וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדיניות החדשה של יעקב שחר: דיון מעמיק על שחקנים תחת חוזה

26.6.2017 / 8:21

בן הרוש, אלברמן, דוס סנטוס וקוסטדינוב הגיעו בהעברה חופשית, מזרחי בטרייד. הסיבה: בעלי מכבי חיפה מנסה לאזן את התקציב אחרי טעויות העבר והפקת לקחים מעסקת איולפסון. קינן יחתום ביממה הקרובה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

העברת אופיר מזרחי למכבי חיפה בעסקת טרייד שכוללת את איאד אבו עביד, לא הפתיעה אתמול את עובדי המועדון. המדיניות החדשה של הנשיא יעקב שחר בתחילת העונה הייתה לרכוש שחקנים ללא דמי העברה, כדי לנסות ולאזן את התקציב, שהושפע בשנים האחרונות מרכישת שחקנים לטווח ארוך, ובעיקר תשלום פיצויים לרובם לפני תום החוזה. חיפה לא תשלם על העברת מזרחי, משום שהתנתה את העסקה בטרייד עם הבלם שלה, עסקה שהתעכבה מעט בשל המחלוקת לגבי אופציית הרכישה.

"בתחילת העונה החלטנו שננסה להביא לכאן שחקנים שלא נמצאים תחת חוזה. זה לקח חשוב משנים קודמות. המדיניות הייתה לרכוש שחקנים שאפשר למצוא באותה רמה בשוק בחינם ולהתחרות עליהם, אבל בפועל – הוצאנו מיליונים על רכש בלי תוצאות. ישנו דיון מעמיק על שחקנים שנמצאים תחת חוזה", הסבירו במועדון.

העברת מזרחי היא אינה היחידה שמכבי חיפה לא שילמה עבורה. למרות הפרשנות של מכבי פתח תקוה בעניין, אליסון דוס סנטוס הגיע בהעברה חופשית, וכך גם עומרי בן הרוש, גל אלברמן וגיורגי קוסטדינוב. חיפה פנתה בקיץ הנוכחי גם לחלוץ א.אק אתונה תומאש פקהראט שצפוי לנחות בארץ בקרוב, וכן לפלוריאן קליין – גם הם לא תחת חוזה. זו הסיבה שבגללה עסקת אדי גוטליב, עליו דורשת הפועל תל אביב 700 אלף יורו, מתעכבת. "שחר ניסה לנקוט במידינות הזאת גם בעונה שעברה. אבל מה קרה בסוף? בשל הבלגן שהיה כאן בינואר, חיפשנו שחקן שיוכל לעזור בטווח המיידי והסכמנו לשלם עליו, פיטים עזמי הגיע כהשקעה לטווח הארוך. שניהם לא יהיו כאן בעונה הבאה. ההמלצה של קרלסן עלתה כמה מיליוני שקלים".

מזרחי אמור לחבור היום לחבריו אחרי שיחתום רשמית על חוזה לעונה הבאה. לוזון רוצה לצרף עוד שחקן כנף זר, אבל מתמקד קודם במגן ימני וחלוץ. "מתחיל להיווצר 'פקק' בעמדת הזאת. גיא רוצה עוד שחקן כזה, אבל זה תלוי בעיקר באיך ייראה הסגל כשנסיים לעצב אותו. אם יגיע שחקן כזה, הוא יגיע בהעברה חופשית", אמרו בחיפה.

כזכור, ארבעת הזרים שאמורים להגיע בשבוע הבא: מארק ואליינטה (חוזה לעונה נוספת), פיטים עזמי (שנתיים), קמיל ואצק (עונה אחת) ואיולפסון (ארבע שנים נוספות) - מחזיקים בחוזה לעונה הבאה.

עוד בנושא:

אופיר מזרחי סיכם במכבי חיפה, איל ברקוביץ' יקבל 210 אלף שקלים
איסמעיל ריאן: "מכבי חיפה מתעללת בי"
הכירו את הזר החדש של מכבי חיפה, גיורגי קוסטדינוב

יעקב שחר בעלים מכבי חיפה לנוער. אדריאן הרבשטיין
בחיפה אמרו: "הוצאנו מיליונים על רכש בלי תוצאות". שחר/אדריאן הרבשטיין

אתמול סיכם הבלם דקל קינן לעונה נוספת. אוהד לויטה סיכם גם הוא, אם כי במקרה שלו החוזה דורש תיקון מסוים לפני שהשחקן יגיע לחתום על חוזה. ההערכה היא כי עד מחר השניים יוכרזו כשחקני מכבי חיפה גם בעונה הבאה. לגבי פקהראט, משא ומתן מתנהל עם סוכנו דודו דהאן והמטרה היא שינחת לקראת סוף השבוע בארץ כדי להתרשם מהמועדון. הצ'כי מעדיף בשלב זה את מכבי חיפה על פני הפועל באר שבע, ומחזיק בהצעה נוספת מחו"ל. לגבי מאור בוזגלו, המטרה כרגע היא לצרף את השחקן בינואר ולא בקיץ, אחרי שהמועדון יוודא כי עבר את תהליך השיקום בהצלחה.

סאגת איסמעיל ריאן עדיין רחוקה מסיום. השחקן מאיים בתביעה, אולם במכבי חיפה לא ממש מבינים על מה המהומה. "ריאן טוען שלא מאפשרים לו להתאמן. שימתין מעט ויראה כיצד המועדון מעמיד את התנאים הטובים ביותר עבורו, כולל צוות מקצועי ורפואי. מרגע שהודענו לו שהוא לא בתכניות, הוא לא ביקש להתאמן איתנו. הוא יקבל את מלוא השכר שמגיע לו, נכבד את החוזה, אנחנו לא מזניחים את השחקנים שלנו", אמרו. כזכור, אתמול טען השחקן בין היתר באמצעות עו"ד רועי רוזן כי המועדון שולל ממנו את הזכויות הסביביות שלו, מתנער מתשלום חלק קטן מהמענקים מהעונה שעברה ולא הזמין אותו לבדיקות הרפואיות ולפתיחת האימונים. הזרים שלא נמצאים בתוכנות מתכננים לנחות בסוף השבוע לארץ והם יתאמנו בנפרד, אלא אם יביעו התנגדות לכך ויחליטו לחפש קבוצה ולערוך אימונים אישיים ללא סיוע של המועדון. בקבוצה ממשיכה לקיים את מחנה האימון שלה שיסתיים ביום חמישי. גיא לוזון לא מרבה לקיים אסיפות ושם דגש על נושא הכושר הגופני.

על פי דיווחים בספרד, המנהל הספורטיבי טוני ישמש בתפקיד של חבר הנהלה ולא מנכ"ל. כזכור, אתמול ביקרו מקורבים לעסקה את העובדה שטוני החליט להישאר בחטאפה. במכבי חיפה הסבירו כי בהתאם לדיווחים ולמיטב הבנתם הוא לא ישמש בתפקיד בכיר.

הקבוצה הודיע היום שהיא תקיים שלושה משחקי אימון במהלך מחנה האימון באופלניצה, פולין: בתאריך 13.7, יפגשו הירוקים את קבוצת וולפסבורג ב' מגרמניה וב-19.7, היריבה תהיה סיגמה אולומואוץ מצ'כיה. יריבת האימון השלישית תיקבע בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully