וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי בסנו, ממנהיגי 'לה פמיליה', שוחרר למעצר בית

שלומי גבאי

6.4.2017 / 21:36

בית המשפט המחוזי בתל אביב בחר להעניק לבסנו, שתואר על פי עד המדינה כ'ראש הנחש' בארגון, לבלות עם משפחתו אחרי שבעה חודשי מעצר. הפרקליטות תנסה לקדם עסקאות טיעון בפרשת 'לה פמיליה'

הפגנה למען החייל אלאור אזריה בעת הכרעת דינו, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ראובן קסטרו
לה פמיליה/ראובן קסטרו

לאחר שבעה חודשים במעצר הורה היום (חמישי) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שי יניב, על שחרורו של אסי בסנו למעצר בית מלא. בן ה-28 מנתניה, שנעצר בחודש יולי, בפרשת 'לה פמיליה' ונחשב לאחד ממנהיגי הארגון, יבלה את חג הפסח עם בנו שנולד בסמוך למעצרו כשהוא ישהה בביתו עם איזוק אלקטרוני.

מבחינת המשטרה והפרקליטות בסנו נחשב למנהיג בארגון הקיצוני כזה שעל פיו יישק דבר, אחד שחילק הוראות, תכנן וביצע פעולות אלימות נגד אוהדי קבוצות יריבות. גם עד המדינה 'ג'ודו' ידע לספר בחקירותיו כי בסנו הוא דמות מרכזית בפרשה והחוקרים אף כינו אותו "ראש הנחש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצג את בסנו. עורך דין קובי בן שעיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, באוגוסט 2016 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום חמור נגד בסנו שכלל מספר אישומים בשלושה אירועים קשים ואלימים במיוחד ( פלורנטין 1, רידינג וכדרוגל חופים) והוא היה נאשם מספר 1 בכתב האישום באירוע בו הותקף אוהד הפועל תל אביב יורי סדלצקי, שנפצע באורח קשה. תסקיר המבחן של בסנו קבע כי הוא מסוכן, אולם מעצרו והפיכתו לאב גרמו לו לשינוי בהתנהגותו בנוסף להבנה של ההשלכות על מעשיו.

בסנו ישהה במעצר בית מלא בנתניה ונאסר עליו אף לצאת אפילו לחצר הבית בו ישהה, כן ישהה תמיד בליווי מפקחיו. בתחילה הודיעה הפרקליטות כי היא מתנגדת לשחרורו שלו ואף ביקשה מבית המשפט לעכב את ביצועו אולם לאחר התייעצות הוחלט שלא להגיש ערר בענינו לבית המשפט העליון.

עורך הדין קובי בן שעיה המייצג את בסנו: "אני מברך על החלטת בית המשפט שקיבל את טענותינו והורה על שחרורו של מרשי למעצר בית". בחודשים הקרובים אמורה פרשת 'לה פמיליה' להגיע לשלבים המכריעים בעניינם של עומר גולן ומספר נאשמים מרכזיים נוספים. במקביל, מתנהלים מגעים בין נציגי הפרקליטות לסניגורי הנאשמים בתקווה להגיע לגיבוש עסקאות טיעון, אם כי בשלב זה הפערים עדיין גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully