וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעה לביטול זכיית אמיר כבירי במרכז להקמת אצטדיון בבת ים

11.1.2017 / 22:20

מועצת העיר בת ים דחתה את ההצעה של חבר המועצה אורי בוסקילה: " זה לא הגיוני, אין שום שכל. כל המכרז בנוי בצורה מטורפת עם הנחות יסוד לא הגיוניות". עו"ד של כבירי: "אין תגובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבר המועצה אורי בוסקילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון מועצת עיריית בת ים שהתקיים הערב (רביעי) דחתה מועצת העיר את הצעתו לסדר של חבר המועצה אורי בוסקילה, לשעבר המשנה לראש העיר, שעיקרה ביטול זכייתו של אמיר כבירי במכרז להקים את היכל הספורט העירוני החדש. כבירי הוא כמובן בעליה של חברת "סופרמטיסט" ומי שהיה עד לאחרונה בעליה של הפועל תל אביב.

הצעתו של בוסקילה נדחתה וירדה מסדר היום, אחרי ש-16 חברי מועצה (ביניהם ראש העיר יוסי בכר) הצביעו נגדה. בוסקילה סיפר בזעם לוואלה!NEWS על התנהלות הדיון: "הפקרות ושערורייה אחת גדולה איך שהתקיים הערב הדיון, עד שלא צעקנו שאנו רוצים לקבל תשובות אמיתיות, פשוט לא התקיים דיון בנושא. מה לא אמרנו? שכל העסק של הפועל תל אביב וכבירי מתפרק, שהקבוצה בחובות גדולים, ועדיין ראש העיר וייתר חברי המועצה שהתנגדו להצעה, פשוט צחקו לנו בפנים ואמרו שמשרד הפנים עדיין לא נתן את מילתו, העסק ממשיך לדפוק. מדובר ברוב דורסני שפשוט לא מבין שבקרוב מאוד 90 דונם העומדים האלה יעמדו בהקפאה. במקום לבטל את הקיים ולעשות מכרז חדש בעיריית בת ים, ממשיכים ללכת עם הראש בקיר".

מוקדם יותר סיפר בוסקילה מהן הסיבות לכך שהחליט להגיש את ההצעה לסדר הדחופה: "כולנו שמענו וראינו שקבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב נכנסה לאחרונה למצב של הקפאת הליכים ושאמיר כבירי הוא כבר מזמן לא בעליה. יחד עם זאת כולנו שמענו שחברתCEMC - קבוצת המשקיעים הסינית - ביטלה את הסכם ההתקשרות עם הנהלת הפועל. אבל משום אף אחד עדיין לא התעורר בעיריית בת ים והמכרז עדיין בתוקף".

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
אמיר כבירי/ניב אהרונסון

בוסקילה לא הסתיר את אכזבתו מההתנהלות שהובילה לזכייה של כבירי והפועל תל אביב במכרז: "עיריית בת ים נכנסה להרפתקה הזויה שהיא זורקת 40 דונם. זה לא הגיוני, אין שום שכל ושום הגיון. כל המכרז בנוי בצורה מטורפת עם הנחות יסוד לא הגיוניות. במהלך ישיבת המועצה שאלתי מה יהיו עלויות הפרויקט, וגורמים בעירייה זרקו סכומים לא הגיוניים ולא אמפיריים. לאורך כל המכרז לא ראינו שום מסמך אחד כתוב. ממה בונים? מה העלויות? שום נייר לא קיבלנו. כששאלנו בישיבת המועצה מי זאת החברה של אמירי כבירי, לא קיבלנו תשובה. שאלנו איך חותמים על מכרז עם מועדון שמצוי בקשיים כלכליים שנים רבות. יומיים לפני הישיבה שלחו לנו כל מיני תרשימים שרוב החברי המועצה לא מבינים בכלל מה כתוב שם, ואז אחרי יומיים מזמינים את המועצה לאשר החלטה כל כך משמעותית לעתיד העיר. אם המצב לא היה כל כך הזוי, הייתי בטוח שמספרים לי בדיחה והייתי צוחק".

בחודש דצמבר 2015 פרסמה עיריית בת ים מכרז פתוח בו היא מזמינה יזמים להתמודד על תכנון, הקמת והפעלת קומפלקס לספורט, בילוי ומסחר ברחובות הקוממיות ודרך מנחם בגין בהעיר. במסגרת המכרז הדגישה העירייה כי לחברה אשר תספק התחייבות להתקשרות עם קבוצת כדורגל בליגת העל לשימוש באצטדיון יהיה יתרון משמעותי. בחודש אפריל הודיעה ועדת המכרזים כי עיריית בת ים אישרה את הצעתו של אמיר כבירי להקים את היכל הספורט החדש בהשקעה של 800 מיליון שקל. אירועי החודש האחרון, בהם הבקשה להקפאת הליכים, אישור בית המשפט לפרק את חברת הניהול שהחזיקה במניות הקבוצה, הפחתת הנקודות ועתיד הכלכלי הלא ברור, מעמידים בספק רב את קיומו של הפרויקט.

אמיר כבירי, בעליה של חברת "סופרמטיסט" ומי שהיה עד לאחרונה בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל ת"א, מסר באמצעות עורך דינו אילון עישר: "אין תגובה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצעה לסדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully