וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלופ לא השתנה פה: גם יורגן קלופ לא מצליח להרים את ליברפול

הכוכבים מתוסכלים משיטת האימונים, השוערים נראים כמו בדיחה, ההגנה לא יציבה ותרגילי המנהיגות לא עובדים. ליברפול קיוותה שיורגן קלופ יוציא אותה מחושך לאור, אבל גם המנג'ר הגרמני מתרסק ועלול להיות מוחלף בקיץ. בינתיים, במנצ'סטר לא מפספסים שום הזדמנות לעקוץ

פיליפה קוטיניו שחקן ליברפול עם יורגן קלופ. GettyImages
עוד עונה, עוד התרסקות של ליברפול. קלופ וקוטיניו/GettyImages

"החל מהיום, אם תיתפסו כשאתם משתמשים בטלפון הסלולארי שלכם בזמן נהיגה, העונש שתקבלו יהיה שש נקודות... יותר ממה שליברפול השיגה בליגה לכל אורך חודש פברואר". העקיצה הקטלנית הזו לעבר היריבה השנואה פורסמה השבוע בחשבון הטוויטר הרשמי של משטרת מנצ'סטר, לא פחות.

בכלל, זה לא היה שבוע מוצלח לליברפול ברשתות החברתיות. בשורת הביוגרפיה של הקבוצה, בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, נכתב עד כה בגאווה: "המועדון המצליח ביותר באנגליה, עם 41 תארים". אלא שהניצחון הדרמטי של מנצ'סטר יונייטד בגמר גביע הליגה, העלה גם את השדים האדומים ל-41 והכריח את ליברפול למחוק את השורה המדוברת.

אחרי שהשיגה פחות משש נקודות ליגה בפברואר (רק שלוש) וכשהיא מתקרבת לסיומה של עונה מתסכלת, בה לא יתווספו לה תארים לאותם 41 שכבר בארון, ליברפול נמצאת בשיאו של משבר שיכריח אותה לעשות חושבים בקיץ, בפעם המי-יודע-כמה. בינתיים, במרסיסייד מנסים להבין קודם כל איך, למה ואיפה הכל שוב השתבש להם.

בסוף המחזור ה-11 והמחזור ה-12 של העונה, ליברפול הובילה את הטבלה, לראשונה מאז שלבי הסיום של עונת 2013/14, שנגמרה עם אותו אובדן אכזרי של האליפות. שנה וחודש אחרי מינויו של יורגן קלופ במקום ברנדן רוג'רס המפוטר, לרגע קט התחושה הייתה שהכל סופסוף מסתדר למייטי רדז והסיכוי לאליפות ראשונה אחרי כמעט 30 שנה אמיתי. 3:4 במחזור הפתיחה בחוץ מול ארסנל, רביעייה נגד לסטר, חמישייה על הראש של האל, עוד רביעייה מול קריסטל פאלאס ושישייה נגד ווטפורד, כל זה רק ב-11 המחזורים הראשונים, גרמו להתקפה של ליברפול להראות בלתי עצירה. אלא שסימני הנפילה, בעיקר בהגנה ובאופי, החלו לצוץ כבר אז, בראשית דצמבר, עם המשחק בו ליברפול שמטה יתרון 1:3 בדרך להפסד 4:3 אצל בורנמות' בתוספת הזמן.

עכשיו, אחרי שני ניצחונות ב-12 המשחקים האחרונים בכל המסגרות (0:1 דחוק במשחק החוזר בגביע מול פלימות' מהליגה הרביעית ו-0:2 ביתי על טוטנהאם), אף אחד כבר לא יכול להתכחש לבעיות שיש באנפילד. ליברפול רצתה אליפות, או לכל הפחות לחזור לליגת האלופות, אבל כרגע היא נראית בדרך למקום השישי המאכזב. תוך כמה ימים היא עפה גם מגביע הליגה וגם מהגביע וכל זאת, למרות שהיא לא משחקת העונה באירופה ויכולה להתמקד בזירה המקומית, כמו שעושה בהצלחה רבה צ'לסי. עכשיו, כשעוד פרויקט יומרני יורד לטימיון, בליברפול מתחילים להפנות אצבעות מאשימות והארוכה מכולן נשלחת לעבר קלופ.

"היינו גרועים. בהתחלה, באמצע ובסוף", סיכם הגרמני את ההופעה המביכה מול לסטר ביום שני. ההפסד הזה היה משחק הליגה ה-55 שלו כמנג'ר ליברפול ועד היום הוא צבר 94 נקודות, שלוש פחות ממה שצבר באותו פרק זמן בקבוצה ברנדן רוג'רס שגורש בבושת פנים. וזה אפילו לא הנתון הכי גרוע שיש: קלופ ניצח עד היום רק 48 אחוז מהמשחקים שלו בכל המסגרות כמנג'ר ליברפול. דייויד מויס ניצח 53 אחוז מהמשחקים שלו בקדנציה העגומה כמנג'ר יונייטד.

"הקבוצה לא יותר טובה היום ממה שהייתה עם רוג'רס", טען הארי רדנאפ, "כולם נסחפו סתם כשקלופ מונה וחשבו שהכל ישתנה. זה לא קרה". אקס המועדון דיטמאר האמן תקף את בן ארצו: "קלופ חד מימדי מדי לפרמיירליג. הוא לא מסתגל לפיזיות ולאינטנסיביות של הליגה הזו. השיטה שלו לא עובדת והוא לא לומד להיות גמיש יותר".

מאמן מנצ'סטר יונייטד דייויד מויס עם מאמן ליברפול ברנדן רודג'רס. רויטרס
מספרים פחות טובים מרודג'רס ומויס/רויטרס

אחרי הניצחון על טוטנהאם, ליברפול קיבלה שבועיים פגרה, באמצע העונה. קלופ ניסה לעורר את השחקנים שלו ולקח אותם למחנה אימון בלה מנגה, אזור פסטורלי בדרום-מזרח ספרד, על חוף הים התיכון. בקיץ 2012, ג'ורדי קרויף ואוסקר גרסיה, בימיהם הראשונים במועדון, לקחו לשם את שחקני מכבי תל אביב והקבוצה התגבשה ורצה לאליפות. אצל ליברפול, האפקט היה הפוך לגמרי.

"הייתי חייב לשנות לשחקנים קצת מהנוף והאווירה", ניסה קלופ להסביר את הנסיעה. במסגרת הניסיון שלו לשבור את השיגרה, המנג'ר אפילו בחר לקיים הגרלה בנוגע לחלוקת החדרים במלון, בניסיון לשבור קצת מהקליקות שפוגעות בחדר ההלבשה. קלופ הכניס את שמות כל השחקנים לכובע ושלף מתוכו זוגות-זוגות, אבל אחרי כל הניסיונות, הוא חזר עם החבר'ה שלו לאנגליה וראה אותם מתרסקים מול האלופה היוצאת, נטולת המאמן.

"ליברפול נראתה מזעזע במשחק מול לסטר, בדיוק כמו במשחקי החוץ נגד האל וברנלי", התלונן כוכב העבר של הקבוצה והפרשן בהווה, ג'יימי קראגר, "הקבוצה הולכת לחטוף העונה 50 שערי ליגה וקלופ לא מצליח למנוע את זה". חברו לשידור, גארי נוויל, התערב בשלב זה ותהה: "מה ליברפול עשתה בשבועיים של הפגרה שהיו לה? מה השחקנים עשו בלה מנגה?" וקראגר השיב: "השתכרו?".

"המצב שלנו בעייתי מאוד כרגע", הודה קלופ השבוע, "כולנו, כולל אני, משחקים על העתיד שלנו. אנחנו נשפטים בכל יום ובמיוחד במשחקים. אני לא חושב שהשחקנים שלי פחות טובים ממה שהאמנתי בתחילת העונה. אני כן חושב שהם זקוקים לעזרה שלי כדי להראות כל שבוע עד כמה הם טובים. כך שכל האחריות עליי".

שחקן ליברפול ג'יימס מילנר. AP
גם לה מנגה לא עזרה לליברפול. מילנר מאוכזב/AP

על פני השטח, קלופ אולי מנסה לגונן על השחקנים שלו וליפול על החרב בשבילם, אבל באנגליה טוענים שהיחסים בין הצדדים רעים מאוד. דאנקן קסטלס מה"דיילי רקורד" חיטט קצת בבלגן במרסיסייד והציג את "תכנית האימונים ל-12 ימים" אותה הנחיל קלופ במועדון. המנג'ר רוצה שרוב האימונים יתקיימו בסמוך לשעות בהם ליברפול מקיימת את משחקי הליגה שלה. הבעיה? המשמעות היא שרוב האימונים מתחילים בשעות אחר הצהריים או הערב. בחושך ובכפור המדכאים של החורף בצפון אנגליה, זה פשוט לא עובד.

"כל הכוכבים של ליברפול מדוכאים מלו"ז האימונים של קלופ", כתב קסטלס, "הוא עושה כל מיני אימוני לילה והשיטות הלא שגרתיות שלו פוגעות במועדון. שחקנים עם ילדים קטנים קמים מוקדם בבוקר ונשארים ערים כל היום. עד שהם חוזרים הביתה מהאימון, הם כבר לא רואים את הילדים שלהם. מצד שני, שחקנים בלי ילדים פשוט ישנים חצי יום ולא עושים כלום עם עצמם. כולם מאוד מתוסכלים".

התסכול הזה, לטענת אנשים בליברפול, פוגע ברמת האימונים ובא לידי ביטוי על המגרש. נכון להיום, אף חוליה בקבוצה לא מתפקדת כמו שצריך. בשער, כל העונה יש תחלופה בין סימון מיניולה (19 הופעות בכל המסגרות) ללוריס קאריוס (16 הופעות) ושניהם מתחרים מי יעשה יותר טעויות מביכות ויאבד את מקומו יותר פעמים. בהגנה, חוסר היציבות משווע וב"טיימס" הראו איך ב-87 משחקים שניהל קלופ עד היום כמנג'ר ליברפול, הוא העלה לא פחות מ-20 צמדים של בלמים. אף אחד מתוך כל הצמדים שרשמו חמש הופעות ומעלה ביחד לא ניצח ביותר מ-60 אחוז מהמשחקים שלו. בכלל, ליברפול חטפה עד היום 33 שערי ליגה, הכי הרבה מבין שמונה הראשונות וכמעט כפול מה-18 שספגה יריבתה לצמרת טוטנהאם.

סטיב ניקול, בלם הקבוצה לאורך שנות ה-80', לא חסך בביקורת: "ליברפול לא מסוגלת להתמודד דווקא עם הקבוצות הקטנות של הליגה. כל משחק שלה הוא סקנדל או פסטיבל. הוא שהקבוצה נראית נפלא או שהיא מסריחה לגמרי". מול הקבוצות במקומות 1-7, ליברפול עשתה העונה 19 נקודות מ-27 אפשריות (חמישה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו, אפס הפסדים). מול מקומות 8-20? רק 30 נקודות מתוך 51 אפשריות (תשעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו, חמישה הפסדים). קבוצה שרוצה לרוץ לאליפות לא יכולה לזרוק כל כך הרבה נקודות מול יריבות נחותות ממנה משמעותית.

סאדיו מאנה ליברפול מאוכזב. רויטרס
אימוני לילה, כוכבים מתוסכלים. מאנה/רויטרס

גם בחלק הקדמי המצב לא הרבה יותר טוב. רוברטו פירמינו פתח את העונה בסערה, אבל ב-19 ההופעות האחרונות שלו רשם שלושה שערים ואפס בישולים. סאדיו מאנה מצוין, אבל חזר מאוד מצוברח מהכישלון באליפות אפריקה. דניאל סטארידג' נמצא עם רגל וחצי מחוץ למועדון. פיליפה קוטיניו לא מצליח להתאושש מהפציעה וגם השיטה של קלופ, שדורש התנפלות ולחץ על הכדור, לא עוזרת. ב-OPTA הראו איך תחת קלופ, ליברפול רצה כמעט שישה ק"מ בממוצע למשחק ועושה כ-15 אחוז יותר ספרינטים מאשר עשתה אצל רוג'רס. ב-26 מחזורי ליגה העונה, שחקני ליברפול רצו 3,050 ק"מ משותפים, יותר מכל קבוצה בליגה. השיטה הזו אולי עוזרת לכבוש שערים קלים, אבל גם מובילה לעייפות ופציעות. "תוך 70 יום העונה של ליברפול הפכה ממרוץ לאליפות להתרסקות מוחלטת", כתב דומיניק קינג ב"דיילי מייל", ההחלטה לא להביא שום רכש בינואר עלולה להתברר כטעות נוראית של קלופ, שנשאר עם סגל דליל".

אז מה עושים עכשיו? מתוך ארבעת המשחקים הבאים של ליברפול, בשלושה היא פוגשת יריבות מהטופ 7 (ארסנל בבית עכשיו, מנצ'סטר סיטי בחוץ ב-19 במרץ ודרבי ביתי מול אברטון ב-1 באפריל) ובהתחשב בתוצאות שלה עד כה, אולי דווקא הלו"ז הלא פשוט הזה ייתן לה קצת אופטימיות. אלא שעוד חודש חלש, עם תוצאות מאכזבות, ישים את קלופ על "הכיסא החם" ושמועות על מחליף אפשרי יתחילו לצוץ במהרה בתקשורת הנושכת של הממלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully