וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: ונסן קולה מועמד, קרטיס ג'רלס יעזוב?

16.6.2017 / 8:43

הצרפתי עשוי להחליף את פיאניג'אני, שסיפק רגע כעוס והזוי במסע"ת, הרכז שוקל לעבור לקבוצת יורוליג, ומה לגבי דייסון, אמארה והישראלים? אורי אלון מאושר: "חגיגות כאלה, מה צריך יותר?"

האליפות של הפועל ירושלים ב-2017/צילום: מגד גוזני, עריכה: קובי אליהו

1. אמארה ולהקתו

הפועל ירושלים זכתה אמש (חמישי) באליפות שנייה בתולדותיה לאחר שניצחה את מכבי חיפה 76:83 ביד אליהו. החגיגות נמשכו לאורך כל הלילה, כאשר 4,500 אוהדים חיכו לשחקנים אל תוך השעות הקטנות בכיכר ספרא, שם התקבלו בהערצה השמורה לכוכבי רוק. השחקנים הוצגו בפני הקהל בזה אחר זה, וקרטיס ג'רלס הצהיר במיקרופון: "הצלחת הזאת של ירושלים. בשבילכם!" הבעלים אורי אלון ניצל את המומנטום והוסיף: "חיכינו שנה שלמה כדי לזכות עוד פעם באליפות, אני מקווה שנזכה עוד הרבה פעמים". לוואלה! ספורט אמר אלון: "שלוש בבוקר בירושלים. חגיגות כאלה, מה צריך יותר? פיטורים? אני לא ראיתי צורך לפטר מאמן".

אמארה סטודמאייר הוסיף לוואלה! ספורט: "יש כאן חגיגה ענקית, כל כך הרבה אוהדים הגיעו, הם תמכו בנו כל השנה וזה ממש כיף להיות חלק מזה. זה מרגש עבורי, והאליפות הראשונה שלי , בירושלים". לשאלה האם ימשיך בירושלים השיב השחקן: "כולם שואלים אותי את זה, אני לא יודע, תלוי במצב".

עוד בנושא:

אורי אלון: "זו העונה הכי טובה בהיסטוריה של הפועל ירושלים"
בטבעת זו: אורן יוסיפוביץ על האליפות השנייה של הפועל ירושלים
צפו בחגיגות של הפועל ירושלים, פיאניג'אני: "למועדון הזה תמיד יהיה מקום בליבי"

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. מגד גוזני
עדיין לא מתחייב על העונה הבאה. סטודמאייר/מגד גוזני

2. התהילה לא תמיד זוהרת

שחקני הפועל ירושלים היו אמורים להגיע לחגיגות בכיכר ספרא מיד עם תום הגמר, אך האוטובוס נתקע בפקקים בשל עבודות תחזוקה בכביש 1, כך שלמורת רוחם של האוהדים, האדומים הגיעו לכיכר רק בשתיים בלילה.

באוטובוס חיטטו חלק מהשחקנים בפלאפונים. חלק אכלו כריך. האוהדים ניצלו את הפקקים, עצרו את מכוניותיהם ליד האוטובוס, רקדו ושרו לעברו. השחקנים, בתגובה, פתחו את החלק העליון של האוטובוס והחלו לרקוד עימם בפקקים בכביש. חלק מהאוהדים הפעילו וינקרים כדי לסמן את הזכייה באליפות - התהילה אולי לא תמיד זוהרת, אבל הווינקרים כן.

עוד באותו נושא

צפו בחגיגות של הפועל ירושלים, פיאניג'אני: "למועדון הזה תמיד יהיה מקום בליבי"

לכתבה המלאה
seperator

3. סימונה הזועם

אחת הסצנות המפתיעות של הגמר התרחשה במסיבת העיתונאים שקיימה ירושלים לאחר הזכיה באליפות. המאמן האיטלקי סימונה פיאניג'אני ידוע כמי שאוהב לפצוח במונולוגים ארוכים במיוחד, כך שכאשר שחקניו חגגו בחדר ההלבשה עם שמפניות ומאבקי מים ואלכוהול, הוא לא היה שם. אך אל דאגה: אמארה סטודמאייר, טרנס קינזי וקרטיס ג'רלס נכנסו למסיבת העיתונאים, ושפכו מים ושמפניה על המאמן ההמום הניצב בבימת העיתונאים.

האיטלקי לא ממש נהנה מכל הסיטואציה, ובכעס הלך לחדר צדדי, שם נשאל שוב על מילאנו והחתימה הקרבה שם. כאשר עיתונאי נוסף שאל היכן יהיה בעונה הבאה, פיאניג'אני צעק עליו: "זה לא הזמן לשאול!" לאחר מכן ניגש המאמן למנכ"ל הקבוצה גיא הראל והעיר לו: "אמרת שהמקום מאובטח, השחקנים הגיעו ושפכו עלי מים". המנכ"ל השיב מופתע: "איפה? במסיבת העיתונאים?"

על הבמה, בשלוש לפנות בוקר, נראה המאמן כבר נהנה מהחוויה, כשסיגר בפיו. לוואלה! ספורט נשמע כמכריז דברי פרידה: "זו אחת העונות הגדולות בתולדות המועדון, לראות את כל האוהדים כל כך שמחים זה מיוחד. אנחנו ברי מזל שהעבודה שלנו נוגעת בכל כך הרבה אנשים. כשמשהו כזה קורה אתה לא יודע כמה פעמים עוד תחווה אותו. זה גדול. אחרי העונה הזו, להפועל בירושלים בכל מקרה יהיה מקום מיוחד אצלי בלב".

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. מגד גוזני
לא חובב גדול של שמפניה. פיאניג'אני/מגד גוזני

4. הסלפי הוא שלנו

מוקדם יותר בלילה,עדיין ביד אליהו, החגיגה התנהלה ללא צרימות. ערמות של קונפטי זהוב נשפכו על האדומים, הבעלים אורי אלון נשא את שיר אליפות, ושרת התרבות מירי רגב הגישה את הצלחת הנכספת. ילדיו של אמארה סטודמאייר התרוצצו על הפרקט ונהנו מכל רגע. עוד יותר מחיבוקים, עסקו השחקנים בצילומי סלפי, והעלו סרטונים מהפרקט ובחדר ההלבשה, כולל תיעוד קרבות השמפניה. "אני מתרגש מאוד", אמר ליאור אליהו. "רצינו מאוד לעשות את זה אחרי שהפסדנו את גמר הגביע. עשינו עונה מדהימה בסך הכל, מהטובות של המועדון בכל הזמנים, אני מאוד שמח שסיימנו אותה ככה".

seperator

5. ומה בעונה הבאה?

בירושלים מתכננים שידוד מערכות: המאמן סימונה פיאניג'אני מבוקש, כאמור, במילאנו, ועל פי גורמים מסוימים אף חתם על טיוטת חוזה. ירושלים נתנה אור ירוק למאמן לאתר לעצמו קבוצה למרות שהוא חתום על חוזה לעונה הבאה .

אז מי יחליפו? בירושלים בודקים את אופצית ונסן קולה, אולם בצרפת טוענים שמאמן הנבחרת יישאר בשטרסבורג. כמו כן, חלק מההנהלה מעוניינת בפיני גרשון בשילוב עם עודד קטש או דן שמיר, אולם חלק אחר מתנגד נחרצות להחזרת גרשון למערכת. גם שמו של של ננו גינזבורג עלה בשיחות פנימיות, אם כי בעדיפות נמוכה.

בגזרת השחקנים, ירושלים מרכזת את המאמצים שלה לקראת השנה הבאה בצירוף ג'ון דיברתולומאו, שנבחר אמש לשחקן העונה, וכרם משעור - שני שחקנים שנמצאים גם על הכוונת של מכבי תל אביב, ועל פי הערכות בבירה, יעדיפו את המועדון הצהוב. למשעור יש חוזה לעונה הבאה בהרצליה וקבוצה שתרצה אותו תצטרך לשלם דמי יציאה של כ-50 אלף דולר. אם מכבי תל אביב תחליט שלא להשאיר את יוגב אוחיון הוא יכול להוות אופציה נוספת עבור ירושלים. הדבר נכון גם לגבי גל מקל, שמכבי תל אביב מנסה להשתחרר מחוזהו.

ריצ'רד האוול, לו חוזה לשנתיים נוספות, צפוי להמשיך, זאת בניגוד לאייזק רוזפלט. ליותם הלפרין חוזה לעונה נוספת וכך גם לליאור אליהו, שמעוניין להמשיך תחת מאמן חדש. עתידו של בר טימור לא ברור, כשהמו"מ תקוע עימו וישנם פערים כספיים, והנכונות של ירושלים לשלם לו תלויים גם בהצלחת המו"מ מול דיברתולומאו ומקל או אוחיון. עם זאת, בקבוצה מאמינים שימשיך.

בקרב השחקנים הזרים צפויים שינויים נרחבים: בירושלים מעוניינים שטרנס קינזי וקרטיס ג'לרס ימשיכו. לשניהם חוזה לעונה הבאה, אך טרם ברור אם יקבלו הצעה גבוהה יותר, וג'רלס שוקל מעבר לקבוצת יורוליג. אמארה סטודמאייר שמנסה להשיג אזרחות ישראלית הביע נכונות להמשיך לעונה נוספת, בעוד טראוויס פיטרסון יעזוב. במועדון רצו לשחרר את ג'רום דייסון, לו חוזה לעונה נוספת, אולם יכולתו הטובה מסיום העונה אולי תביא להישארותו.

שחקן הפועל ירושלים, ג'רום דייסון עם תואר ה-MVP של משחק הגמר. ברני ארדוב
ה-MVP של הגמר יעזוב. דייסון/ברני ארדוב

6.הסולחה שסלל את דרכו של האוול לירושלים

שחקן הפנים האמריקאי, שהגיע להפועל ירושלים לפני מספר שבועות, התחבק עם האוהדים בסבלנות לכל אורך הלילה, והיה בין האחרונים לעלות אל האוטובוס בסיום החגיגות בכיכר ספרא, לאחריו נסעו לפאב מקומי. שבוע לפני שהאוול עבר לאלופה מהפועל תל אביב, קיים מנכ"ל הפועל ירושלים 'סולחה' עם סוכנו, אורי ברנע, מה שסלל את דרכו של השחקן לקבוצה מהבירה. "היה שינוי מומנטום חיובי בקבוצה מאז הוא הגיע", אמרו במועדון. "הוא ללא ספק תרם והיה חלק מהאליפות". לראיה: לפני שהגיע האדומים היו במקום השביעי, וסיימו את העונה במקום השלישי - ועם התואר החשוב ביותר.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

אליפות שנייה בשלוש שנים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully