים 90 דקות בכל המשחקים ביורו 2016. לעומתו, שיק אמנם ערך הופעת בכורה ממש לפני הטורניר, אך נופה בהחלטה צפויה מהסגל הסופי על ידי המאמן פאבל ורבה. הוא עוד לא היה בשל מספיק.

בצ'כיה היתה סקפטיות לגבי הצלחתם של קרייצ'י ושיק בארץ המגף. האוהדים זוכרים היטב את הפאיסקו של יוזף הושבאואר, הפליימייקר שהגיע לקליארי כהבטחה גדולה, לא ראה דשא והוחזר מיד לפראג. אן עילוי כמוהו התרסק, למה אפשר לצפות משחקן שהושאל לבוהמיאנס? ובאמת, בחודשים הראשונים באיטליה כלל לא שמו לב ששולב מדי פעם כמחליף ובעיקר סבל מגעגועים לביתו. אבל אז שלח אותו המאמן מרקו ג'מפאולו להופעת בכורה בהרכב דווקא מול יובנטוס, ושיק הבקיע שער נאה לרשת האלופה. "קור הרוח שלו מול השער הרשים אותו מאוד. זו תכונה נדירה אצל חלוץ בן 20", העיר פאביו קוואליארלה, הסקורר הוותיק של סמפדוריה.

פטריק שיק שחקן סמפדוריה. GettyImages
קר רוח. שיק/GettyImages

כמו איקארדי, רק יותר יקר

בהמשך עזר שיק לנצח את רומא ואת אינטר. אפריל היה פורה במיוחד מבחינתו – הוא מצא את הרשת בכל המשחק. בשלב זה, הוא היה כבר באנקר בהרכב, והפך לפופולרי יותר בצ'כיה בהשוואה לאחותו הדוגמנית

קור הרוח הזה בהחלט בלט, לצד אלגנטיות והחלטיות, כאשר שיק התחיל להפציץ. לעתים תכופות היו אלה שערים מצמקים בהפסדים, אבל בהמשך עזר שיק לנצח את רומא ואת אינטר. אפריל היה פורה במיוחד מבחינתו – הוא מצא את הרשת בכל המשחק. בשלב זה, הוא היה כבר באנקר בהרכב, והפך לפופולרי יותר בצ'כיה בהשוואה לאחותו הדוגמנית. בסיבוב הראשון עוד התבדח ג'מפאולו: "אני שומר אותו על הספסל כדי שאף אחד לא ירכוש אותו מאיתנו". בסיבוב השני, נדמה היה כי סמפדוריה ממש לא מתנגדת לעשות עליו קופה. היא רק רצתה למקסם את הרווחים. במועדון עדיין מתקשים לעכל את העובדה כי מאורו איקארדי נמכר לאינטר תמורת 6 מיליון יורו אחרי עונת הפריצה ב-2013. הפעם התסריט היה אחר לגמרי, כאשר יובנטוס הסכימה לשלם 26 מיליון.

עם זאת, גם הסיפור הזה הסתבך. שיק נכשל פעמיים בבדיקות הרפואיות שהראו לכאורה בעיות בליבו. מאסימו פררו, הבעלים הצבעוני של סמפדוריה, זעם: "אלה בסך הכל תסמינים של צינון. אם יובה רוצה לסגת מהעסקה, כדאי שתגיד את האמת". הוא לא היה צריך להצטער על כך יתר על המידה, כי שמו של שיק הוזכר בהקשר של רוב קבוצות הצמרת באיטליה. אינטר גילתה עניין רב, אך רומא זכתה לבסוף בשירותיו, במסגרת עסקה מעניין שהגה המנהל הספורטיבי מונצ'י.

האם הציפיות במולדת מוגזמות?

כבר לפני שנה הצהיר שיק שהוא שואף לשחק באולימפיקו, אך אז לא הסכים המועדון להעלות את ההצעה. כעת תשלם רומא 5 מיליון יורו, כפול מהסכום שדובר עליו אשתקד, רק על עונת השאלה. במידה ויעמוד החלוץ במספר משחקים ושערים מסוים, תהיה רומא מחוייבת לרכוש אותו תמורת 9 מיליון נוספים, אשר יאמירו ל-17 מיליון בהתאם להישגים אישיים וקבוצתיים. אם יימכר שיק לפני תחילת 2020, תשלם רומא 20 מיליון נוספים, או מחצית מסכום המכירה – לפי הגבוה ביניהם. אם עדיין ישחק באולימפיקו ב-2020, יעברו 20 מיליון לסמפדוריה בכל מקרה. מבולבלים? בואו נעשה חשבון פשוט – שיק יוחזר אם ייכשל, והכל יסתכם ב-5 מיליון. אם ישחק בקביעות, העסקה תעמוד על 34 מיליון לפחות, אשר עשויים להאמיר ל-42 מיליון ואף מעבר לכך.

סמפדוריה מרוצה, כי התקובלים בטווח הארוך עולים בהרבה על הסיכום עם יובה שלא יצא לפועל. רומא מאושרת כי יש לה תעודת ביטוח. וגם שיק שמח, כי הוא עובר למועדון פאר, שנתיים אחרי שספרטה פראג רק רצתה להעיף אותו לכל הרוחות. הוא שוב מגיע על תקן שחקן מחליף, ולא יהיה קל להתמודד עם אדין דז'קו, אבל עכשיו גם הציפיות אחרות. עכשיו הוא אמור להיות איברהימוביץ', ואן באסטן וברגקאמפ בחבילה אחת. וגם במולדתו מצפים ממנו להגיע לפחות לרמה של יאן קולר ומילאן בארוש. הוא עלול לקרוס, אבל מסוגל גם להצליח – ואפשר להתחיל כבר הערב במשחק הגדול מול גרמניה במוקדמות המונדיאל.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully