וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הציפיות של מוחמד: כיצד ישולב מוחמד סלאח בליברפול?

30.6.2017 / 16:00

בעקבות הרכישה של מוחמד סלאח, כלולים בסגל ליברפול שני השחקנים האפריקאים היקרים בהיסטוריה, אשר מתחרים לכאורה על אותה המשבצת. כיצד ישולב המצרי, והאם רכישתו מקרבת את המכירה של פיליפה קוטיניו?

צלמים זמניים מורשים

המלפפון: קלאודיו בראבו הראה ביום רביעי עד כמה הביקורת עליו בתקשורת הבריטית היתה מוגזמת ותלושה מהמציאות. הצ'יליאני הוא אחד השוערים הטובים בעולם כיום, אך העובדה כי פפ גווארדיולה הביא אותו במקום האליל המקומי ג'ו הארט אשר הועזב בדרך לא ראויה היתה בעוכריו. גם הדרישה להתמיד במשחק הרגל בכל מצב ובכל תנאי, על מנת להצדיק את השינוי בין הקורות, ממש לא הועילה. כעת, אחרי שאדרסון הוחתם תמורת 40 מיליון יורו מבנפיקה, נמצא בראבו בן ה-34 בדרך החוצה, והקבוצה שתזכה בשירותיו תהיה מאושרת. לפי הדיווחים בצרפת, הוא עשוי להתאחד בליל עם מאמנו בנבחרת לשער, מרסלו ביילסה.

הצנון: אם פייר אמריק אובמיאנג אכן יעבור לליגה הסינית, זו תהיה טרגדיה ספורטיבית עבור חובבי הכדורגל. יש לקוות שיש לו מוטיבציה לא רק להעשיר את חשבון הבנק שלו באופן מוגזם, אלא גם למצות את הפוטנציאל האדיר מבחינה מקצועית. אפילו המעבר לפריז סן ז'רמן נראה כעת כאופציה חלומית בהשוואה לאלטרנטיבה העלובה.

שחקן ליברפול מוחמד סלאח. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
יעמוד בציפיות הגבוהות? מוחמד סלאח/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

סיפור של קיץ

אוהדי ליברפול מרגישים מאושרים מהרכישה של מוחמד סלאח, וזה אכן רגע מרגש עבור האדומים. הכוכב המצרי סיפק שתי עונות אדירות במדי רומא, עם 29 שערים ו-17 בישולים ב-65 משחקים. המהירות המתפרצת שלו מתאימה כמו כפפה ליד לסגנון של יורגן קלופ, וכך גם נכונותו להשקיע בהגנה. את התכונה הזו הוא פיתח בעיקר בליגה האיטלקית, ויש הטוענים כי הליקוי הספציפי גרם לכך שלא קיבל הזדמנות הוגנת להוכיח את עצמו בצ'לסי בעידן ז'וזה מוריניו. כעת הפך סלאח לא רק לשחקן האפריקני היקר בהיסטוריה, אלא גם הדיח את אנדי קארול מפסגת ההעברות היקרות ביותר של ליברפול. רק העובדה הזו משמחת מאוד את מאכלסי היציעים באנפילד, וייתכן מאוד כי סלאח אכן מצדיק את ההשקעה של 42 מיליון יורו. ואולם, יש פה גם סימן שאלה מטריד במיוחד.

תג המחיר הגבוה גורם לציפיות גבוהות, ואף מועדון – קל וחומר ליברפול – לא משלם סכומים כאלה תמורת שחקן רוטציה. אלא שבמקרה של סלאח, המשבצת האופטימלית עבורו כבר תפוסה. סאדיו מאנה הותיר רושם פנומנלי מאז הוחתם מסאות'המפטון לפני שנה, אף הוא תמורת סכום נאה של 34 מיליון ליש"ט. כאשר היה כשיר ולא נסע לאליפות אפריקה, היה מאנה השחקן המצטיין של הקבוצה לצד פיליפה קוטיניו ואדם ללאנה, עם 13 שערים, חמישה בישולים ומעורבות מקסימלית במהלכים ההתקפיים. למעשה, הוא היה השחקן האפריקני היקר אי פעם עד השלמת העסקה של סלאח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המצרי מיצה את הפוטנציאל באופן האופטימלי ביותר כאשר שיחק באגף הימני ב-3-3-4 של לוצ'אנו ספאלטי ברומא. הסנגלי היה איש המפתח באגף הימני ב-3-3-4 של קלופ באנפילד, עם רוברטו פירמינו במרכז וקוטיניו משמאל. כיצד ניתן יהיה, אם כך, לשלב את כולם ביחד? אין שום הגיון לשלב את סלאח אם מאנה בעמדת החלוץ המרכזי, או כתשע מדומה, כי המהירות המופלאה שלהם תלך לאיבוד ותתבזבז. סלאח מסוגל באופן עקרוני לשחק משמאל, והוא עשה זאת לא פעם במהלך הקריירה. גם מאנה יכול למלא תפקיד זה אם יידרש, אם כי הוא יעיל יותר מימין. במקרה זה, יידרש תפקיד חדש עבור קוטיניו, אשר ישמח מאוד לקבל תפקיד חופשי כפליימייקר במרכז המגרש. כלומר, ליברפול תיישם במתכונת זו את המערך 1-3-2-4, עם רביעיה קדמית התקפית מאוד.

אם זה המצב, הרי שיישארו שני מקומות נוספים בלבד בקישור, עם מספר מועמדים נאה – ג'ורדן הנדרסון, אדם ללאנה, ג'ורג'יניו ויינאלדום ואמרה ג'אן. השילוב של הנדרסון עם ויינאלדום הוכיח את עצמו לא פעם בעונה החולפת, אך במקרה זה יצטרך ללאנה לרדת לספסל, ועל פניו מדובר במהלך לא הגיוני. הקשר האנגלי הוא לא רק השכן האהוב של קלופ, אלא גם שחקן קריטי עבור המאמן. הוא מחבר את כל החוליות, נמצא בכל מקום במגרש ומוכיח יעילות בהצטרפות להתקפות מאחור. אם תרצו, הפך ללאנה לסוג של פרנק למפארד עבור ליברפול, ויהיה קשה מאוד לדמיין אותה בלעדיו. ברור כי סגל עמוק חיוני עבור הצלחת הקבוצה, והצטרפותו של סלאח מבורכת בהקשר זה.

פיליפה קוטיניו שחקן ליברפול עם סיידו מאנה. GettyImages
ישתפו פעולה עם סלאח? או שאחד מהם יעזוב? קוטיניו ומאנה/GettyImages

ואולם, על מנת לשמור על האיזון בחדר ההלבשה ועל המגרש, רצוי כי שני השחקנים היקרים ביותר במועדון לא יתחרו על אותה המשבצת בדיוק. זו היתה, למשל, הסוגיה בריאל מדריד כאשר גארת בייל נרכש על אף שהיה אמור לשחק לכאורה בעמדה של כריסטיאנו רונאלדו. המאמן קרלו אנצ'לוטי, שלא היה מעוניין בוולשי מלכתחילה, נאלץ לבצע התאמות טקטיות על מנת לשלב את שניהם בהרכב, והפתרון הזה היה על חשבונו של מסוט אוזיל. הפליימייקר הגרמני עשה את הדרך לארסנל על סף סגירת חלון ההעברות ב-2013. האם ייתכן מצב דומה באנפילד?

זה לא סוד כי ברצלונה עוקבת כבר זמן רב אחרי התקדמותו של קוטיניו, ושמו עלה לאחרונה שוב בהקשר למעבר לבירת קטלוניה. לפי הדיווחים בספרד, ליאו מסי בכבודו ובעצמו רוצה לראות את הברזילאי בקאמפ נואו, וגם ניימאר לא יתנגד לכך. קלופ הצהיר לא פעם שהכוכב שלו אינו עומד למכירה, במיוחד אחרי שקוטיניו האריך את החוזה עד 2022. הברזילאי עצמו טען לפני מספר שבועות: "אין צורך להתייחס לספקולציות בתקשורת". ובכל זאת, במצב החדש שנוצר אין מנוס מלקבוע – הרכישה של סלאח עלולה לקרב את העזיבה של קוטיניו.

אם זה אכן יקרה, העסקה עם רומא תקבל משמעות אחרת לגמרי. אוהדי ליברפול כבר לא יהיו מרוצים, בעוד עומס הציפיות על גבו של המצרי יאמיר לרמה בלתי סבירה. כדאי לקחת את זה בחשבון בחודשיים הקרובים, עד לסגירת חלון ההעברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully