וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממ.י.ק.י ועד בורשטיין: ההישגים הגדולים של נבחרת ישראל

30.7.2017 / 8:20

חמש שנים אחרי הקמת המדינה, נבחרת הכדורסל שלנו כבר הבריקה באליפות אירופה. ב-79' הגיע השיא, עם המקום השני ההיסטורי ומאז היו עוד כמה הצלחות. רגע לפני שהיורובאסקט נוחת בתל אביב, הנה הישגי השיא של הנבחרת, כדי לקבל קצת השראה

טל בורשטיין שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
קצת השראה. בורשטיין/ברני ארדוב

אליפות אירופה 1953 - מקום 5

חמש שנים בלבד אחרי הקמת המדינה, נבחרת ישראל התייצבה בברית המועצות לאליפות אירופה הראשונה שלה והייתה הרבה יותר טובה מכפי שניתן היה לצפות. את הבית המוקדם היא צלחה עם ניצחונות על בולגריה ופינלנד, יחד עם ניצחון 0:2 טכני מול לבנון שסירבה לשחק נגדנו (כן, לבנון הייתה משום מה באליפות אירופה פעם), לצד הפסד דרמטי נגד יוגוסלביה. בשלב הבתים השני, ישראל הובסה מול הונגריה וברית המועצות והפסידה לצרפת, לצד ניצחונות על צ'כוסלובקיה, איטליה, יוגוסלביה וניצחון טכני על מצרים (כן, גם מצרים הייתה משום מה באליפות אירופה פעם). זה הספיק למקום החמישי המצוין, שווה להישג השני בטיבו של הנבחרת באליפויות אירופה עד היום.

אליפויות אסיה 1966 (מקום 1), 1970 (מקום 2), 1974 (מקום 1)

פעם, כשעוד היינו יכולים להתחרות מול יריבות אסייתיות ובמדינות ערב, הנבחרת הצעירה שלנו עשתה חיל ביבשת לה אנו באמת שייכים. תחילה, הובילו אותה שמות כמו תנחום כהן מינץ הגדול, עופר אשד, חיים שטרקמן ועוד לזכייה באליפות שנערכה בתאילנד, בזכות הופעות כבירות בחצי הגמר (34:57 מול יפן) ובעיקר בגמר (42:90 על המארחת תאילנד). ארבע שנים לאחר מכן, כאשר לנבחרת הצטרפו גם חנן קרן ואיתמר מרזל, הפסד כואב במחזור האחרון של בית הגמר מול דרום קוריאה מנע מהנבחרת תואר שני ברציפות ושלח אותו לדרום קוריאנים. הטורניר הבא, ב-74 באיראן, היה גם אליפות אסיה האחרונה בה ישראל השתתפה והיא סיימה את התחרות עם מאזן מושלם של שישה ניצחונות, בדרך לזכייה בזהב שני. מיקי ברקוביץ', מוטי ארואסטי וטל ברודי, כמו גם בועז ינאי ושוקי שוורץ, כבר היו חלק מהנבחרת הנפלאה הזו, שקלעה 123 נקודות מול הפיליפינים בחצי הגמר ונקמה בדרום קוריאה במשחק הגמר עם 85:92.

אליפות אירופה 1977 - מקום 5

הטורניר בו הונחו הזרעים להישג הגדול ביותר של נבחרת ישראלית כלשהי אי פעם. ב-77', אחרי הזכייה ההיסטורית של מכבי תל אביב בגביע אירופה, ישראל הגיעה לאליפות בבלגיה עם נבחרת מצוינת, אך הפסידה לבולגריה ואיטליה בשני המשחקים הראשונים, ואז הובסה נגד ברית המועצות. היא התאוששה עם ניצחון על אוסטריה וניצחון קריטי מול צרפת במחזור האחרון ועלתה לשלב הבא, שם העיפה את המארחת בלגיה, לפני שנקמה בבולגרים, בדרך למקום החמישי המכובד. ואז הגיעה האליפות של 79'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקי, מוטי והחברים כיכבו באסיה והביאו את מדליית הכסף מאליפות אירופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליפות אירופה 1979 - מקום 2

שנתיים אחרי הטורניר בליאז', הנבחרת הגיעה לאליפות באיטליה מלאת ביטחון. עם רלף קליין על הקווים ועם מיקי, מוטי, לו סילבר, סטיב קפלן, ינאי ובארי לייבוביץ', היה לה המון מה להציע, והיא עשתה זאת. זה התחיל עם ניצחון על פולין, לפני שהגיע הפסד לצרפת שסיבך את הנבחרת. ישראל הייתה חייבת לנצח את האלופה המכהנת יוגוסלביה במשחק סיום הבית ועשתה זאת, עם סל ניצחון של ברקוביץ', שקבע סנסציה גדולה. בשלב בית הגמר ישראל נכנעה לאיטליה, אך ניצחה את ספרד וגברה בהארכה דרמטית על צ'כוסלובקיה. היא הפסדיה לברית המועצות והמתינה לתוצאה המשחק בין הסובייטים לאיטליה. כאשר ברית המועצות ניצחה, ישראל חגגה את המקום השני בבית, שסידר לה הופעה היסטורית בגמר, זאת בזכות הניצחון ההוא מול יוגוסלביה. בגמר, שוב מול ברית המועצות, לכחולים-לבנים לא היה הרבה סיכוי והם הובסו 98:76, אבל ראו את ברקוביץ', שקבע 23.6 נקודות למשחק, מקבל את תואר השחקן המצטיין של הטורניר (הישראלי היחיד שעשה זאת אי פעם).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נבחרת ישראל בגמר אליפות אירופה, 1979

אליפות העולם 1986 - מקום 7

הנבחרת השתתפה רק פעמיים באליפות העולם עד היום. הפעם הראשונה הייתה ב-1954 והסתיימה עם המקום השמיני והאחרון ומאזן של שישה הפסדים אל מול ניצחון בודד בהארכה נגד צרפת. הפעם השנייה כבר הייתה הרבה יותר מוצלחת ובתחרות שנערכה בספרד, הנבחרת של מיקי ברקוביץ', האווי לאסוף, מוטי דניאל, עדי גורדון, חן ליפין, דורון שפע, דורון ג'מצ'י, תומר שטיינהאואר ואחרים, תחת שרביטו של צביקה שרף, עשתה הצלחה מרשימה. היא עלתה מבית מוקדם שכלל את צ'כוסלובקיה, אנגליה ושוויץ, בזכות סל דרמטי של מיקי ברקוביץ' ובאליפות עצמה עברה את הבית המוקדם (ניצחונות על אורוגוואי, אנגולה וקובה, תבוסה מול ברית המועצות והפסד לאוסטרליה, צלחה גם את שלב הבתים השני (תבוסה מול ספרד, הפסד לברזיל וניצחון מכריע על יוון) ונעצרה עם הפסד ב-22 הפרש לאיטליה ברבע הגמר, לפני שגברה על קנדה במשחקה האחרון בטורניר ולקחה את המקום השביעי המכובד. מאז מנסה הנבחרת לשוב למונדובאסקט היוקרתי, ללא הצלחה.

נבחרת ישראל מנצחת את נבחרת יוום באליפות העולם 1986

אליפות אירופה 2003 - מקום 7

היו הצלחות גדולות מזו ברמת המיקום הסופי, אבל האליפות שנערכה בשבדיה הייתה רגע של זוהר בכדורסל הישראלי והתוצאה הכי טובה של הנבחרת בין 1983 לימינו באליפות אירופה כלשהי. הנבחרת של מולי קצורין התייצבה לאליפות ההיא עם נבחרת חביבה, אבל לא היסטורית, כאשר השמות הבולטים היו דריק שארפ, גור שלף, טל בושטיין, מאיר טפירו, יניב גרין והילד, יותם הלפרין. למרות זאת, היא הצליחה לרתק ולרגש. אחרי הפסד לגרמניה ותבוסה מול ליטא, ישראל הייתה חייבת ניצחון ואכן השיגה אותו, על חשבון ליטא. ההיילייט הגיע בסיבוב השני, עם סל ניצחון כביר של בורשטיין מול סלובניה, בשנייה האחרונה. ישראל הפסידה ברבע הגמר לספרד החזקה ב-14 הפרש ובמאבק על המקום השביעי, היממה את רוסיה של אנדריי קירילנקו עם ניצחון 82:89, כדי להשלים הישג פנטסטי.

וואלה! NEWS בשיתוף פיב"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully