וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט של הקפטן: דן איינבינדר הפך לסחורה מבוקשת בקבוצות הגדולות

13.3.2017 / 14:00

דן איינבינדר מעדיף להישאר בבית"ר ירושלים, למרות שהוא יכול להרוויח כפול בבאר שבע, חיפה ומכבי תל אביב שמחזרות אחריו. אז למה הוא פגוע למרות שטביב מעריך אותו? איך זה קשור להצעה ישנה שלו לשחק בהתנדבות ולמה יש בסיפור הזה שיעור מרתק על שוק השחקנים בישראל

רוני כנפו

לאחר אחד ממשחקיה האחרונים של בית"ר ירושלים, בזמן שכל הקהל קורא לדן איינבינדר "תישאר, תישאר", איתי שכטר בחר לזרוק הערה חברית לקפטן שלו בירידה לחדר ההלבשה. "אין, דן, זהו, הקהל אמר את שלו", אמר שכטר לאיינבינדר. הקשר ענה דווקא בצורה רצינית: "מה, אני לא רוצה להישאר? לא הגבתי כי זה לא תלוי בי, אפילו לא קיבלתי הצעה".

זו פחות או יותר התמונה המדויקת לקראת המו"מ הכי חשוב של בית"ר הקיץ בגזרת השחקנים. איינדבינדר וסוכנו אבי נמני אמורים לשבת עם אלי טביב במהלך השבוע הקרוב ולקבל הצעה לשנתיים או שלוש הקרובות. אבל יחד עם זאת, ישנן אנרגיות לא טובות סביב ההצעה שלא קיבל בחודשיים האחרונים. זמן שבו הקשר יכול לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות המעוניינות בו. אפשר היה לשמוע את זה בכל ראיון וגם בתחושות של השחקן עצמו. זה שלב שקודם לכסף. זה צעד של הערכה שלאיינבינדר היא חסרה - הערכה של אחד שמרגיש ויודע שהוא מאוד משמעותי עבור בית"ר, רוצה להישאר גם בידיעה שיפסיד כסף אך גם להרגיש שיש תמורה אמיתית לנאמנות הזו.

עוד בנושא

הערב: הפועל באר שבע - בית"ר ירושלים (21:00, ערוץ הספורט)
שרון מימר באסיפה: "אנחנו יכולים לנצח בטרנר, כשנוכל נלחץ"
מיוחד: פרק מתוך הספר 'השתגעתי בגללה' על האליפות של ב"ש

שחקן בית"ר ירושלים דן איינבינדר. ברני ארדוב
הסכים לשחק בהתנדבות כדי להיות בבית"ר. אייבינדר/ברני ארדוב

כדי להבין מה מפריע לאיינבינדר, מעבר לתזמון המאוחר של הפגישה עמו, צריך לחזור קצת יותר משנה וחצי אחורה. לקיץ בו הגיע סלובודן דראפיץ' לבית"ר. במכבי תל אביב החליטו אז כי איינבינדר אינו מתאים לקבוצה והוא נשלח להתאמן בנפרד עד אשר ימצא קבוצה. עוד בתחילת הקיץ דראפיץ' רצה את איינבינדר וכששלומי אזולאי נמכר הוא הפעיל לחצים גדולים יותר לצרפו. בפועל, בבית"ר שיחקו אז קלאודימיר פריירה, פאבלו דה לוקאס ולירוי צעירי, ולאחר אירועי שרלרואה גם לא היה רצון מצד אלי טביב להוציא שקל נוסף על חיזוק. כשטביב נרגע מעט החלו מגעים בין הצדדים. טביב הבין כמה איינבנדר הרוויח במכבי תל אביב ולא היה מוכן להתקרב לסכומים האלה. הכל היה תקוע עד שאיינבינדר העביר מסר ברור: "אני מוכן לשחק בהתנדבות בשנה הזאת בבית"ר, רק שיגידו שרוצים אותי ונסתדר".

מאותו מסר של איינבינדר הדברים כבר החלו להסתדר. איינבינדר קיבל פיצוי יפה יחסית ממכבי תל אביב ומבית"ר זכה לחוזה סביב 50 אלף דולר לעונה, עם אופציה לעונה נוספת ב-150 - שכרו בעונה הנוכחית. בפועל, זאת הייתה החלטה ששינתה את בית"ר. או כמו שסלובודאן דראפיץ' מספר: "הסגל היה שניה מהתרסקות מנטאלית. יש סוג של שחקנים שאתה חייב בסגל אחרת כלום לא מתחבר לך. נשים בצד את החשיבות המקצועית שלו, את ההבנה הטקטית והחכמה שלו. זה הרבה מעבר. דן הביא לי בגרות ושקט לחדר ההלבשה, חיבר בין שחקנים כמו רואדה ורוקאביציה שהיו מופנמים, בדק כל הזמן מה מפריע לזרים או תמיד ניסה לשאול מה לא טוב ואיך פותרים בעיות. כדורגל זה לא לקחת וידאו של שחקן עם ביצועים וזהו. יש משמעות אדירה לשחקנים שמובילים חדר הלבשה. היום יש לבית"ר 3 כאלה - דן, עידן ורד ושכטר. דן מביא את הבגרות, שכטר את השמחה ועידן ורד את הוינריות. דן רוצה לשחק כל משחק, לנצח ולהבקיע, פסיכופת של כדורגל".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שרון מימר עם דן איינבינדר בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
טביב מעריך אותו, למרות האנרגיות השליליות/ברני ארדוב

שלא תטעו - למרות האנרגיות הלא ברורות והלא נעימות באוויר, טביב מעריך את איינבינדר. השניים שוחחו מספר פעמים כשהקבוצה הייתה בבעיה, כולל אחרי המשחק בקרית שמונה בו בית"ר נוצחה 2:0 ונראתה על סף התרסקות. איינבינדר ביקש מטביב להגיע ולשוחח עם השחקנים ובעיקר עם הזרים. טביב הקשיב והגיע. ברמת מנהיגות טביב נותן לאיינבינדר הרבה כבוד. גם כשלפעמים איינבינדר מגדיל את סעיף ההוצאות במועדון אחרי שהוא מבקש אמבטיות קרח, מלון עבור השחקנים, ארוחות ותוספות. אפילו השבוע, כששאלנו שחקן מסוים מה יש להגיד לו על איינבינדר, הוא אמר עם חיוך: "תרשום שהשבוע שהוא לא משחק, אז אין לנו מלון לקראת באר שבע".

מאחורי כל התחושות הלא נעימות של הקשר לאחרונה, ישנו רצון אמיתי של שני הצדדים להמשיך את ההתקשרות. איינבינדר נהנה בבית"ר, הוא מרגיש מנהיג, מוביל, משפיע וכזה שעל פיו יישק דבר. זה משהו שציפה לו בכל הקריירה. עם זאת, עדיין מדובר בקריירה, פרנסה ועתיד, והעובדה כי הזמן רץ וקבוצות בכירות כבר פונות ומגישות לאבי נמני הצעות הופכות את כל העסק לקשה יותר. אגב, גם נמני בדעה כי איינבינדר צריך להישאר בבית"ר ירושלים ומנסה להשפיע על שני הצדדים. אבל כאן נכנס הכסף לתמונה.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם דן איינבינדר. יוסי ציפקיס
"מאמן ברמה כזאת, שגם היה שחקן גדול בתפקיד שלי, והוא כל כך מעריך אותך ומאמין בך, זה הכוח הכי גדול ששחקן יכול לקבל". איינבינדר וסוזה במכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

קצת לפני סיום העונה של פאולו סוזה במכבי תל אביב, הגיעו שחקני הקבוצה לביקור בביתו של איינבינדר בנווה אילן. סוזה נכנס לחדר של קפטן בית"ר כיום והחל לבהות בכל הגביעים והמדליות של הקשר לאורך הקריירה. איינבינדר קטע את השקט ואמר לו: "אני יודע שזה לא כמו הגביעים, המדליות והתארים שאתה לקחת, אבל זה גם משהו, לא?". סוזה חייך ואמר: "זה הרבה. השגת את זה עם אישיות בריאה, יושר ועבודה קשה".

איינבינדר דיבר המון על מה שפאולו סוזה תרם לו באותה עונה. הוא חזר ואמר כי "מאמן ברמה כזאת, שגם היה שחקן גדול בתפקיד שלי, והוא כל כך מעריך אותך ומאמין בך, זה הכוח הכי גדול ששחקן יכול לקבל". ואכן, לפני שנה וחצי איינבינדר היה צריך את הכוח הזה. מכבי תל אביב שלחה אותו להתאמן בצד, והוא היה מרוסק. עם הגעתו לבית"ר הוא פתח בראיון ל"וואלה ספורט" את הלב וסיפר על התקופה שהתאמן בצד: "כל כך רציתי שמישהו ייכנס למסיבת עיתונאים וישאל מה קורה עם דן איינבינדר. השם שלי לא נוצץ ואני לא נוהג להבליט את עצמי, אז קל לשכוח. הבן אדם עשה עונה מצוינת כקשר אחורי אצל מאמן גדול כמו פאולו סוזה, לאיפה הוא נעלם? הוא מצא את עצמו גם בשנה האחרונות אחרי הפציעה ופתח בגמר גביע ופתאום כלום ,הוא לא קיים יותר. אחרי גמר הגביע אני רואה את הפרשן אומר עליי 'הילד הזה', ואני כבר שש שנים בבית"ר, קרית שמונה ומכבי אבל שכחו הכל. זה כאב לי מאוד".

כמה איינבינדר צודק. צריך רק להסתכל על צורת התהליכים במכבי תל אביב ובכדורגל הישראלי כדי להבין איך שוכחים אותך כל כך מהר שוכחים ובאותה מהירות גם מרימים אותך. אותו ג'ורדי קרויף שויתר על איינבינדר צירף את שלומי אזולאי. מבלי שקיבל הזדמנות אמיתית, אזולאי נשרף והוחלט לקראת סיום העונה שלא ימשיך. איינבינדר פרח בבית"ר. קרויף שזרק אותו בקיץ התלהב שוב ובדק את האפשרות להחזירו, אך בית"ר כבר מימשה את האופציה. מצחיק? חכו עד שתשמעו מה קורה כעת וכמה זה קשור לסיטואציה הספציפית.

אותו איינבינדר שהיה חופשי לפני שנה וחצי ורק קבוצות כמו הפועל חיפה, מכבי פתח תקוה ובני יהודה קפצו עליו, הפך בקיץ האחרון לסחורה לוהטת אצל הגדולות. מכבי תל אביב ומכבי חיפה נזכרות בו ובקיץ הנוכחי גם הפועל באר שבע. בדיוק כמו שמכבי תל אביב מצטערת בדיעבד על שחרור מהארן ראדי. כעת המאבק על אותו איינבינדר הוא משולש. גם מכבי חיפה, גם באר שבע וגם מכבי תל אביב העבירו לו מסרים לעונה הבאה. אצלן איינבינדר יכול להרוויח מיליון דולר בשלוש שנים, בזמן שבית"ר אמורה להציע לו חצי סכום על אותה התקופה. שוב, איינבינדר מעדיף להישאר. אם טביב יגדיל את ההצעה שלו תוך כדי מו"מ הוא גם יכול לשכנע את הקשר, למרות שהוא נפגע מהעיתוי של הפגישה. אבל הסיפור הזה נמצא כעת בנקודה אחרת לגמרי.

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים (ימין) עם יצחק ג'אנו, דן איינבינדר. ברני ארדוב
"איך שלא מסובבים את זה, דן איינבינדר היום הוא הפנים של בית"ר ירושלים, הפנים שאלי טביב צריך לתהליכים שהמועדון הזה עובר ויעבור"/ברני ארדוב

אלי טביב מבצע מספר תהליכים בבית"ר ירושלים העונה, בעיקר בנושא המלחמה בגזענות ושיפור המותג. זו חשיבה עסקית ששווה לבית"ר הרבה מאוד כסף בעתיד. לבית"ר ישנן הרבה בעיות שהיא מנסה לפתור תוך כדי תנועה והיא תמשיך לעבוד עליהן בשנים הקרובות. כאשר טביב הולך למהלכים כאלה הוא שומע היטב מהסובבים כי איינבינדר בשנה וחצי האחרונות הוא הפנים של המועדון. הוא הקפטן, זה שהדובר אושרי דודאי מציב אותו בכל מסיבת עיתונאים משמעותית כדי לשדר שקט ורוגע, זה שנשלח הכי הרבה לראיונות במדיה, זה שנשלח להסביר דברים בחדר ההלבשה, אפילו זה שטביב משוחח איתו כשיש בעיות.

איך שלא מסובבים את זה, דן איינבינדר היום הוא הפנים של בית"ר ירושלים, הפנים שאלי טביב צריך לתהליכים שהמועדון הזה עובר ויעבור. בשל כך, למרות הפסימיות בנושא, גם טביב מבין את החשיבות של איינבינדר ואת העובדה כי השארת שחקנים כמוהו זה גם הגב שלו מהקהל למהלכים שיבצע. כעת נותר השלב הקשה ביותר בסיטואציה, שלב המו"מ הכספי. האמת, מבחינת בית"ר לכל שחקן יש מחליף וגם איינבינדר יוכל להמשיך למקום איכותי כמו באר שבע, מכבי תל אביב או מכבי חיפה. הדעה הרווחה היא כי במידה שזה יקרה, שני הצדדים יפסידו למרות השדרוג הכלכלי שמצפה לקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully