וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות קשה בין האוהדים של מכבי חיפה לאלירן עטר

26.4.2017 / 7:12

החלוץ ספג קללות, מיהר לחדר ההלבשה ואמר לחבריו: "הקומץ הורס את הרוב". השחקנים פותחים תיבת פנדורה ומודים: הקבוצה נחלשה בינואר. וגם: לוזון מכין אלטרנטיבה לאיינבינדר? אזולאי והובאן הוצעו

ברני ארדוב

1. "ככה זה התחיל עם בניון"

עד לפני מספר שבועות נראה היה שמדובר בקומץ, אבל אירוע שהתרחש בסיום המשחק אתמול הגדיר באופן רשמי את מערכת היחסים העכורה בין הקהל של מכבי חיפה לאלירן עטר. במהלך המשחק, מעידים שחקנים בחיפה, עטר חטף קללות מאוהדים בכל פעם שהתקרב. בסיום המשחק, עטר לא הגיע להודות להם והיה שחקן ההרכב היחיד שבחר להתעלם לאור הקללות שספג. עטר נכנס לחדר ההלבשה ואמר לחבריו: "חבל שהקומץ, שהוא כבר לא כל כך קומץ, הורס את השם הטוב של אוהדי מכבי חיפה. הוא גורם נזק למועדון ולכדורגל". השחקנים העידו שעטר היה עצבני.

"אפשר להבין אותו, הוא מעולם לא ספג יחס כזה, באף קבוצה שבה הוא שיחק", יצא אחד מהם להגנתו. "יש כאן קומץ של אוהדים שמבריחים מכאן שחקנים טובים. כך זה התחיל עם בניון". עדיין אי אפשר להשוות את היחס שמקבל עטר מהקהל ליחס שקיבל בניון, אבל אם במכבי חיפה לא יעצרו זאת, רמת היחסים בהחלט תגיע לשם. כעת ינסו גורמים להפגיש בין עטר לאותו קומץ. לא בטוח שעטר יסכים. עד סוף העונה, הוא סיפר לחבריו, הוא לא מתכוון לגשת לכיוון הקהל.

עוד בנושא:

לא יוצאים מהסחרור: מכבי חיפה הפסידה 1:0 לבאר שבע בבית
גיא לוזון מאוכזב אחרי עוד הפסד: "לא תמיד הטובים מנצחים"
ויטור מעל כולם, עטר מייצג את העונה של מכבי חיפה: הטופ והפלופ

שחקן מכבי חיפה אלירן עטר. אדריאן הרבשטיין
זועם. עטר/אדריאן הרבשטיין

2. משומר ופלט שוחררו מהר מדי?

בשלהי המחצית השניה, מכבי חיפה נראתה כמו קבוצה בלי רכש. היא הזכירה מאוד את הסגל של העונה שעברה וחלק מהשחקנים טוענים שהקבוצה אף נחלשה ביחס לינואר. הסיפור עם הולמאר אייולפסון נמשך קצת יותר מדי. עד כמה הוא אינו מוערך? עד כדי כך שחלק מהשחקנים סומכים יותר על שי בן דוד הצעיר כבלם ("הוא לא מגן, זאת העמדה שלו", אמרו), מאשר עליו. "הסיפור של באר שבע נורא פשוט. יש להם אוגו, וואקמה וויטור. שלושה זרים ברמה אחת מעל הליגה. לנו אין זרים כאלה, לפחות כאלה שיכולים להוביל קבוצה. זה כל ההבדל", אמרו אתמול בחיפה. "תסתכל על השחקנים ששיחקו במחצית השניה. איזה רכש משדרג הגיע לכאן? גלזר ודמארי? זה לא מספיק. הסגל הזה בינוני מאוד".

בחיפה מבינים שאולי השחרור של חלק מהזרים היה מוקדם מדי. אם תשאלו את השחקנים, חלק מהם חושב שההחלטה לשחרר את אייל משומר, פיראס מוגרבי וגליינור פלט הייתה נמהרת מדי. "תוריד את הרכש שהגיע, תחזיר אותם. אני לא בטוח שהקבוצה תלך אחורה, וזה אומר הכל", אמר אחד מהם.

"אנחנו ממש לא בשר תותחים של הפלייאוף. ניצחנו את בית"ר, את מכבי פתח תקוה", אמר לנו גיא לוזון, ונשאל על היכולת של הזרים שלו. "אני לא מחלק את הקבוצה לזרים וישראלים. גם ההחלטות לא נקבעות כך. אייולפסון יצא בעקבות פציעה קלה. קגלמאכר? הוא בלם. העמדה שלו היא בלם. למה הוא מגן? כי אין לנו מגן אחר כרגע. יש לנו בעיה של איכות. לומר שהיינו מביכים זה קיצוני מדי. אנחנו צריכים הרבה יותר איכות".

עוד באותו נושא

אלירן עטר כועס: "אני הקורבן הבא של הקומץ שפגע בטואטחה ובניון"

לכתבה המלאה
גליינור פלט שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
החלטה נמהרת? פלט/יוסי ציפקיס

3. יש כבר אלטרנטיבות לאיינבינדר

כדי לקבל איכות, צריך שחקני רכש. חיפה עקבה אחר משחקו של פלוריאן קליין שלשום. הוא שיחק רק תשע דקות, לאחר שהמגן ושטוטגרט הגיעו להסכמות שהוא לא ממשיך בעונה הבאה. זהו משחקו השני החודש בו הוא נוטל חלק לראשונה מאז הפציעה שעבר. חיפה הציעה לו חוזה לשנתיים והצדדים קרובים לסיכום. ההערכה היא שהשחקן יסגור סופית בימים הקרובים ויגיע לישראל במטרה לחתום. במקביל, בחיפה ממשיכים להפעיל לחצים על אופיר דוידזאדה, אחרת אבי ריקן נמצא בעדיפות שניה. גיא לוזון מתכוון להביא קשר נוסף למרכז השדה. בימים האחרונים עלו מספר שמות, בניהם אובידיו הובאן שיעזוב את באר שבע ורוצה להגיע לחיפה וגם הקשר שלומי אזולאי מקרית שמונה (קריית שמונה מחזיקה באופציה לרכישתו, אך ייתכן מאוד שתוותר עליה בגלל העלויות). השניים משמשים כאלטרנטיבה למקרה שדן איינבינדר לא יגיע (הקשר מתלבט מאוד אם לעזוב את בית"ר וכבר קיבל הצעה רשמית מבאר שבע).

גיא לוזון עובד חזק על מציאת קשר אחורי מתאים. הוא היה רוצה את דין פורמן, הקשר היהודי של נבחרת דרום אפריקה, אך תג המחיר שלו יקר כרגע והוא בודק אופציות נוספות. לגבי מאור בוזגלו, חיפה כבר מנהלת מגעים עם אביו יעקב, ומקווה שתוכל להחתים אותו. בוזגלו מעדיף את מכבי חיפה על פני מכבי תל אביב, אבל כבר הבהיר שהכל תלוי בחוזה שיקבל. המטרה של לוזון היא להתחזק בבוזגלו או באצילי, שעלות העסקה שלו גבוהה בהרבה אך ההתלבטות נובעת מגילו הצעיר.

שחקן הפועל באר שבע אובידיו הובאן. ברני ארדוב
הפיתרון של מכבי חיפה? הובאן/ברני ארדוב

4. עזמי עשוי להימכר בקיץ

בקצה היציע, רחוק מאור הזרקורים, ישב פיטים עזמי שלא ממש מרוצה ממה שקורה איתו בעת האחרונה. שחקן הרכש ששחר שקנה בינואר תמורת תוספת נאה של מיליון וחצי שקל לתקציב לא שיחק דקה מאז הפלייאוף, אבל יותר מכך - אתמול הוא שוב ישב ביציע למרות פציעת ניקיטה רוקאביציה והעובדה שעמית זנטי כלל לא נכלל בסגל. בחיפה הפיקו לקחים מוקדם מדי וכעת נשקלת אפשרות לנסות ולמכור אותו בקיץ. שחר שילם מיליון וחצי שקל על ההעברה, לא כולל שכרו העונה, ועזמי מגיע לאיצטדיון בחיפה בעיקר כצופה. "הוא הגיע לחיפה אחרי כמעט שלושה חודשים בלי כדורגל. למה אנשים בדיוק ציפו?", הגן עליו אחד מחבריו לקבוצה אתמול.

השורה התחתונה היא שחיפה חייבת ללמוד לקח מהרכישות שביצעה העונה ושחר לא מתכוון למהר עם עסקאות דומות בעונה הבאה. עסקת אייולפסון ועזמי הן עסקאות שעולה מיליונים כדי להשתחרר מהן. כיצד זה משתלב עם השאיפה של הבעלים לחתור שוב לשפיות והיגיון כלכלי עליהם הוא מדבר לקראת העונה? רק בסוף הקיץ נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully